Du har næsten fat i det! Hvis hele byen handler shampoo hos LR, så tjener DET MESTE af byen penge. De sidste, der begynder at handle shampoo hos LR i den pågældende by tjener ikke penge på folk i deres egen by, men de kan jo så starte med at anbefale LR shampoo i den næste by - for nu at bruge dit billede. Når alle byer i hele verden så handler shampoo hos LR - SÅ er markedet mættet - men lad os tales ved igen når det sker en dag! |
4brooker:Fashion-Seller:Jamen hvor skal jeg starte? Du bruger EN kilde flere steder, som fakta for et helt firma. Det er dårlig stil, og hvis du var journalist, så var det elendig research. Eksempel KILDE 2 + KILDE 3.
Artikkelen har 26 forskjellige referanser, mens du har et google-søk som referanse. Det står 26-1 til meg.
Om artiklen så havde 1 milliard referencer, så har du stadigvæk kun en reference til flere af dine fakta/påstande. Det er DÅRLIG journalistik! Punktum!
4brooker:Fashion-Seller:Du brokker dig over, at forhandlere skal købe for minimum xxx kr om måneden, eller de skal handle for minimum xxx kr første gang. Men hvordan tror du, at det foregår ude i det almindelige erhvervsliv?
Sammenligningen er misvisende. Vi snakker ikke om innkjøp av varer til et butikklager som skal videreselges, vi snakker om forpliktet innkjøp av produkter som (i all hovedsak) går til eget konsum. Slike regler finner man ikke i det vanlige forretningsliv. Hadde disse obligatoriske kjøpene utgjort 5 eller 10 % av totalomsetningen var det ikke noe problem, men i svært mange MLM-selskaper utgjør det over halvparten.
Folk bestemmer vel selv, hvad de vil bruge de indkøbte varer til? Og hvis man vil sælge varer på MLM, så må man også investerer. Igen jeg kan ik se det forkerte, men det kan du åbenbart?
4brooker:Fashion-Seller:Hvis du søger på Google, så er der SINDSYG mange kosttilskud i de senere år, som er trukket tilbage fra markedet.
Joda, men nå har Allan I på en utmerket måte slått fast at det ikke er noen formildende omstendighet at alle andre svindler, så da faller ditt argument bort. Eller mener du at det er helt greit at LR fusker med kosttilskudd fordi så mange andre gjør det?
Nej jeg mener ik fusk med kosttilskud er okay, men jeg mener heller ik, at det er okay at vurderer et firma i 2013 på en sag, som der var i 2006, og som måske er den eneste fejl, som firmaet har lavet af denne kaliber! Men noget kunne tyde på, at mange firmaer, inkl store medicinalfirmaer, ik overholder loven for kosttilskud, og det er et problem...
4brooker:Fashion-Seller:Hvorfor må et MLM firma ik reklamerer? Er det noget du bestemmer?
Nei, jeg bestemmer det ikke, men om du kjente til grunnleggende prinsipper ved MLM ville du vite at dette er et av hovedargumentene for hvorfor MLM skal være en mer effektiv forretningsmodell enn vanlige salgsmetoder. Jeg sier heller ikke at det er noe galt ved det eller at de ikke burde gjøre det.
Ja? Men du forstår måske ik LRs tiltag? De køber ik store banners eller dyre reklamer hist og her, de betaler kendte mennesker for at lægge navn til deres produkter... Igen hvor er problemet? Det har intet med MLM at gøre, det drejer sig i alt sin enkelthed om, at man får et lækkert og salgsbart produkt, og det har de ihvertfald haft succes med... Det kan jeg da se her i DE, hvor mange køber deres parfumer!
4brooker:Fashion-Seller:Det hele er skrevet fra en side, og artiklen er på INGEN måde objektiv!
Ref. forrige argument så ser det ut til at du har lest artikkelen med svært forhåndsinntatte briller på. Foreslår at du også leser under "About" på min blogg om hva jeg prøver å formidle.
Du kan vel ik forvente, at jeg skal læse hele din blog, når du linker til et indlæg? Det svarer til, at en avis forventer du læser alle siderne i avisen, hvis du vil forstå historien på forsiden. Come on...
Bliv gratis medlem