Hej Amino'er Jeg har nu været i lidt forskellige banker for at høre omkring finanseringen af opstarten af min virksomhed. Det er dog ikke bare lige at gå i en bank idag, de er blevet til mere sælgere en rådgivere nogle gange. Derfor spørger jeg lige omkring jeres holdning. Det jeg har spurgt om er at få en kassekredit på 250.000. Det skal lige nævnes at jeg ikke personligt har nogen mulighed for at kautionere for noget. Da jeg ikke ejer noget efter 3,5 år på SU :) Bank 1: 250.000 i kassekredit til en rente på 7,95% De ville have pant i mine forældres ejerlejlighed på 150.000 Bank 2: 250.000 i kassekredit (renten er ikke kommet frem endnu) De snakkede omkring muligheden med vækstkaution. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad det koster mig pr. år i præmie at have en vækstkaution, så langt er banken ikke kommet endnu. Er der nogle herinde der ved hvad omkostningerne på vækstkaution er pr. år når beløbet er 250.000 |
Hej
Du kan læse mere om emnet her. :-)
http://www.vf.dk/da/For%20virksomheder/Vaekstkaution/Hvad%20koster%20det#.UhhsPdIyFBs
Held og lykke med projektet
Christian