Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken har lænset min konto - Hjælp!

Side 3 ud af 9 (89 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fede Malerier:
Jeg har sagt det mange gange før og nu siger jeg det igen! Hav ALDRIG flere penge i banken end du har råd til at miste.! Der er ingen sikkerhed for hvornår skat eller andre korrupte myndigheder tømmer eller indefryser dine konti. Penge i banken er ikke dine penge.! Du har lært en dyr lærestreg

Med fare for at vende tråden, men hvad skal man så stille op, hvis ikke man have penge i banken ? Tilgiv mig min uvidenhed, men der er så mange love og regler, at næsten uanset hvad man gør, så kan man risikere at blive udråbt til kæltring.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:57

Tråden har fået et par interessante vinkler.

Kan man vide sig sikker på sine penge i banken ?

En mangeårig iværksætter med op og nedture, kan nemt få nogle "ridser" i lakken i forhold til private og offentlige kreditorer og her kan det være en usikker sag at have penge i banken, for der er mange der kan og må modregne gæld uden varsel.

Trådstarter burde have været bevidst om sin situation og ikke bragt sin søns penge i fare. Det kan trådstarters søn ikke bruge til noget i den situation han er i nu, her kan man kun arbejde på en løsning i samarbejde med banken og håbe på en forståelse fra banken.

De bedste hilsener

Finn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

generelt set kan man jo vide sig ganske sikker på sine penge i banken, men hvis man skylder myndigheder - og det behøver vel ikke være korrupte myndigheder hvis man ikke har betalt skat eller moms - eller man har indgået kautionsforpligtelse, ja så er det vel ret klart man mister pengene.

Det ville man jo også kunne hvis man havde købt bil for dem, for så kunne bilen jo pantes - eller hus osv. Det er skudt forbi at anse det for korrupt hvis myndigheder panter for gæld eller man hænger på en kaution

Derimod har Henrik K jo helt ret I, at banken også har forpligtelser med hensyn til at forkynde en forfalden kautionsydelse og det er bestemt en ting man skal anke med mindre banken ved et møde hurtigt kan vise, at det har man gjort klart for trådstarter.
Sag to er også korrekt, at man må prøve om banken vil acceptere at det var en fejl overførsel, men der tror jeg man kæmper en vanskelig kamp

Tal roligt med banken om det. Kør truslerne om til sidst så de kommer i andet geled hvis banken fastholder også sønnens penge, men en tur via pengeinstitutankenævnet tager tid, og har nok ikke bedste udsigter, hvis banken kan vise at kautionens problem var kendt.

Er der på nogen mulighed for at få en bank og jura kyndig bisidder med til et møde med banken vil det være godt.

Trådstarter kan lige fortælle om sønnens virksomhed var et selskab som ex ApS for så skal problematikken om et evt familielån som kan ses som ulovligt aktionærlån (hvis jeg husker ret og en far er så nær familie at det er aktionærlån) jo tages op og behandles. Det er jo ubærligt hvis pengene skal være tabt og samtidig udløse skat for sønnen - det må kunne løses hvis det var ApS penge der gik over til faderen synes jeg?

Venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07

@ allan skrubbeltrang: Hvis du mener hvad man gør hvis man hænger på en kaution og ikke har penge i banken, ja så er det jo som en hver anden gæld, huset eller andet kan tages i pant. Kautioner skal man holde sig meget langt fra - hvis ikke man er helt klar på at pengene kan mistes.
Venlig hilsen

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 16:27
Til John
Jeg tænkte nu mere på det som en skrev :
"Jeg har sagt det mange gange før og nu siger jeg det igen! Hav ALDRIG flere penge i banken end du har råd til at miste.! Der er ingen sikkerhed for hvornår skat eller andre korrupte myndigheder tømmer eller indefryser dine konti. Penge i banken er ikke dine penge.! Du har lært en dyr lærestreg"
Det lyder lidt som om vedkommende mener at man ikke skal have penge i banken, men jeg kan have misforstået det. Jeg efterlyser hvor man så skal placere pengene.

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:48

Hej alle.

Tak for de mange gode svar og anbefalinger. Vi har kæmpet hele dagen - desværre uden resultat - og må nu vente en meget lang weekend inden, vi kan komme videre.

- Banken vil ikke tilbageføre pengene. Og heller ikke låne min søn beløbet.

- Efter gennemgang i alle mine oversigter, kan jeg se, at den fordring, som jeg regnede med det var - er betalt.

- Banken kan ikke oplyse, hvad det er for en fordring (tidspunkt, beløbets størrelse eller andet). De henviser til et fordringsnummer, som jeg ikke genkender og siger, at den står i mit navn. Jeg kunne ikke komme til at se noget dokumentation og jeg kan i min netbank over alle oversigter ikke se en ubetalt konto. Jeg kan heller ikke mindes, at jeg nogensinde er blevet kontaktet af banken vedrørende gælden. Eller har modtaget en årsoversigt.

- Finansrådet mener at sagen er helt klar og min søn skal have pengene tilbage.

- Finanstilsynet mener ikke, der er noget at gøre, hvis banken mener, at jeg skylder dem penge har de lov at tage pengene på min konto - selvom de ikke er mine.

- Jeg er meget forvirret og ærgerlig over hele situationen.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:54

Allan Skrubbeltrang:
Det lyder lidt som om vedkommende mener at man ikke skal have penge i banken, men jeg kan have misforstået det. Jeg efterlyser hvor man så skal placere pengene.

Du kan jo investere i ædelmetaller, kunst, antikviteter og lign. :-) Sidst, men ikke mindst er der den digitale valuta Bitcoin.

Penge i banken i et demokratisk samfundssystem er som tidligere nævnt ikke mere sikre end at flertallet af befolkningen kan stemme sig til ejerskabet af dine penge såfremt de måtte ønske dette. (Cypern som et eksempel).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03

Javel Allan - det er nok et råd fra en som gennem livet har været forfulgt af uheld og ser dæmoner alle vegne. Der er jo ganske mange som har penge i banken med ret god succes - faktisk er det ret vanskeligt at leve normalt uden i 2013, men i de gode gamle dage var det jo en kendt sag, at man havde pengene indsyet i madrassen som værn mod folk man skyldte penge. Så kan man også lettere få støtte fra det offentlige :)

Det er selvsagt gas, man kan da sagtens ha penge i banken hvis man ellers har overblik over sin økonomi - og ellers må det da samtidigt frarådes at eje hus eller andet som der kan gøres udlæg i :)

Venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13

finanstilsynet kan da ikke uden at vide hvad det er for en fordring svare som de gør uden vide fordringen er god nok og banken kan aldrig slippe med bare at give dig et fordringsnummer - som de måske har fra en tidligere bank (Fionia synes jeg at huske)

Du skrev dog,at det var en konto din forrigere arbejdsplads havde hvor du havde kautioneret, og det vil jo ikke kunne fremgå af din netbank eller af dine årsoversigter. Til gengæld skal banken jo har haft krævet kautionen indfriet - hvad du bare ikke kan se i netbank. Det skal du så kunne bevise, at de rent faktisk har gjort på betryggende vis.

Det er synd det er week-end så I skal være nervøse grundet manglende mulighed for at undersøge det til bunds - men hvis ikke banken kan frem lægge hele sagen klart, vise din underskrift på en kaution (som jeg mener at huske det oprindeligt var) eller klart vise hvor dit overtræk er, så står banken absolut skidt til og det er så pengeinstitut ankenævnet http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/Da/Forside.aspx
som du skal ha udfærdiget en klage til - gerne med kort hjælp fra en advokat og du kan jo som privatperson tale med advokatvagten som din kommune kan fortælle sted og åbningstider for

Tag en rolig week-end og så tag mødet med banken mandag - bed om at en lokal chef er med og kan de ikke hurtigt klart dokumentere fordringen og at du har været gjort klart bekendt med den, så må du sige at det bliver pengeinstitut ankenævnet der absolut bliver næste skridt. Det er der hvor det havde været godt at han en bank og jura kyndig 3. mand med som banken med det samme forstod var med frem til en klage

vh

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 17:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Allan Skrubbeltrang:

Fede Malerier:
Jeg har sagt det mange gange før og nu siger jeg det igen! Hav ALDRIG flere penge i banken end du har råd til at miste.! Der er ingen sikkerhed for hvornår skat eller andre korrupte myndigheder tømmer eller indefryser dine konti. Penge i banken er ikke dine penge.! Du har lært en dyr lærestreg

Med fare for at vende tråden, men hvad skal man så stille op, hvis ikke man have penge i banken ? Tilgiv mig min uvidenhed, men der er så mange love og regler, at næsten uanset hvad man gør, så kan man risikere at blive udråbt til kæltring.

Hvorfor vil du have penge i banken? De er på ingen måde sikret.

Hvis du absolut vil have penge i banken skal de fordeles over flere udenlandske konti!

Fede malerier en blog om malerier

Side 3 ud af 9 (89 indlæg)