Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside - hvad skal vi vælge ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer,

Vi driver flere hjemmesider i Danmark, Norge og Sverige og har besluttet at skifte hele systemet ud, da vi pt. burger Creloaded (OSCommerce), som er håbløst uddateret og skræddersyet i en grad så det efterhånden er uigenkendeligt.

Vores go-to løsning er at bruge 100-150.000 på at specialdesigne en hjemmeside i Magento. Vi har en dygtig programmør som igennem flere år har lavet alt vores arbejde i Creloaded shops. Han anbefaler Magento.

Mit spørgsmål er todelt;

1. Skal vi vælge noget andet end Magento ?

2. Er der nogen "færdige" løsninger som virker til virkelig krævende firmaer ? Tænker f.eks. Dandomain osv. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe rundt. Men vil meget gerne høre anbefalinger af de bedste og mest fleksible. Prisen er IRRELEVANT. Kan umuligt være dyrere end at kode fra bunden.

Vores udfordring er at vi gerne vil kunne det hele. Vi har pt. integration med E-Conomics på et forholdsvist dybt niveau med lageropdateringer frem og tilbage mellem shops. Vi vil også gerne have frihed til at kunne sige "vi har lige 1000 varer vi gerne vil have op på shoppen. Hr. IT mand, lav venligst en kode så de opretter sig selv ud fra et Excel ark med informationer" ... Eller hvis vi synes vi gerne vil have en lille boks ind på en checkoutside som viser en julemand i skoven, vil vi gerne kunne dette også.

Håber der er nogen der kan dele deres erfaringer her.?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg vil klart anbefale dig at læse denne artikel.

Min klare anbefaling i det her tilfælde er Magento. Det er en af de absolut mest fleksible platforme på markedet, og formes efter ethvert behov. Overvej eventuelt Magento Enterprise.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det kommer til større shops med flere integrationer er der ikke mange systemer der når Magento til sokkeholderne. Der findes glimrende integrationer til e-conomics og det er muligt at lave import fra excel (csv filer) ud af boksen (for lige at kommentere på et par af dine ønsker).

Du er velkommen til at skyde mig en email på rl SNABEL-A getashop.dk hvis du kunne tænke dig et mere kvalificeret sparring på jeres migrering.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter selv at have prøvet diverse systemer af er jeg endt med Drupal, som jeg bliver gladere og gladere for.

Hvis der er tale om en webshop så prøv at tage et kig på Drupal Commerce

Med Drupal får man virkelig den fleksibilitet du ønsker, da det er et ægte CMS der kan udvides med moduler, stort set som du lyster. Der findes også rigtig mange gratis moduler, som f.eks. integration til E-Conomics m.m.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådene.

Hvis det bliver en Open Source shop, så tror jeg det bliver Magento.

Min tvivl står mellem en Hosted eller en Magento shop.

Magentoen tiltaler mig med fleksibiliteten og mulighederne.

En Hosted shop tiltaler mig med lav vedligeholdelse og "no-fuzz". Jeg er ikke selv IT mand, så al kodning i open source laves af en programmør. Som nævnt er hele opsætningen i f.eks. Magento vurderet til umiddelbart 100-150.000,- Så hvis en Hosted shop koster 2.000,- / måneden er det stadig peanuts ifht.

Er Hosted Shops virkelig stadig så ufleksible som der beskrives i artiklen ?

Fra Tygelsjö
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 85
Fra  Justworks ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til, at kontakte os hos Justworks.dk - Vi har tidligere bygget shop til Dagbladet Børsen - og kan trylle på de fleste opgaver lige fra Hr. It mand lav venligst en kode, som gør at varer køres automatisk ind og ud af lager og bestilles hos leverandøren + send mig en mail med en rapport når det er sket... ting! 

Vi kan nåes på 31 400 410, og mødes gerne med dig om mulighederne.

//Jakob Neua

Er du drengerøv så tjek http://connery.dk ud | Leder du efter seriøs webudvikling så tjek http://justworks.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

En Hosted shop tiltaler mig med lav vedligeholdelse og "no-fuzz". Jeg er ikke selv IT mand, så al kodning i open source laves af en programmør. Som nævnt er hele opsætningen i f.eks. Magento vurderet til umiddelbart 100-150.000,- Så hvis en Hosted shop koster 2.000,- / måneden er det stadig peanuts ifht.

Er Hosted Shops virkelig stadig så ufleksible som der beskrives i artiklen ?

Hej Kenneth,

Nu kender jeg ikke dine behov, men hvor har ud prisen 100-150.000 fra? Mange hjemmesider kan sagtens komme op i den prisklasse, hvis der er særlige behov til shoppen, men der er også mange der undervurdere alle Magentos extensions og muligheder for besparelser under udviklingen.

Mht. om hosted shops "virkelig er så ufleksible", så kan jeg kun svarer "både og". Problemet er, at du ikke selv har mulighed for at rode i kildekoden, så alle forespørgsler skal gå via din hosted-shop leverandør. Kort sagt, så vil det sige at der dels kan gå lang tid før at dine ændringer bliver taget til overvejelse, hvis de overhoved gør - men det kommer selvfølgelig helt an på din leverandør. Hvis du har behov for specialudvikling, så kan de ofte også kræve at du betaler dem for udviklingen af modulet til en timepris de selv sætter. Med en open source shop kan du foretager ændringer fra dag til dag og dermed teste og optimerer shoppen på et meget mere konkurrencedygtigt niveau. Der er dog meget forskel fra leverendør til leverendør mht. hvor meget spillerum du får, når du vælger en hosted shop løsning.

Dog kan du nok ikke regne med en udgift på 2.000/måneden hvis du har behov for ekstraudvikling til Magento for 150.000. Måden at de fleste hosted shops tjener deres penge på, er via salg af tillægsmoduler der gør den månedlige udgift større. Og hvis du har brug for en markant ekstraudvikling til en Magentoshop (Her tager jeg udgangspunkt i at du kan få en køreklar Magento shop til langt under 10.000), så vil de ekstra tiltag du skal bruge via den hosted shop også koste herefter.

En hosted shop kan sagtens være det rigtige valg for dig, men ud fra din beskrivelse er jeg ikke i tvivl om at jeg havde valgt en Magento-løsning hvis jeg stod i jeres sted.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 55
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kennet

Hvis du gerne vil have en hostet løsning, kan jeg anbefale SmartWeb som er et meget fleksibel system. 

En professionel SmartWeb Webshop koster 649 Kr. pr. mdr. Der er ingen oprettelsesgebyr. Hvis du tilkøber "site og sproglags modulet" til 139 kr. pr. mdr. kan du have alle de webshops, på alle de sprog du ønsker, samlet i denne ene løsning. Frontend og CMS systemet er både på dansk, norsk, svensk, engelsk og en masse andre sprog. Du får desuden gratis dansk support, danske manualer og videoer der trin for trin viser dig hvordan du selv kan lave ændringer i din webshop, uden at kende til kodning. SmartWeb systemet er meget Google venlig - så du får en god chance for at komme til tops. En betalingsgateway til Nets (PBS) koster 139 Kr. pr. mdr. Du binder dig kun for 6 mdr. af gangen.

Her kan du se hvad andre SmartWeb bruger synes om systemet: http://www.trustpilot.dk/review/smartweb.dk

Her kan du se et udvalg af nogle af de større løsninger vi har sat op:
http://www.soundstorexl.com/
http://www.designdelicatessen.dk/
http://www.risteriet.dk/online-shop/50-kaffe-boenner/

Link til SmartWebs hjemmeside, hvor du kan se alle de eksterne systemer SmartWeb kan integreres med i takt med at du får brug for det: http://www.smartweb.dk/shop-integrationer/

Første step
Hvis du ønsker at få flyttet dit nuværende design, kan vi lave et tilbud på en design flytning til dig. Din nuværende shop forsætter som hidtil indtil den nye er hel klar og du skal ikke betale abonnement for den nye shop før den er klar til at gå online og din gamle shop skal lukkes ned. Hvis du ønsker et nyt design, kan du kontakte en af vores partner, der kan hjælpe dig, med design og indhold. Deres priser starter typisk fra 15.000 kr. og opefter. Du finder dem her: http://www.smartweb.dk/smartweb-partnere/#8-design

Anden step
Vi kan eksportere alle de produkter ol. ud som din nuværende shop giver adgang til at eksportere og impotere dem over i din nye SmartWeb Webshop. Jeg giver dig gerne et tilbud på dataflytning. Det er også en mulighed at du ved hjælp af vores manualer, hjælpe videoer og kundeservice, selv opretter produktkategorier, produkter og uploade billeder m.m. i din nye webshop. 

Hvis du har spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at ringe til mig på 43331793 eller skrive en pm. 

Med venlig hilsen

Maibritt 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Er Hosted Shops virkelig stadig så ufleksible som der beskrives i artiklen ?

Jep

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)