Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og SKAT

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Allan Ellegaard:

Hvis Firmaet (cvr) har sin egen bankkonto så laver det ikke nogen indvirkning på din SU.

Det gør det i det øjeblik du udbetaler penge fra firmakontoen til dig selv. Så har du dermed fået løn af firmaet som tæller som indtægt.

Hvis de penge du tjener i firmaet ikke kommer ud af firmaet, men bare arbejder i det og bliver på firmakontoen. Er det kun overskuddet af året du skal register på din selv angivelse. Hvis der ingen omsætning er, er der heller ikke noget overskud, så vil det igen ikke berøre din SU.

du har nok hørt lidt om det supportmand - men for pokker dog hvor er det galt.

1 Det rækker altså ikke med en egen bankonto der adskiller virksomhed og privat - man skattes og SU beregnes af hele overskuddet uanset hvad man hæver fra almindelig personlig CVR

2 om det at man udbetaler til sig selv er helt lige meget hvis ikke man skattemæssigt registrerer som VSO - og det kræver en god del viden om regnskab OG at selskabet er drevet så seriøst, at det bliver accepteret på sigt- det duer ikke til lidt - ved siden af

vh

Du har helt ret i det ikke er fordi man er på nogen sikker bane fordi man har 2 kontoer, men hvad jeg læser i trådstarterens indlæg. Mener jeg det må være vigtig at han ikke blander de 2 ting sammen, da det yderligere kan komplicer tingene også for ham selv.

Derfor mente jeg det var vigtig at informere om det var vigtig at dele det i flere konti.

Det kan være en fordel at læse denne fra SU.

http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/egenvirksomhed/Sider/default.aspx

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan oprette et ApS og lade være med at trække penge ud.

Ellers kan du gøre det personligt med VSO. Men du vil som minimum få en beskatning personligt på 25% af overskuddet (såfremt du intet hæver). Dette vil påvirke din SU - såfremt de 25% + anden lønindkomst kommer over grænsen for SU.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Next man er du summer paa at de 25% indgaar i egenindkomsten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Du kan oprette et ApS og lade vær

altså først og fremmest som nævnt - der er fokus på at ved VSO skal der være tilstrækkelig seriøs drift for at kunne leve af det for at skat ikke kan risikere at forkaste VSO og den fokus kan bringe både ens VSO og dermed SU i fare - så man skal allerførst kunne føle sig sikker på, at man driver virksomheden så intensivt (trods studier) at der ikke stilles spørgsmål. Da man generelt behøver hjælp (læs revisor) til VSO bør man diskutere det med denne inden 

dernæst 

Next.man:
Ellers kan du gøre det personligt med VSO. Men du vil som minimum få en beskatning personligt på 25% af overskuddet (såfremt du intet hæver). Dette vil påvirke din SU - såfremt de 25% + anden lønindkomst kommer over grænsen for SU.
nej den kan jeg ikke følge. Virksomhedsskatten i VSO sker via hæverækkefølgen, den udvidede og indskudskonto og bla bla (jeg tror vist ikke jeg har det helt klart) men den indgår ikke som personlig indkomst der påvirker SU på nogen måde med alt jeg ved 

Tag revisor på fra starten og få det sat korrekt op hvis VSO overvejes af SU grunde og gør hvad I kan for at sikre jer, det ikke kan underkendes - Tony havde en god tråd jeg ikke ligge hitter

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lige et dejligt link til hvor meget man må tjene før SUen skal betales tilbage: http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/satser.aspx 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Krydsede Henrik Koudahl - nå her er Tonnys tråd med det link om skat der sætter fokus på om virksomheder drives intensivt eller mere hobby betonet som jeg vil mene også kan få betydning i forhold til freelance og VSO og andet VSO som så igen KAN få betydning for SU

http://www.amino.dk/forums/t/206120.aspx 

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Ellers kan du gøre det personligt med VSO. Men du vil som minimum få en beskatning personligt på 25% af overskuddet (såfremt du intet hæver). Dette vil påvirke din SU - såfremt de 25% + anden lønindkomst kommer over grænsen for SU.

VrøvlSurprise

Acontoskatten er en del af "indkomst til virksomhedsbeskatning" og indgår ikke i den personlige indkomst, som er afgørende i forbindelse med beregningen af grænsebeløbet i relation til SU.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Virksomhedsskatten i VSO sker via hæverækkefølgen, den udvidede og indskudskonto og bla bla (jeg tror vist ikke jeg har det helt klart) men den indgår ikke som personlig indkomst der påvirker SU på nogen måde med alt jeg ved 

Joh, John du er ved "fange" essensen i Virksomhedsskatteordningen.

Det er helt korrekt, at virksomhedsskatten indgår i hæverækkefølgen som en såkaldt tvangshævning (skatten skal jo betales). Eks. vil en virksomhedsskat på kr. 10.000 altid være hævet. Hvis de private hævninger er større end de anførte kr. 10.000, så anses skatten for at være hævet i dette beløb. Hvis de private hævninger er kr. 0, så vil virksomhedsskatten på kr. 10.000 indgå i "Hensat til senere hævning ultimo", hvilket bevirker, at beløbet kan hæves uden skattemæssige konsekvenser efter indkomstårets udløb eller alternativt indgå som tilgang på Indskudskontoen, hvis dette er den optimale løsning.

M.h.t. Virksomhedsskatteordningen er det vigtigt at overholde kravene, herunder bogføringsloven og adskillelse af privat økonomi og virksomhedens økonomi.

Læs eventuelt mere her

http://www.erhvervs-consult.dk/virksomhedsskatteordningen-et-x-pa-selvangivelsen-eller/

Tonny

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha troede egentlig aconto skatten indgik i su beregningen ;).

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)