Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et nyt liv, en ny chance

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Med stigende fokus og indsats på bandemiljøet og kriminalitet, tænker jeg på at starte et projekt, hvor det har til formål med at forebygge kriminaliteten, oplyse de unge omkring bagsiden af bandemiljøet samt give dem en mulighed for at komme på rette fod og få et nyt liv.

Jeg ved at findes nogle lignende projekter med støtte fra kommunerne eller / og staten, hvor de trods indsatsen har en del tilbagefald.

Jeg tænker at mit projekt er kommune eller statstøttet eller et af de fonde eller lignende der allerede yder støtte til disse projekter.

Forskellen på de ideer jeg går med og de igangværende projekter er for eks. at tage fat i de unge i en tideligere alder for at oplyse dem omkring livet som et "bandemedlem". 

Men da jeg står på bare bund, håber jeg at der er nogle dygtige bruger her på Amino, der kan hjælpe mig på vej med gode råd og tips om hvordan jeg kan sætte sådan et projekt i værk.

Med Venlig Hilsen

Mona

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:26

Oplysning alene hjælper ingenting. Det de har brug for, er et alternativ.

Man ved at mange der er en del disse bander / grupperinger i virkeligheden søger anerkendelse, opmærksomhed og en form for kærlighed, og det er så i bandemiljøerne de opnår det der kommer tættest på (dette er meget generaliserende, men dog ikke helt forkert). Så der mangler tilsyneladende nogle alternativer, der opfylde de behov.

Så hvis du kun vil oplyse men ikke har et bedre alternativ til de unge mennesker, så tror jeg ikke på at du kan gøre nogen forskel. De alternativer de tilbydes i dag, er tilsyneladende ikke attraktive nok. Så min holdning er at det er her det største hul ligger.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 13:39

Det er ikke kun oplysning jeg vil bygge projektet efter, men også et hjælpende hånd med at komme i uddannelse eller arbejde, samt at de skal tro på sig selv. Men ved at mange af de unge ser et liv i luksus som er forbundet med hurtige penge , fede biler osv. at de tilmed opsøger disse grupperinger før de når at blive 18 år og her er en af de vigtigste faktorer mener jeg at få dem til at se bagsiden af medaljen. For dem der allerede er havnet i fængsel vil jeg arbejde for at få dem inde på arbejdsmarkedet igen, ved at det kan være svært , men mener ikke at løsningen er at overlade dem til sig selv er nogen god ide , da de igen havner i fængslet.For at få folk til at komme ud af banderne, mener jeg at man skal have kendskab til miljøet, og min fordel er  i dette tilfælde at jeg igennem en del år har stiftet bekendtskab med dette, og har et indblik i hvordan tingene er helt tæt på

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:54

Du bør nok starte med at tage fat i den kommune som du gerne vil køre et projekt i/for. Det er jo trods alt dem som har det bedste overblik over hvilke tilbud og aktiveringsprojekter som er aktive i lige netop deres kommune.

Min egen mening, som absolut ikke bør afholde dig fra at gå videre med dit projekt, er at du ikke har et særligt dybt kendskab til det du taler om. Du bør derfor sørge for at få talt med både de frivillige og kommunalt ansatte gademedarbejdere som selv er født/opvokset i det område som du vil arbejde med. Lokalt indgående kendskab til personer og deres indbyrdes forhold er væsentligt for succes. Min mening er baseret på venskaber/bekendtskaber med en række 'banditter' fra Avedøre og andre belastede områder.

Jeg ønsker dig stor succes med dit projekt!

Mvh Jens

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 14:59

Hej Jens

Er ikke helt med på hvorfor du mener jeg ikke har nok kendskab og indblik i denne verden?

Gennem 17 år har jeg befærdet mig fra bund til top i den kriminelle underverden, som både består af fra Russer til Araber til top direktører ;-) fra sælgeren til importøren :-)

Derfor kunne jeg godt tænke mig at uddybede dit svar :-)

Med Venlig Hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:14

Jeg læser bare som at du skriver du står på bar bund, og så tror jeg du skal regne med en del arbejde for at få kommunale eller andre offentlige midler til at drive et projekt der skal holde nogen ude af kriminalitet.
Jeg forventer, at de som sætter den slags iværk, har ganske mange ansøgninger og foretrækker nogen med både livsbaggrund som du givet har, og med en eller anden baggrund - eller makkere - men baggrund i noget socialt funderet.
Både for at sikre, at projektet har højest virkningsgrad og ikke løber af sporet og for at sikre økonomien tages seriøst

Jeg er derfor enig med Jens i, at du skal starte med at tale med nogle af de myndigheder der beskæftiger sig med den type ting, og nok typisk starte i et par lokale kommuner - men jo først - måske med hjælp af andre svar herinde eller nok bedre - ved at skabe dig et netværk af ligestillede som har prøvet dette før - får udarbejdet en klar beskrivelse af det du vil tilbyde

Hvis de bevilgende oplever det som svævende i vinden (hvad du jo selv pointerer du ved), så blir det hurtigt afslag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 15:17

Du skal ikke tage det personligt, det er bare hvad jeg fornemmer ud fra den lille smule information som du har skrevet i dine indlæg. Det ville kræve en længere samtale hvis jeg skulle redegøre for mit syn på sagerne, men i bund og grund er mine bedste råd at du skal starte med kommunerne og de gademedarbejdere som er født og opvokset i områderne.

Mvh Jens

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 15:24

Jeg har undersøgt hvad der er at søge og hente i Odense og region Syd Danmark? Der er ikke rigtig noget andet end små værestder/jobcentre, der tilbyder brugerne vejledning til job og uddannelse :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:46

Prøv at kontakte Områdesekretariatet i Tingbjerg forum, Midtfløjene 16, 2700 Brønshøj,
Telefon 38 81 57 00
E-mail post@tingbjerg.com

De er med til at koordinere forskellige indsatser omkring kriminalitetsforebyggelse og bander i Tingbjerg.

Jeg ved også, at specialkonsulent Charlotte Vincent i forebyggelsesteamet i Det kriminalpræventive Råd har mange års erfaring i netop disse ting

Venlig hilsen og held og lykke

Annette Wiborg

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 15:49

Det vil jeg prøve :-) mange tak Annette

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)