Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte samboende kæreste i et af mine APS'er for at hjælpe med at optjene til dagpenge periode?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja, du nåede godt nok at svare, før jeg fik postet mit svar - men nu får du alligevel lige, hvad jeg har noteret.

A-kasserne bruger den særlige ”blanket AR 255”, hvor det er skema IV, som anvendes, når virksomheden har været drevet i selskabsform.

Pkt. 3 på dette skema vedrører ”overførte underskud fra tidligere år” – og dette mener jeg bør tages bogstaveligt, således at det ikke er overført RESULTAT fra tidligere år.

Af vejledning om beregning af dagpengesatsen for selvstændige erhvervsdrivende fremgår nemlig:

Opgørelsen af selskabets regulerede overskud/underskud sker med udgangspunkt i selskabets skattepligtige indkomst.

Selskabets skattepligtige indkomst tillægges:

1) Alle fratrukne renteudgifter og kurstab.

2) Overførte underskud fra tidligere år.

3) Andre udgifter, der ikke vedrører selskabets primære drift.

Selskabets skattepligtige indkomst fratrækkes:

1) Renteindtægter og kursgevinster.

2) Skattepligtig del af udbytteindtægter.

3) Andre indtægter, der ikke vedrører virksomhedens primære
drift.

Hvilke regnskabsmæssige overvejelser, der ligger til grund for dette, kan jeg desværre ikke svare kvalificeret på – der skal vi have de regnskabskyndige på banen!

Venlig hilsen
Øyvind, ASE

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker endnu en gang. Jeg tror det enkle er, at man kun fokuserer på netop 2 ud af 5 år.

Åbenbart må man godt ha haft underskud og ingen løn de andre 3 år, for dem ses der helt bort fra går jeg ud fra vi er enige om??

Så er det godt nok at det kun er underskud der tages og tillægges resultat før skat, får resultat før skat - f.eks det andet af de 2 anvendte år, vil jo blive trukket ned af et underskud fra de år der ligger mellem de 2 år - og da de slet ikke skal påvirke, så lægger man det til, så de to år der anvendes er 100% rent de to år

Havde der været overskud i de mellemliggende år, så påvirker det IKKE det år der anvendes, da overskud jo beskattes med det samme og kun samlet underskud fremføres til året efter = påvirker det år der anvendes som ET af det de TO år

Hvis bare vi er enige om, at de 3 andre af de 5 år slet ikke anvendes, så giver det fuldt fornuft

TAK

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)