Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du LinkedIn? Så er du måske en af dem der bryder loven

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej,
Ved ikke om jeg har smidt indlægget i den rigtige kategori. Men ved/ tror der er mange af jer der bruger LinkedIn. Og vil i den forbindelse mene, at mange af jer nok ikke er klar over i måske gør noget ulovligt. Og vil derfor give jer denne info.

Jeg har skrevet kort om det på min side:
Bruger du LinkedIn? Så er du måske en af dem der bryder loven

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg vil anbefale dig ikke at bruge tid på noget så ligegyldigt som at skule tænker over om du måske bryder en ligegyldig lov. Brug din tid på at tjene penge i stedet.

Fede malerier en blog om malerier

Fra Nærum
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

På LinkedIn skal modtager af en Inmail acceptere Inmailen. Hvordan er det ulovligt? Modtageren stilles overfor et valg om at modtage en mail, hvis ikke modtager og afsender i forvejen er forbundne. 

; )

Vh Tommy

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Engedal Kronborg:
På LinkedIn skal modtager af en Inmail acceptere Inmailen. Hvordan er det ulovligt? Modtageren stilles overfor et valg om at modtage en mail, hvis ikke modtager og afsender i forvejen er forbundne. 

Ja ifølge version2 skulle det være det.

Citat"
InMail er en tjeneste, der giver kunden mulighed for - mod betaling - at sende beskeder direkte til andre LinkedIn-brugere, som man ikke har i sit netværk. Ifølge Markedsføringslovens §6 er det ulovligt at lave e-mail marketing i Danmark, medmindre modtageren på forhånd har bedt om at modtage det."
Citat slut"

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel an på hvad formålet med henvendelsen er. Det er vel kun marketing hvis man forsøger at sælge noget. Der er jo f.eks. ikke ulovligt for mig at sende en mail til et firma med en uopfordret ansøgning, eller med et spørgsmål om deres ydelser. På samme måde er det vel også i orden at sende en inmail med lignende forespørgsler. Så mon ikke det er nogle journalister der manglede en god overskrift, eller noget at skrive om linkedin, mere end et seriøst juridisk problem.

Fra Køge
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Freerun Denmark Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rækkefølgen af  de mest overtrådte love er som følger:
1 Færdelsloven
2 Markedsføringsloven

Don't worry about it ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man opretter en bruger på LinkedIn, accepterer man jo netop - og giver tilladelse til - at andre brugere, også brugere der ikke er i ens netværk, må kontakte én igennem funktioner der stilles til rådighed af LinkedIn. Så du har ganske enkelt ikke ret i, at man ikke har givet tilladelse til det, og brugen af InMail er dermed hverken ulovligt i Danmark eller andre lande.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det passer så i øvrigt ikke det jeg skrev. Men til gengæld står der i LinkedIns brugerbetingelser, at brugen af kommunikationsmidler på LinkedIn, såsom InMail, er begrænset til det der er givet tilladelse til, og at man selv er ansvarlig for ikke at åbne korrespondance til nogen, der ikke har accepteret at man må - eksempelvist at sende en InMail.

Så LinkedIn gør i hvert fald ikke noget ulovligt - Men det gælder ikke nødvendigvis for deres brugere.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan da godt være version2 bare ikke har styr på det de skriver? Surprise

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

LinkedIn er jo hellere ikke et dansk selskab... Så i værste fald, så vil det være brugeren, som i givet fald overtræder dansk lovgivning - men jeg er ligesom andre her overbevist om at det er ekstremt søgt, hvis en inmail skulle være ulovlig - selv efter danske normer :-)

Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)