![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nej jeg vil ikke ind i at bestride eller bekræfte - og jeg respekterer som du kunne læse dine argumenter. Det er jo et ret samlet forslag og kun en af rådet var imod - og jeg vil læse deres fulde begrundelse som jeg går ud fra kommer.
At det ikke er en fornøjelse at være ørred - opdrættet i lille dambrug, gå i en sø uden stor vandbevægelse og blive fanget måske flere gange og sat ud igen med risiko for skader på mund og svampeangreb - det kan jeg ret let forholde mig til, og holdingen om at skabe lidt respekt for fisk, hos hobby folk (for i erhvervet er det håbløst) kan jeg forholde mig til, du så selv en i træden der mente fisk bare var en stor muskel der svømmede rundt, åd og sked og blev ædt - Jeg tror det er den holding dyreetisk råd forholder sig til ud fra udtalelsen. Det handler nok så meget om, at indbanke noget respekt for dyreliv. Jeg VED at erhvervet ikke altid viser det for at sige det mildt - men også at rådet i høj grad kritiserer og bearbejder det - mod penge kæmper det meste forgæves (og vel lidt rimeligt nok desværre)
Jeg gentager gerne fra før - jeg synes dine argumenter er fine nok isoleret. Jeg lever i en verden hvor der oftest er gode argumenter på begge sider af et forslag faktisk
vh