Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad præcist gik den sidste Pengvin opdatering ud på?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Seo-kyndige Aminos.

Jeg er lidt usikker på, hvad den sidste Pengvinopdatering fra google, egentlig gik ud på? Et seofirma siger det er ankertekster med eksakte søgeord eks. maling, tapet, fliser, stuk og at jeg skal have flest links ind, med mit firmanavn på. Et andet firma siger at det er helt forkert, og at det er de udenlandske links, som google har set sig sure på....

Hvad er rigtigt?? Please hjælp, så jeg kan få banket min side op på plads igen Left Hug

Dbh
Michael Haahr
Maler-maling.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er der vist ikke andre end Google, der kan svare helt nøjagtigt på.

Den nyeste Penguin, er modificeret i forhold til den oprindelige og hvad de har ændret nøjagtigt, er meget svært at se.

Derfor vil det nok være en fordel, at se mere på den tidligere Penguin, som tests har givet bedre indblik i.

Det som er tydeligst, og som Google selv har verificeret, er at for mange indgående links med samme anker tekst, kan medfører en url betinget straf, så den enkelte side ikke får lov til, at ranke på netop det ord, der er anvendt for meget.

Mine undersøgelser viser, at det er meget svært (nærmest umuligt), at genvinde ranking, efter straffen først er tildelt.

Prøv at læs på  min blog, der har jeg skrevet om både Penguin og Panda.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Haahr:
Et seofirma siger det er ankertekster med eksakte søgeord eks. maling, tapet, fliser, stuk og at jeg skal have flest links ind, med mit firmanavn på. Et andet firma siger at det er helt forkert, og at det er de udenlandske links, som google har set sig sure på....

Begge dele kan jo være åbenlyst forsøg på manipulation med placeringer i Google, og derfor er det også risikabelt.

De to punkter der er nævnt er ufatteligt nemt at spotte for Google.

Overordnet ville jeg fokusere på opbygning af troværdighed (i forhold til Google). 

Der er spekuleret i "troværdighedssignaler" og skrevet side op og side ned på nettet om hvad det er for signaler det kan handle om. Lige fra alder på domæne, hvor mange år domænet er reserveret til, om navn og adresse på sitet er det samme som registrant - og selvfølgelig den helt svære med at skaffe troværdige og relevante links. Her kan det godt være at være flere neutrale/troværdige links med firmanavn i ankertekst, domænenavn, "Klik her", "Link" etc, men også at der er et godt miks med links med "nofollow" og links fra forskellige IP-klasser. 

Tænk generelt troværdighed fremfor åbenlys manipulation. 

Henrik Bondtofte har skrevet en del om naturlige linkprofiler etc, og han skrvier også om Pingvin Recovery her:
http://www.henrik-bondtofte.dk/derfor-findes-der-sa-fa-google-penguin-recovery-cases 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 13:28

Er det på alle søgeord du er gået tilbage eller kun nogle?

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 11:01

Gita Street:
Begge dele kan jo være åbenlyst forsøg på manipulation med placeringer i Google, og derfor er det også risikabelt.

De to punkter der er nævnt er ufatteligt nemt at spotte for Google.

Overordnet ville jeg fokusere på opbygning af troværdighed (i forhold til Google). 

Der er spekuleret i "troværdighedssignaler" og skrevet side op og side ned på nettet om hvad det er for signaler det kan handle om. Lige fra alder på domæne, hvor mange år domænet er reserveret til, om navn og adresse på sitet er det samme som registrant - og selvfølgelig den helt svære med at skaffe troværdige og relevante links. Her kan det godt være at være flere neutrale/troværdige links med firmanavn i ankertekst, domænenavn, "Klik her", "Link" etc, men også at der er et godt miks med links med "nofollow" og links fra forskellige IP-klasser. 

Tænk generelt troværdighed fremfor åbenlys manipulation. 

Henrik Bondtofte har skrevet en del om naturlige linkprofiler etc, og han skrvier også om Pingvin Recovery her:
http://www.henrik-bondtofte.dk/derfor-findes-der-sa-fa-google-penguin-recovery-cases 

Hej Gita.

Tusind tak for dit svar Yes

Dbh
Michael Haahr
www.maler-maling.dk

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 11:03

Torben Brighs:
Er det på alle søgeord du er gået tilbage eller kun nogle?

Hej Torben.

Jeg er gået lidt tilbage, på stort set alle ord. Men ordet "tapet" er jeg faldet rigtig mange sider, tilbage på Sad

Dbh
Michael Haahr
www.maler-maling.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)