Hej alle Amino'er Jeg står overfor at skal starte min egen virksomhed. Det jeg har behov for er en kassekredit på 250.000 kr. Jeg ønsker at sikre mig selv så godt som muligt, hvis det skulle gå galt hvilket det selvfølgelig ikke gør. Jeg har tænkt på at starte et ApS, jeg er bare i tvivl om hvordan jeg kan finanserser dette sådan at jeg ikke risikere at miste alt og ende i RKI og div. andre dårlige steder, hvis alt går galt. Jeg har set at der noget som hedder Vækstkaution, vil det være en mulighed at søge dette, selvom jeg ikke er en etableret virksomhed endnu? Hvis ja - Vil den så kunne stille en garanti overfor min bank? /Chriyian |
Undskyld,
Hvad har du drukket?
Beklager dette udbrud, men for mig at se, så ønsker du alene at sikre dig selv - og så endda for lånte penge?
Hvis man vil stifte et ApS, så gør man det for egne penge. Disse penge er ikke lånte eller noget som helst andet. Det er penge, der ikke er kautioner for, ikke skyldes noget i - fuldstændigt ubehæftede rede danske kroner!
Det næste er så: Du vil have en kassekredit på 250.000 kr? De ekstra kr 170.000 udover selskabskapitalen - er det bare likviditet og lege-penge?
Hvis du skal overbevise en bank om noget som helst, så skal du i hvert fald stille med en god slat kapital selv. Du skal have en fandens god forklaring med og du skal også have en ret god ide om, hvordan du kommer til at tjene penge. Helst i form af en forretningsplan med budgetter og deslige.
Jeg kan så regne ud, at du ikke har brugt tid på at læse mere om Vækstkauton og du heller ikke har talt med nogen som helst om dette her, for så havde du ikke stillet dit spørgsmål.
Kender du den gode gamle devise: Har du penge, kan du få. Har du ingen, så må du gå....
Hvis du skal bruge kontanter, så kommer du til at hæfte for dem selv - 100%. Tag lån i huset eller tag 2 ekstrajobs i en periode og spar op til dit eventyr.
Held og lykke.