Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et nyt liv, en ny chance

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke nogle gadedrenge fra det område så jeg kan desværre ikke hjælpe med kontakter. Start med kommunen og husk så at det langt fra er alle de gadedrenge som har brug for din hjælp der også er med i en bande eller en del af 'den kriminelle underverden'.

Mvh Jens

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 15:50

Det prøver jeg Annette mange tak

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 15:52

Det er ikke mangel på kendskab af gadedrenge, men mere de kommunale institutioner ss

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 15:55

Det ikke gadedrengene der er problemet. Disse kontakter har jeg ss mere de kommunale institutioner ss

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 16:18

Du skal simpelthen bare starte et sted og så bliver du nok hurtigt ledt i den rigtige retning.

Prøv her: Odense kommune og måske endnu bedre Odense SSP

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 16:20

Det vil jeg prøve

Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har svært ved at se, hvordan du vil fange de unge knægtes interesse. For du er jo nød til at skabe noget tillid, før du kan påvirke dem, og tror sgu umildbart det bliver noget af en opgave, i og med de fleste formegentlig er blevet svigtet et utal af gange i deres opvækst, her tænker jeg på skole, , kommune, familie osv., hvilket efter min overbevisning også er en af grundene til de vælger den vej, for at føle sig som noget, og være en del af fællesskabet, hvor mange af dem har stået ved siden af igennem deres opvækst. 

I forhold til folk som er fyldt 18, og er blevet dømt, som du skriver at du også godt kunne tænke dig at hjælpe med job og uddannelse, så bliver størstedelen jo prøveløsladt efter man har afsonet 2/3 af dommen, hvilket også betyder man skal møde op til samtaler ved Kriminalforsorgnen, frem til et år efter løsladelsen. Du kunne jo eventuelt tage kontakt til dem, og fortælle lidt om dine tanker, er sikker på de har en masse gode input du kan arbejde lidt ud af. Ydermere kunne du kontakte "Det lærende fængsel", jeg mener også det er dem som arrangere "Cafe EXIT" som også er lidt ala det tilbud jeg har fået indtryk af du gerne vil have stablet på benene. Det lærenede fængsel har også en Facebook gruppe som hedder "Netværk for fængslede og løsladte fanger" hvor du eventuelt også kunne spørge for at få nogle forskellige meninger.

Der er også EXIT-programmet, som jeg ikke ved hvordan fungere, men der kan du eventuelt tage kontakt til pensionatet "Brøndbyhus", der ved jeg der sidder nogle tidligere rockere, som har gennemført det.

Men du skal nok forvente en stor skepsis til projektet, hvis du tager kontakt til fængslede fanger, for der er sgu mange som har forsøgt sig med den slags gennem tiden, hvor man så arrangere sig i det også ligepludselig er lukket ned igen. Du skal være velkommen til at skrive hvis der er noget du tror du kan bruge min hjælp til, jeg er en 22 årig knægt som har tilbragt nogen år i systemet, både sikret institution, åben institution, arresthus, åben fængsl og udslusningspension osv. og i skrivende stund afsoner det sidste års tid inden jeg skal ud igen, hvor jeg er fast besluttet på at få mit liv på rette kurs igen, hvilket har været mit mål igennem hele min sidste afsoning, så ved efterhånden hvor man render panden mod muren :-)

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mona,

Jeg mener, der er blevet foreslået mange gode ting til dit sympatiske projekt. Her kommer et input mere:

Hvis du virkeligt vil det her og brænder for det, ville jeg overveje følgende:
Kunne det tænkes, at dem der er bedst til at hjælpe unge væk fra en banderelateret livsvej - det er dem, der selv har været der - og som er lykkes at bryde ud og skifte livsbane? Det kunne være interessant, hvis du kunne søge støtte til at aflønne et par dygtige mentorer (tidligere bandemedlemmer nu med anden beskæftigelse), som kunne være vigtige brikker i dit projekt og være noget vigtigt for de unge.

Held og lykke

Ditte Ernst

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 20:12

Hej Kasper
Det jeg mere søger er hvor man kan søge om støtte til projektet. Ideen fik jeg efter en opfordring fra en af lederne hos highfive.
Det skal være mere bygget på et sammenarbejde mellem den private sektor og krim eller offentlige instanser.
De offentlige projekter der allerede findes som du nævner har ikke det jeg søger at tilbyde.
Jeg ved at de unge selv opsøger diverse grupperinger for at føle at de ee noget værd eller de ser et liv i luksus nogle er også opvokset og trænet til at overtage familiens bedrifter. Det sidst nævnte er svært at fange og trænge ind til:-) mem det hele startede med et møde med highfive for et evt samarbejde på fyn, da jeg synes at alt for mange indsatte bliver overladt til sig selv og ikke får det hjælp de kunne bruge.
Med venlig hilsen
Mona

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 20:16

Hej Ditte
Det er helt sikkert den bedst mulige løsning.
Den side af netværket er ingen problemer med. Mem mere hvor og hvordan jeg kan søge om noget støtte til at starte det op.
Med Venlig Hilsen
Mona

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)