Med stigende fokus og indsats på bandemiljøet og kriminalitet, tænker jeg på at starte et projekt, hvor det har til formål med at forebygge kriminaliteten, oplyse de unge omkring bagsiden af bandemiljøet samt give dem en mulighed for at komme på rette fod og få et nyt liv. Jeg ved at findes nogle lignende projekter med støtte fra kommunerne eller / og staten, hvor de trods indsatsen har en del tilbagefald. Jeg tænker at mit projekt er kommune eller statstøttet eller et af de fonde eller lignende der allerede yder støtte til disse projekter. Forskellen på de ideer jeg går med og de igangværende projekter er for eks. at tage fat i de unge i en tideligere alder for at oplyse dem omkring livet som et "bandemedlem". Men da jeg står på bare bund, håber jeg at der er nogle dygtige bruger her på Amino, der kan hjælpe mig på vej med gode råd og tips om hvordan jeg kan sætte sådan et projekt i værk. Med Venlig Hilsen Mona |
Oplysning alene hjælper ingenting. Det de har brug for, er et alternativ.
Man ved at mange der er en del disse bander / grupperinger i virkeligheden søger anerkendelse, opmærksomhed og en form for kærlighed, og det er så i bandemiljøerne de opnår det der kommer tættest på (dette er meget generaliserende, men dog ikke helt forkert). Så der mangler tilsyneladende nogle alternativer, der opfylde de behov.
Så hvis du kun vil oplyse men ikke har et bedre alternativ til de unge mennesker, så tror jeg ikke på at du kan gøre nogen forskel. De alternativer de tilbydes i dag, er tilsyneladende ikke attraktive nok. Så min holdning er at det er her det største hul ligger.