Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sushi leverandør hvor ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

På linket kan du læse, de 60 grader er plus til varmebehandling, som ikke har meget med rå fisk at gøre 

Klikker du på Sushi i linket stå der også som jeg før var inde på at visse fisk kan undtages frysekravet

Sushi er en japansk delikatesse, hvor der bl.a. bruges skaldyr og ferske rå fisk. Der bruges især helleflynder, pighvar, laks, rødfisk, makrel, multe, tun samt rejer og kammuslinger. Inden fisken tilberedes, skal den som udgangspunkt fryses. Dette kan i nogle tilfælde undgås, da visse fisk kan undtages frysekravet.

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 08:09
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 08:26
Det er korrekt Ravn. Jeg mener det er noget Norsk laks. Det kræver dog en del dokumentation fra producent og risikovurdering fra fødevarevirksomheden, hvis man ønsket at benytte fisk, som er undtaget frysekrav :0)

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Vejledninger/Hygiejnevejledningen/Sider/69-7-Undtagelse-fra-frysekravet-for-opdrættet-fisk.aspx
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Skrevet kl. 11:47

Tak til Ravn for Janex, dog syntes jeg i snakker for meget om helt lige gyldige ting..

tråden omhandler, hjælp til at finde en god leverandør, vi kender godt reglerne og hvordan man behandler og opbevare fødevarende.

Kender i andre gode leverandører til det nordjyske, modtages de med kyshånd :-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 11:51

Jack:

dog syntes jeg i snakker for meget om helt lige gyldige ting..

tråden omhandler, hjælp til at finde en god leverandør, vi kender godt reglerne og hvordan man behandler og opbevare fødevarende

´

Udfra hvad du skrev virkede det mere til at du havde taget et "aften kursus i Sushi fremstilling".   

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Skrevet kl. 12:12

Ravn:

Udfra hvad du skrev virkede det mere til at du havde taget et "aften kursus i Sushi fremstilling".   

Jeg troede ikke det var nødvendigt at udpensle hvorfor og hvor god man er, jeg har fattet mig i korthed, da det var et enkelt spørgsmål.
jeg syntes heller ikke man behøver at gøre tingende mere kompliceret end de er

Hav en god dag :-)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)