Hejsa :-) Hvad synes I bedst om? Er der rart man ikke lægger en stor pose penge og skal opbevare varerne og risikere at man ikke kan komme af med hvad enten man har lyst til at sælge, men dermed tjene det ekstra i avance - eller er det federe at slippe for lageropbevaringen og tjene det mindre ved dropshipping? Hvad gør folk sig mest i for tiden? Jeg er helt grøn på området, så derfor kunne det være lidt interessant at hører hvad I har at sige :-) |
Hej Kasper
Vi sælger lidt som dropshipping. Vi får jævnligt henvendelser fra folk der gerne vil forhandle vores produkter på dropshipping vilkår. Det er mit klare indtryk at de fleste ikke helt ved hvad det betyder. Avancen er generelt ikke særlig høj ved dropshipping, MEN det skal jo også holdes op mod forpligtigelserne. Den løsning vi tilbyder vores forhandlere er:
- De skal ikke have noget lager
- De har ingen varehåndtering
- De skal ikke tænkte på eventuelle reklamationer
- De skal ikke tænke på fragt
- De får 8 dages kredit
Det er klart at når vi som sælger tilbyder disse ting og tager alle omkostninger og risici på vores skuldre, så er der ikke plads til at tilbyde samme avance som hvis dropshipperen købte fx 5paller til eget lager.
Dog er det som om at dem der gerne vil sælge via dropshipping forventer det hele - høj avance - intet lager- ingen forpligtigelser. Det hænger ikke sammen :)
Det undrer mig, for jeg ved at i udlandet er dropshipping ret udbredt - og på samme vilkår som os. Jeg ved også at man kan tjene penge på det som dropshipper. Det ved jeg fordi vi også har en webshop hvor vi ikke er udbyder med modtager.
Sååå... det kommer jo også an på hvad du har af kapital og tid??
Hilsen Morten