Hej Seo-kyndige Aminos. Jeg er lidt usikker på, hvad den sidste Pengvinopdatering fra google, egentlig gik ud på? Et seofirma siger det er ankertekster med eksakte søgeord eks. maling, tapet, fliser, stuk og at jeg skal have flest links ind, med mit firmanavn på. Et andet firma siger at det er helt forkert, og at det er de udenlandske links, som google har set sig sure på.... Hvad er rigtigt?? Please hjælp, så jeg kan få banket min side op på plads igen Dbh |
Det er der vist ikke andre end Google, der kan svare helt nøjagtigt på.
Den nyeste Penguin, er modificeret i forhold til den oprindelige og hvad de har ændret nøjagtigt, er meget svært at se.
Derfor vil det nok være en fordel, at se mere på den tidligere Penguin, som tests har givet bedre indblik i.
Det som er tydeligst, og som Google selv har verificeret, er at for mange indgående links med samme anker tekst, kan medfører en url betinget straf, så den enkelte side ikke får lov til, at ranke på netop det ord, der er anvendt for meget.
Mine undersøgelser viser, at det er meget svært (nærmest umuligt), at genvinde ranking, efter straffen først er tildelt.
Prøv at læs på min blog, der har jeg skrevet om både Penguin og Panda.