Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop med begrænset midler - brug for hjælp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er nogle behjælpelige sjæle herinde.

En stor del af min fritid bruger jeg på at lave kreative ting. Da jeg fandt ud af min lokale krea-pusher lukker ned blev jeg meget trist. Hun har dog været så sød at tilbyde mig, at jeg kan købe noget af varelageret når hun har lukket og slukket.

Vi har gået meget herhjemme og tænkt over det, og er noget frem til at det er nu jeg/vi skal tage springet og åbne en webshop. Jeg har ønske om at sælge vare som de andre hobby-butikker ikke har så meget af i deres sortiment, og som jeg selv plejer at købe en via e-bay (Kina) eller en stor hobbyartikelleverandør her i Danmark.

I første omgang tænkte jeg/vi på, at det skal være på hobby plan, og har ikke nogen forventning om at tjene de 50.000 kr. om året som er max får man skal betale moms af en hobbyvirksomhed.

Har forsøgt at læse så meget som muligt om emnet , men har dog stadigvæk en del ubesvarede spørgsmål.

1. Hvis webshoppen bliver startet op som hobbyvirksomhed (uden cvr.nr.) og ikke er momsregistreret, må jeg så købe vare på e-bay og sælge i shoppen??

2. Overvejer dog at få et cvr.nr. så jeg har mulighed for indkøb ved engros firmaer og derved spare penge selvom jeg selvfølgelig ikke kan trække momsen fra(jeg har forstået det sådan, at man godt kan have et cvr. nr uden at være momsregistreret.

3. Vi vil gerne føre "rigtigt" regnskab fra starten da man aldrig ved hvad fremtiden bringer. Da der er tale om billige produkter vil der være mange handler. Det vil sige, at vi ikke kan bruge et af de gratis regnskabsprogrammer pga. begrænsningerne. Har i nogle forslag til hvilket regnskabsprogram vi skal vælge. Det må ikke koste en formue, men samtidig skal det skal det være let og overskueligt og gerne have lagerstyring. Har et ønske om at der er et ordremodul i programmet, da jeg har et ønske om at kunne tilbyde at man samler vare sammen over en måned så kunden spare porto.

4. For ikke at fordyre vores vare vil vi i første omgang ikke modtage dankort, men paypal og bankoverførelse. Hvad er jeres erfaring med dette?

5. Dette projekt er mit, men selvfølgelig med stor opbakning fra min mand. Jeg er pt. på barsel, og der skulle vel ikke været noget i vejen for at starter en hobbyvirksomhed samtidig med at jeg er på barsel, så længe jeg sørger for at indberettet et evt. overskud på selvangivelsen?

6. Kan jeg trække udgifterne til webshoppen fra når der er tale om en hobbyvirksomhed?

Håber virkelig at i kan hjælpe med nogle konstruktive svar.

AnneMor

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 10:19
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 10:40

Hej Anne :)

AnneMor:
I første omgang tænkte jeg/vi på, at det skal være på hobby plan, og har ikke nogen forventning om at tjene de 50.000 kr. om året som er max får man skal betale moms af en hobbyvirksomhed.

Husk at grænsen på 50.000 kr. er ren omsætning og ikke indtjening. Og husk også, at det allerede er i det øjeblik, hvor i forventer at ramme omsætningsgrænsen på 12 LØBENDE måneder (ikke bare et indkomstår), i skal lade jer registrere. Eksempelvis ved konstant/stigende månedlig omsætning på omkring de 3.000-4.000 kr.

AnneMor:
1. Hvis webshoppen bliver startet op som hobbyvirksomhed (uden cvr.nr.) og ikke er momsregistreret, må jeg så købe vare på e-bay og sælge i shoppen??

Ja og nej. Du må ikke importere varer fra ikke-EU lande med henblik på videresalg uden at være cvr/momsregistreret OG importørregistreret.

AnneMor:
2. Overvejer dog at få et cvr.nr. så jeg har mulighed for indkøb ved engros firmaer og derved spare penge selvom jeg selvfølgelig ikke kan trække momsen fra(jeg har forstået det sådan, at man godt kan have et cvr. nr uden at være momsregistreret.

Korrekt, man kan godt være cvr-registreret uden at være momsregistreret. Men for at få et cvr-nummer, skal man hakke én af tre betingelser af. Enten moms, udbetaling af sporadisk b-indkomst eller en tredie ting jeg ikke lige kan huske på stående fod.

AnneMor:
4. For ikke at fordyre vores vare vil vi i første omgang ikke modtage dankort, men paypal og bankoverførelse. Hvad er jeres erfaring med dette?

Vælger du betalingskort fra og udelukkende tager i mod paypal og bankoverførsel vil du først og fremmest meget sandsynligt miste en kæmpe andel salg. Endvidere vil din webshop for mange danskere fremstå mere utroværdig og ikke professionel. Det er af min klare opfattelse, at de par tusinder kroner årligt på eksempelvis NETS og ePay med brug af Euroline til internationale kort er usandsynligt godt givet ud. 

AnneMor:
6. Kan jeg trække udgifterne til webshoppen fra når der er tale om en hobbyvirksomhed?

Ja, naturligvis.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:48

Hej AnneMor.

Det er rigtig mange spørgsmål du har, men jeg vil prøve at svare på dem jeg kan. (Jeg ved heller ikke alt)

Jeg tror du skal væk fra at tænke hobbyvirksonhed. Du skal være 100% seriøs omkring dit "Rigtige" firma, helt fra starten.

Du skal oprette cvr nummer, da det er dit momsnummer. Det er gratis og nemt, hvis du ikke er i Ribers ;-) Du skal oprettes med importmoms i den rigtige kategori, så du kan importere varer fra Kina. At du har kunnet købe i Kina indtil nu, uden de er blevet taget i tolden, er vist mere held.

Ang. hvilket webshop system du skal vælge, så er der jo mange. Dandomain.dk har et system, og er vist én af de største her i Landet. Det kører på måneds abonnement, med et halvt års udbetaling. Så her kan du komme igang for ca. 6.000kr.
Så skal du godkendes hos Nets (de Danske bankers netbetalings gruppe) For at få lov at betjene betalinger over nettet, på din shop. Det koster vist ca. 3.700kr. og 1.000kr. om året.

Der er også en shopløsning som hedder smartweb.dk dem har jeg ikke så meget viden indenfor, men det lyder til at være meget nemt og i den billige ende.

Det lyder til at du ikke forventer den store omsætning!? Hvorfor går du igang? For at få hobbyartikler, eller for at tjene penge? Det vil blive en udgift for dig hver måned, hvis ikke års omsætningen, kommer over de 50.000kr.

Det er godt du er kommet med herinde på Amino.dk Uden dét, ville du stå meget dårligere! Herinde får du alt den hjælp du har brug for, men kan også blive snydt, som mange andre af os er blevet, af folk der er uærlige, så pas på!

Har du overvejet om du stadig har tiden til at lægge varer på shoppen, skrive tekster, lave linkbuilding, lave reklame, svare på mails, og telefonopkald, modtage returvarer, og pakke og sende dine ordrer, efter du er færdig med barslen og begyndt på arbejde igen...? Det er en tidsrøver! Og det er et nyfødt barn også Wink

Kommer du igang, kommer du ikke til at kede dig, og kunne sætte dig hen i en stol og slappe af... Du skal brænde 100% for dette her fra starten, ellers kommer det til at være en klods om benet, og du lukker ned om et halvt år, med underskud. Din mands opbakning, skal være ægte og 100%.

Du tror sikkert at bare du får lavet en webshop, så kommer den på nettet og så kommer kunderne...Men nej!!! Din shop kommer måske på google ja, men på hvilken side...side 20 hvor ingen finder den... Så skal du bruge penge på de reklamer der er på google, og det kan være meget dyrt! Søgemaskine optimering skal du også bruge, og det koster også 5-10-15 tusinde, og så er du sikkert ikke engang, kommet om på side 1, hvor kunderne er... Så jeg håber du har en stor pose penge eller en god bank (hvis du har en god bank, så sig lige hvem det er, for der er rigtig mange der ikke kan låne penge, i deres bank) Yes

De varer du har købt på e-bay og i Kina. Er det ikke varer alle folk kan købe? Hvorfor skulle de købe hos dig? Vil du være billigere end Kina? Har du tænkt det igennem?

Find en revisor fra starten, og få nogle gratis timer, og rådfør dig med ham/hende. Du skal have en revisor til at lave dit regnskab alligevel Yes

Det kan måske lyde lidt negativt, men det er venligt ment, at du skal passe på dig selv og være 100% seriøs og det skal din mand også! Jeg tror det kostede mig mit ægteskab, dengang jeg skulle sidde hver aften og bygge en webshop op, og med en kone der ikke bakkede op omkring det Sad 

Held og lykke med at starte op som selvstændig Yes

Dbh
Michael Haahr
www.Maler-maling.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 55
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 12:51

Hej AnneMor

Nu kan jeg se at Michael fra Maler-maling.dk har omtalt os. Jeg vil gerne give dig lidt info om hvordan du billigst muligt kan komme i gang med en webshop, hvor der følger rådgivning og support med. Du er også meget velkommen til at ringe til mig og få en generel snak om din forretning.

Men hvis du har mod på at opbygge din egen webshop og derved spare en del penge i opstartsfasen, kan jeg anbefale SmartWeb. Du binder dig kun for 6 mdr. af gangen og kan opsige webshoppen indtil dagen før den næste faktura

Når du opretter en gratis demo hos SmartWeb, får du 35 designs at vælge i mellem og du kan selv uploade dit logo m.m. og opbygge din shop, uden at kende til kodning overhovedet. Hvis du skal have ændret nogle farver eller ligende så ringer du bare ind til Smartweb teamet. Smartwebs kundeservice medarbejder plejer også at være flinke til at rådgive en, i alt fra betalingsgateways, logistik, lagerhoteller, økonomisystemer, SEO, AdWords, Google Analytisk og generelt markedsføring af ens webshop. Så man får meget rådgivning med og så koster en shop ikke meget mere en et mobil abonnement.

En SmartWeb Webshop med PayPal, koster fra 299 Kr. pr. mdr. Der er ingen oprettelsesgebyr. Du får gratis dansk support, danske manualer og videoer der trin for trin viser dig hvordan du skal opbygge din webshop. Systemet er meget Google venlig - så du får en god chance for at komme til tops. Paypal er en del af pakken og en betalingsgateway til Nets (PBS) koster 139 Kr. pr. mdr. 

Her kan du se hvad andre SmartWeb bruger synes om systemet: http://www.trustpilot.dk/review/smartweb.dk

Link til SmartWebs hjemmeside, hvor du kan se alle de eksterne systemer SmartWeb kan integreres med i takt med at du får brug for det: http://www.smartweb.dk/shop-integrationer/

Med venlig hilsen

Maibritt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06

du bør undersøge om der er noget i vejen for at starte CVR når du er på barselsdagpenge. Jeg ved ikke meget om det, men du bør høre nemruffusion eller udbetaling danmark som står for udbetalingerne, om der er noget i vejen for det. Hvis det var arbejdsløshedsdagpenge var det vanskeligt for at sige det mildt, men jeg ved ikke med barselsdagpenge

Det er jo oplagt nok at de gives for at være sammen med barnet og ikke skulle arbejde,men det kan sagtens være der er gode løsninger. Nu da du ikke har fået svar på det, så kontakt de nævnte telefonisk for ikke få et problem der
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 16. Jul 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Storebuddy.dk Skrevet kl. 11:50

Hej Annemor

Jeg vil helt klart anbefale dig, at du anvender http://Billysbilling.dk fra start, det er super simpelt, og så har du styr på tallene - og det er jo altid rart at kunne se, om man tjener penge på forretningen. 

Jeg/vi vil meget gerne hjælpe dig igang, ikke kun med webshoppen, men også med opstart af virksomhed etc. Vi har en revisor ansat, som du kvit og frit kan trække på. Han hjælper glædeligt med at besvare alle dine spørgsmål omkring virksomhedsoprettelse, bogføring, momsregler osv osv....

Du kan læse mere omkring vores ydelser på vores side Weship, men du er også mere end velkommen til at give mig et kald på 60152000, så kan vi tage en snak omkring dit projekt.

God fredag 

\\Lasse Juhl, Weship

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)