Har svært ved at se, hvordan du vil fange de unge knægtes interesse. For du er jo nød til at skabe noget tillid, før du kan påvirke dem, og tror sgu umildbart det bliver noget af en opgave, i og med de fleste formegentlig er blevet svigtet et utal af gange i deres opvækst, her tænker jeg på skole, , kommune, familie osv., hvilket efter min overbevisning også er en af grundene til de vælger den vej, for at føle sig som noget, og være en del af fællesskabet, hvor mange af dem har stået ved siden af igennem deres opvækst.
I forhold til folk som er fyldt 18, og er blevet dømt, som du skriver at du også godt kunne tænke dig at hjælpe med job og uddannelse, så bliver størstedelen jo prøveløsladt efter man har afsonet 2/3 af dommen, hvilket også betyder man skal møde op til samtaler ved Kriminalforsorgnen, frem til et år efter løsladelsen. Du kunne jo eventuelt tage kontakt til dem, og fortælle lidt om dine tanker, er sikker på de har en masse gode input du kan arbejde lidt ud af. Ydermere kunne du kontakte "Det lærende fængsel", jeg mener også det er dem som arrangere "Cafe EXIT" som også er lidt ala det tilbud jeg har fået indtryk af du gerne vil have stablet på benene. Det lærenede fængsel har også en Facebook gruppe som hedder "Netværk for fængslede og løsladte fanger" hvor du eventuelt også kunne spørge for at få nogle forskellige meninger.
Der er også EXIT-programmet, som jeg ikke ved hvordan fungere, men der kan du eventuelt tage kontakt til pensionatet "Brøndbyhus", der ved jeg der sidder nogle tidligere rockere, som har gennemført det.
Men du skal nok forvente en stor skepsis til projektet, hvis du tager kontakt til fængslede fanger, for der er sgu mange som har forsøgt sig med den slags gennem tiden, hvor man så arrangere sig i det også ligepludselig er lukket ned igen. Du skal være velkommen til at skrive hvis der er noget du tror du kan bruge min hjælp til, jeg er en 22 årig knægt som har tilbragt nogen år i systemet, både sikret institution, åben institution, arresthus, åben fængsl og udslusningspension osv. og i skrivende stund afsoner det sidste års tid inden jeg skal ud igen, hvor jeg er fast besluttet på at få mit liv på rette kurs igen, hvilket har været mit mål igennem hele min sidste afsoning, så ved efterhånden hvor man render panden mod muren :-)