Kære Aminoer. Jeg er helt ude af den. Og helt rystet - og håber inderligt på jeres hjælp. Jeg havde et ApS som var ved at gå den gale vej grundet udgifter og indtægter ikke fulgtes ad.
Jeg solgte det til en "bedemand" der indtrådte som direktør, og et andet selskab købte virksomheden. På det tidspunkt var der ikke overforfaldne fakturaer, men omvendt flere passiver end aktiver - om end der var penge i firmaet.
En finsk leverandør har nu truet mig personligt med politianmeldelse for bedrageri, idet han har lagt vægt på der er leveret varer 2 dage før bedemanden indtrådte som direktør. Leverandøren mener derved jeg er en bedrager og skal anmeldes for bedrageri, idet jeg havde planlagt at sælge virksomheden til opløsning. Beslutningen blev for min del taget over natten, så velplanlagt var den ikke. Men det kan jeg jo sagtens sige... Det skal nævnes at jeg ikke selv har trukket en rød reje ud af virksomheden og derved ikke selv har fået noget som helst. Lønmodtagere er betalt den sidste måned, og det er det. Der er ikke forfordelt noget som helst og derved heller ikke foretaget skyldnersvig. Jeg har ikke selv bestilt varerne, det var en ansat der reelt styrede alt omkring den pågældende leverandør og jeg har helt ærligt ikke vidst hvad han havde gang i af salg og bestillinger af varer.
Jeg har tidligere tråde på Aminio læst at der intet ulovligt er i at sælge en nødlidende virksomhed, så længe den er i normal drift.
Hvad er jeres vurdering? Jeg er helt ærligt ved at dø af skræk... Men selvom svaret må være negativt, så vil jeg trods alt gerne høre det.
Hilsen en rystet Henrik. |
Jeg har ikke selv bestilt varerne, det var en ansat der reelt styrede alt omkring den pågældende leverandør og jeg har helt ærligt ikke vidst hvad han havde gang i af salg og bestillinger af varer
Tror ikke du kan fralægge dig ansvaret for din virksomhed med den begrundelse