Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping VS eget lager?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :-)

Hvad synes I bedst om? Er der rart man ikke lægger en stor pose penge og skal opbevare varerne og risikere at man ikke kan komme af med hvad enten man har lyst til at sælge, men dermed tjene det ekstra i avance - eller er det federe at slippe for lageropbevaringen og tjene det mindre ved dropshipping? Hvad gør folk sig mest i for tiden? Jeg er helt grøn på området, så derfor kunne det være lidt interessant at hører hvad I har at sige :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper

Vi sælger lidt som dropshipping. Vi får jævnligt henvendelser fra folk der gerne vil forhandle vores produkter på dropshipping vilkår. Det er mit klare indtryk at de fleste ikke helt ved hvad det betyder. Avancen er generelt ikke særlig høj ved dropshipping, MEN det skal jo også holdes op mod forpligtigelserne. Den løsning vi tilbyder vores forhandlere er:

- De skal ikke have noget lager

- De har ingen varehåndtering

- De skal ikke tænkte på eventuelle reklamationer

- De skal ikke tænke på fragt

- De får 8 dages kredit

Det er klart at når vi som sælger tilbyder disse ting og tager alle omkostninger og risici på vores skuldre, så er der ikke plads til at tilbyde samme avance som hvis dropshipperen købte fx 5paller til eget lager. 

Dog er det som om at dem der gerne vil sælge via dropshipping forventer det hele - høj avance - intet lager- ingen forpligtigelser. Det hænger ikke sammen :)

Det undrer mig, for jeg ved at i udlandet er dropshipping ret udbredt - og på samme vilkår som os. Jeg ved også at man kan tjene penge på det som dropshipper. Det ved jeg fordi vi også har en webshop hvor vi ikke er udbyder med modtager.

Sååå... det kommer jo også an på hvad du har af kapital og tid??

Hilsen Morten

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 15:22

Hvis du selv har lager har du meget mere styr på tingene, og kan sørge for at tingene kommer af sted hurtigt, ved dropshipping er du afhængeligt af andre, og det er ikke altid en fordel, for hvem kommer mon først hvis der kun er 1 varer tilbage på dropshipping lageret butikken der har legeret eller dig som "bare" dropshipper gennem dem ?

Der er både fordele og ulemper.

Kommer også an på hvad det er for varer man gerne vil sælge

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:25

Kingbo:
Hvis du selv har lager har du meget mere styr på tingene

Yep 100% rigtigt.

Men man kan jo også køre en kombination. Fx at tage de primære varer hjem til eget lager og så finde nogle komplimentære produkter og sælge via dropshipping.

Fx sælger vi kontorstole - vi kunne da også sælge underlag hvis vi fandt en god leverandør af disse :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 29. Aug 13
Skrevet kl. 15:38

Tak for et velformuleret svar!

Jeg er helt indforstået med, at det at dropshippe ikke er en dans på røde roser ;-)

Har sådan set ikke et "lager" som jeg vil kalde et lager. Men har et rum på 20-25 kvadratmeter som egentlig står tomt. Kapitalen kunne jeg godt få sparet op til forholdsvis hurtigt (eller et ring til banken) men det med at have et lager siger mig umiddelbart ikke så meget. Jeg har aldrig haft noget før, så dropshipping virker umiddelbart lidt mere overskueligt/betrykkende - ihvertfald som minimum at starte med :-)

Tilmeldt 29. Aug 13
Skrevet kl. 15:43

Kingbo:

Der er både fordele og ulemper.

Kommer også an på hvad det er for varer man gerne vil sælge

Jeg er stadig lidt i vildrede om hvad webshoppen skulle sælge. Jeg mener selv, at man skal sælge det som man selv kan stå indenfor og det der interessere én. Sportsudstyr, spil/film eller personli pleje er et par muligheder, men om brancherne er for giftige er jeg i tvivl om :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:51

xxkasper:
Jeg er stadig lidt i vildrede om hvad webshoppen skulle sælge. Jeg mener selv, at man skal sælge det som man selv kan stå indenfor og det der interessere én. Sportsudstyr, spil/film eller personli pleje er et par muligheder, men om brancherne er for giftige er jeg i tvivl om :-)

Hej Kasper

Ja det er rigtig svært at finde det rette at sælge. Et godt råd herfra er at holde dig fra ting der er alt for mainstream. Der er rigtig mange konkurrenter og tit RIGTIG stor fokus på pris.

Et andet råd er at du skal holde dig fra alt for billige artikler hvis du vil sælge via dropshipping.Lad os sige at du vil sælge mobil overs som dropshipping. Et cover koster måske 100kr og din dropshippingavance er måske 15%. 

Dvs for 15kr som du tjener på en ordre så skal du markedsføre produktet, du skal håndtere kundens ordre - heriblandt lave faktura, svare på spørgsmål, bogføre købet oma. Og så skal du bestille varen hos din leverandør, lave en betaling til din leverandør osv.

Prøv at udregne hvor meget tid du bruger på 1 ordre - og overvej så hvad din timeløn er hvis du tjener 15%

Sååå... var det mig, så ville jeg satse på lidt større og dyrere varer.

Hilsen Morten

Tilmeldt 29. Aug 13
Skrevet kl. 16:04

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Morten

Ja det er interessant at læse det du skriver! Timelønnen kan vel sammenlignes med den de får i Nigeria for at samle knappenåle.

Men vil du mene de 3 eksempler er for svage pt.? Jeg er klar over, at Nicehair og Coolshop nok har trumfet godt igennem på to af kategorierne, men hvad med sportudstyr/fitness? Eller skal jeg finde andre alternativer?   

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:27

Jeg tror det hænger utrolig meget sammen med, netop hvilke produkter man ønsker at forhandle (i dit tilfælde umiddelbart sportsudstyr o.lign). Ønsker man at forhandle tøj og sko o.lign., så tror jeg man gør klogest i selv at besidde lageret og håndteringen af salg og forsendelse. Modsat, hvis du ønsker at forhandle noget indenfor elektronik, så kan det være fordelagtigt på begge måder, dog er avancerne lavere indenfor den gruppe. Personligt så benytter jeg begge metoder, altså har eget lager af nogle varer og benytter dropshipping af andre varer (det udbygges løbende).

Der ud over så handler det også RIGTIG meget af, hvém du får en aftale i hus hos, og lige så vigtigt, hvordan du tilgår dine potentielle leverandører. Det er noget man skal tænke meget over før man kontakter dem - med den rette tilgang, er det min erfaring at selv de leverandører der ikke almindeligvis tilbyder at dropshippe varer, kan overtales til det. Det kræver dog en meget velformuleret henvendelse samt at din webshop, hvis det er en sådan, er yderst præsentabel og disse leverandører kan se en mulighed i et samarbejde. En mail hvori du blot spørger direkte ind til dropshipping og egentlig holder den der, virker sjældent særlig positivt overfor leverandørerne.

Med avancer så må jeg indrømme at det svinger meget, endda rigtig meget, afhængig af valg af produkter og leverandører. Det går lige fra 5 % i avance og op til 60 %.

Men efter alt ovenstående ævleri, så er det min bedste anbefaling at analysere hvad du ønsker at forhandle. Dernæst vurdere hvor meget og hvad du selv kan sidde med på varelageret. Sidst, at skrive en velformuleret henvendelse til de ønskede leverandører - præsenter virksomheden, hvad den står for, hvor er den på vej hen, hvad vil leverandøren kunne få ud af at sælge gennem dig og hvad gør du for, at markedsføre deres produkter.

Men alt i alt, så vurder hvad du kan sidde med selv og hvad du eventuelt kan dropshippe - min vurdering er at en fordeling af begge er det der bedst kan betale sig.

Tilmeldt 29. Aug 13
Skrevet kl. 16:56

Allan:

Ja jeg kan sagtens sætte mig ind i, at have begge dele kørende er en god idé. Mht. avancen i de forskellige varer, hvor kan en nybegynder (som jeg) danne sig et overblik over det henne?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)