Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden påstår at han ikke har modtaget varerne

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Quvang:
Jeg plejer at få en kvittering når jeg sender et brev. Be'r også om den så det kan jo have noget med det at gøre :) 

Når du skriver, at du sender alle breve med kvittering, betaler du så de 14 kr. ekstra det koster pr. brev - eller sender du blot alt som rekommenderet post - som altså koster væsentligt mere end en pakke???

http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Priser/Breve-og-okonomibreve-0.pdf

Ellers er det altså ikke muligt...

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05

Der er en billigløsning (vist de 14 kr)  ud over rekommenderet - nemlig indleveringsattest, men der står klart i betingelserne at der ikke ydes garanti for indholdet (som jo i sagens natur er helt ukendt og hvor der ikke skal kvitteres for modtagelsen) Det kan bruges hvis man vil bevise at man har fremsendt noget, men ikke i tilfælde af man skal ha erstatning

En betingelse for at det giver fornuft at skulle give erstatning er, at der er kvittering fra modtageren - for ellers kan modtager jo bare nægte at ha modtaget de der 12 diamanter eller det originale HC Andersen Manuskript. Derfor har man dels rekomanderet, dels værdibrevet, hvor man ud fra værdien på brevet, kan sikre sig erstatning - man har meddelt at dette har en værdi af xxxx kronter og betalt for at modtager skal kvittere for modtagelsen og posten gemme kvitteringen som bevis

Indleveringsattest giver ikke den sikkerhed - et simpelt spørgsmål om at man betaler for den service man kender, og mig bekendt er det sådan i alle lande - de fleste har vel tilmed som danmark forbud mod bare at sende kontanter i breve - for at undgå mistanker

Ellers tror jeg vi kan regne med at mange mennesker kunne lave forretning ud af at påstå at deres uvurderlige værdier var forsvundet i breve uden modtager kvittering

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:47

Cookie - John Hannover:
Simon Quvang:
Synes på ingen måde der i orden at post danmark kan lade det trick. I princippet kan de eller deres medarbejder jo bare stjæle alle breve.
- så så små skridt nu -

Det er faktisk et stort problem, at postmedarbejdere har lange fingre og spørg bare alle dem med webshops, der lå og sendte DVD film og spil for nogle år siden.

Over 10% nåede aldrig frem og det var ikke ligefrem den bedste forretning at sende spil og film. Hvordan problemet er blevet løst eller om Posten bare har strammet gevaldigt op, er jeg ikke klar over. 

Min kone sendte for bare 4 måneder siden en pengeseddel i en kuvert og hun havde virkeligt skjult den godt. Kuverten nåede godt nok frem til modtageren, men uden penge. Så Posten er bestemt ikke kun besat af ærlige medarbejdere, men der er også brådne kar imellem her. (Selvfølgelig må hun ikke sende penge, men det var i småsagsafdelingen, så skulle den med Western Union, så var det hele spist af gebyrer).

Som shopejer må man sikre sine forsendelser og betale det, som det koster at sikre modtageren (og sig selv). Det er dyrere - ja, men kunden får faktisk varen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13

givet et problem med så mange postbudde skal der være brådne kar
Man må vælge den løsning der giver en den sikkerhed som svarer til værdien af det man sender, holdt op mod risikoen.
Ex målte vi for et par år siden fra en større Holstebro virksomhed antal alm. breve (fakturaer ordrebekræftelse og tilbud til kunder der ikke gad e-mail) og vi mistede mange måneder ikke ET - men jeg er sikker på, hvis vi havde haft værdier i, så havde det set anderledes ud

Jeg kan forestille mig at hvis man sender noget flat til 50 kr - så er det tab man vil opleve i posten med alm post nok mindre end den fordel man vil ha ved pakke post eller rekkomanderete post - mon ikke man skal godt op over 100 eller 200 kr pr forsendelses værdi før det betaler sig af ha modtager kvittering med - og der er det nok lidt hipper som happer om man kører post DK eller DHL osv - eller en smagssag er måske et bedre ord
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 12:26

Du er formentlig fristet af de lavere porto priser i forhold til at skulle sende som dyrere pakke med tracking. Så du skal selvfølgelig gøre op om denne besparelse dækker evt. bortkomne leverancer.

Herudover kan jeg give disse 2 tip:

1.
Nogle kunder spekulerer formentlig i, at sige de aldrig har modtaget varerne. 
Så evt. oplys kunden at i er nødt til at lave en efterlysning igennem PostDK (Gør man på hjemmesiden). Tilbyd så kunden enten at vente på dette udfald, eller tilbyd kunden at oprette en ny ordre, og så kreditere den oprindelige efter PostDK's behandling. Selvom PostDK ikke erstatter, så undersøger/registrerer de trods alt bortkomsten, og sker dette ofte på bestemte posthuse/ruter bliver der sat ind. Kunden kan endda blive kontaktet af PostDK. Erfaringsmæssigt dukker forsendelsen pudsigt nok ofte op, når man har informeret kunden om efterlysning procedurerne ;-)

2. Få evt. en frankeringsaftale med PostDK, hvor du bare indlevere dine forsendelser ufrankeret. Så betaler man et par kroner ekstra pr forsendelse for at lade PostDK stå for frankeringen. Til gengæld er det de lidt lavere maskinfrankeringssatser og PostDK holder noget mere styr på disse forsendelser. 

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)