Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontraktbrud, kunne jeg have fået mere?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne sag spøger i mit hoved siden jeg tilbage i 2003 mistede en stor kunde.

Jeg fik kunden, et mundligt ja, var ude og lave forarbejde m.v. og skulle bare sende en kontrakt på 12 mdr. arbejde som havde en værdi på ca. 500.000 kr. 

Jeg venter og der kommen ingen kontrakt retur? jeg ringer da vi skal begynde om et par dage hos dem og får at vide at de vælger at fortsætte med nuværnede firma. Jeg sender dem så en regning for brugt tid, ca. 2500 kr. Men kunne jeg have krævet mere, måske de 500.000 kr som jeg er gået glip af?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 09:47

Der var måske lidt mere at hente, men med en mundlig ja, have du så noget dokumentation på at de have sagt ja, noget der senere ville kunne bruges i en sag mod dem?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 09:56

Jeg havde jo kun deres ord over telefonen, men hvorfor skulle jeg ellers begynde og lave forarbejde på opgaven, det var en arbejdsbeskrivelse som var ret vigtig for opstarten, da denne skulle bruges på opgaven. Men det er nu 10 år siden, er der en forældelses frist ? jeg vidste jo ikke bedre den gang og som ny op mod en et meget stort firma, så er advokater ikke lige sagen, den taber jeg på penge pungen inden jeg evt. vinder den.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 10:18

slettet

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 10:37

Teoretisk set kunne en kunde jo også ringe til os og bede om telefonpasning, så sætter vi nummeret mm. op og sender kunden det, men kunden vælger så at springe fra, så har vi en mundlig aftale, og den er jo egentlig ligeså bindende som skriftlig, men når man skal i retten, vil kunden jo nok benægte, og så vil retten jo nok kræve noget, der beviser, at de egentlig har sagt ja til hele aftalen.

Udover det er der nok ikke så meget at komme efter her efter 10 år. Vi vandt en sag i retten, som kunden ikke kan betale, og jeg mener at for at vi kan fastholde det krav, skal vi genopfriske den med en fogedsag hver 2. eller 4. år, som jeg lige husker det. Så jeg tror at 10 år er lige gammelt nok.

Udover det så har kunden jo betalt for forarbejdet med den faktura du sendte, så der kan vel heller ikke bevises noget tab.

Men nu er jeg ikke jurist, måske andre kan komme med et mere positivt svar set fra din side.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 20:04

Under alle omstændigheder, så har sagen overskredet forældelsesreglen på 5 år. 

Jeg tror at din tid, er bedre givet ud ved at glemme episoden og kigge frem af :) 

Husk nu det gode humør! Big Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt kunne du have fået opfyldt positiv kontraktopfyldelse.

D.v.s. Dit dækningsbidrag på pågældende ordre.

Men forældelse er formodentlig trådt i kraft (nu 3 år).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20

Hej Hagbart

Der er en 3 årig forældelsesfrist siden 01.01.2008 og før da en femårig forældelsesfrist,

så du har intet krav nu. Du ville under store anstrengelser kunne have anlagt sagt og i det omfang 

du havde skriftlig dokumentation for dit arbejde m.v.ville du også formentlig havde fået et eller

andet beløb ud af en retssag.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:49

Advokat Jacob Berner Rue:
Du ville under store anstrengelser kunne have anlagt sagt og i det omfang 

Skal man nu hellere ikke respektere indgående aftaler ?Wink

Hvad er mening med aftaleloven i det hele taget Wink

Selvfølgelig skal man overholde aftaler begge veje.

Sagt af en der lige har modtaget 20.000 kr. fra en bygherre der ikke kunne overholde sin aftale.

Og det er ikke første gang det er gået sådan, med "positivt" resultat til følge.

En ting man ikke skal gøre er, at antage en advokat der ikke vil kæmpe for ens sag Wink

Så heller køre den selv under småsags processen.

Der hvor mange kommer til "kort" er de nye og hurtigere forældelsesregler, hvpor man som sagsøger (den forudrettede) skal være hurtigere på tasterne.

Og se og få anlagt sag ved retten.

Husk det er ikke nok med rykkere m.m.

der skal være indleveret betalingspåkrav eller stævning i retten.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Skal man nu hellere ikke respektere indgående aftaler ?Wink

Hvad er mening med aftaleloven i det hele taget Wink

Er der nogen, der har sagt, at man ikke skulle respektere det?

Men der er jo en grund til at nedfælde aftaler på papir. Netop da det jo er grundlaget for at parterne kan gøre krav mod hinanden, hvis termerne ikke opfyldes.

Så sålænge, at papirerne ikke er underskrevet, så er det seriøst op ad bakke at få penge i kassen på det grundlag.

Så når du i spøg siger, at advokaten ikke er seriøs, så siger jeg, at det er han netop, da han jo vedgår at det vil virkeligt være svært at tage denne kamp op og vinde, når der stort set intet bevis er for sagen.

Jeg har forlængst forstået, at du går meget langt efter dine penge og det er fair nok, men for andre vil det måske være nemmere at slå en streg over det og komme videre i jagten på nye penge, istedet for at smide gode penge efter dårlige. Alt er en afvejning og du har måske både nerver og vilje til at forfølge sådanne sager, hvor andre bare slet ikke har det - eller midler til at betale advokaten for den sags skyld.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)