Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden påstår at han ikke har modtaget varerne

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Sender samtlige ordre ud med post Danmark som brev-post - det fungere i midlertid rigtig godt, jeg er dog begyndt at modtage beskeder fra kunder der påstår at de aldrig har modtaget noget. er dog 100% sikker på at jeg har sendt dem ud. først tjekkede jeg selvfølgelig at adressen matchede, og det gjorde den. Det eneste jeg så kunne gøre var selvfølgelig at sende kunden nogle nye varer. Vil dog gerne vide hvordan jeg er stillet hvis en kunde påstår ikke at have modtaget varen, kan post danmark drages til ansvar eller er det kun med pakke-post?

Mvh den forvirede webshop-ejer 

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun som pakkepost!

Så du har ikke meget at gøre...Desværre.

Carsten

Fra Hjortshøj
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

På det seneste har vi også oplevet problemer med Post Danmark. De har formået at bytte flere af vores pakker om.
Vi har haft en længere korrespondance med dem. De fortalte os at de på det seneste har haft rigtig mange problemer med deres system, og det er noget de arbejder på. 

Jeg vil anbefale dig at få sendt dine pakker her for tiden som pakker, hvilket der både er tracking nr. og garanti på.
I forhold til brevpost er jeg ikke sikker på hvad Post Danmarks garanti indebærer.

Hilsen
Asger
Kuyatryk 

Mvh
Asger Emborg

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Math95:

Hej Amino

Sender samtlige ordre ud med post Danmark som brev-post - det fungere i midlertid rigtig godt, jeg er dog begyndt at modtage beskeder fra kunder der påstår at de aldrig har modtaget noget. er dog 100% sikker på at jeg har sendt dem ud. først tjekkede jeg selvfølgelig at adressen matchede, og det gjorde den. Det eneste jeg så kunne gøre var selvfølgelig at sende kunden nogle nye varer. Vil dog gerne vide hvordan jeg er stillet hvis en kunde påstår ikke at have modtaget varen, kan post danmark drages til ansvar eller er det kun med pakke-post?

Mvh den forvirede webshop-ejer 

Forbrugerene er i danmark rigtig godt stillet. - Du skal betale pengene tilbage, hvis ikke du kan bevise at kunden HAR FÅET varerne.
Hvad du måtte have af kampe med Post Danmark eller andre er noget du selv må klare.
Derfor er det en tillidssag at sende varer kunden ikke skal kvittere for. Men det virker for rigtig mange shops, og du skal jo holde de enkelte gange du må sende en ny vare op mod at du skal sende som pakke hver gang.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

da du jo ikke kan bevise at ha sendt noget kan du ikke drage nogen til ansvar - det forudsætter at du sender med noget der giver dig en kvittering på at du har afleveret brevet til f.eks. post DK - pakken - osv - og der kan så være div grænser for de beløb der dækkes afhængig af indleveringskvittering, anbefalet, pakke, værdipakke osv - men alm brev- nej det kan du ikke drage nogen til ansvar for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Kun ved at sende med pakke-posten, kan pakken følges, og du få erstatning, hvis den bliver beskadiget eller væk.. Men det koster naturligvis noget mere at sende. Hvis kunden siger han ikke har modtaget hans varer, er der ikke meget andet du kan gøre, end at sende igen.
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
men alm brev- nej det kan du ikke drage nogen til ansvar for

http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Forretningsbetingelser/Breve-indland-0.pdf

1.8.9 ERSTATNING
Post Danmarks erstatningsansvar for Breve Indland er
reguleret af Individuel tilladelse til Post Danmark A/S.
Post Danmark yder ikke erstatning for hverken
forsinkelse, bortkomst, herunder fejlaflevering, helt
eller delvist tab af indhold eller beskadigelse m.v. af
breve. Som andre skrev så er det ikke noget at gøre ved almindelig brev umiddelbart

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes på ingen måde der i orden at post danmark kan lade det trick. I princippet kan de eller deres medarbejder jo bare stjæle alle breve. Post Danmark skulle kunne drages til ansvar såfremt du har en kvitting på at dit brev er sendt! Som vi selv siger så er kunder rigtig godt stillet i Danmark bare ikke lige overfor Post Danmark. Det svarer faktisk til at du køber et produkt i Ikea og får dem til at transportere det ud til dig men at det går i stykker undervejs eller bliver stjålet. Så skal de da erstatte den. Så hvorfor er Post Danmark ikke underlagt samme regler og love? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Quvang:
Synes på ingen måde der i orden at post danmark kan lade det trick. I princippet kan de eller deres medarbejder jo bare stjæle alle breve.
- så så små skridt nu -

 

Simon Quvang:
Post Danmark skulle kunne drages til ansvar såfremt du har en kvitting på at dit brev er sendt
Og det er vel præcist hvad der er svaret - hvis man har sendt uden kvittering- som helt almindeligt brev så kan de da ikke være ansvarlige, så kunne du jo i princippet påstå du havde sendt jeg ved ikke hvor meget - du må ha overset lidt? De påtager sig naturligvis ansvar for forsendelser med kvittering taget

Simon Quvang:
Som vi selv siger så er kunder rigtig godt stillet i Danmark bare ikke lige overfor Post Danmark
Hov - er du nu blevet royal .- som VI selv siger lyder lidt som vor dronning - Big Smile

PostDanmark er nøjagtigt lige så meget ansvarlige som alle andre - det er jo den manglende kvittering på et helt almindeligt brev som helt selvfølgeligt gør det umuligt at kræve erstatning for noget du ikke kan bevise at ha sendt med dem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry er lidt off her til aften :) Jeg plejer at få en kvittering når jeg sender et brev. Be'r også om den så det kan jo have noget med det at gøre :) 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)