Hej Thomas,
Jeg er ikke særlig god til affiliate, men har da forsøgt mig lidt, om end det lige så meget er hobby.
For lidt over et år siden flyttede jeg indlæg om rejser til Thailand over på sin egen blog: www.kronberg.dk/rejser. Dog er indtægten fra affiliate er ikke specielt ophidsende i forhold til arbejdsindsatsen, men det kunne være, at den skulle have været endnu højere.
På sigt vil blokken i øvrigt blive ændret til primært at pege på noget internt, hvorved affiliate stort set vil forsvinde. Nu har jeg alligevel lavet bloggen, og så er der ingen grund til at slette den.
Nu ved vi ikke, hvad for et land du snakker om, men det er min erfaring, at der er meget stor konkurrence på hjemmesider, der handler om specifikke og populære rejsedestinationer. Man skal konkurre imod rejsebureauer, rejseportaler, professionelle affilates, amatør-affiliates, helt private rejsesider som fx rejsedagbøger og alt muligt andet.
Jeg tror, at de affilate-rejsesider, der klarer sig bedst, er dem, som er super personlige. Jeg tror måske, at mange bliver forvirrede over en affiliate rejseside, der forsøger at virke professionel, men i virkeligheden blot er en masse tekst, uagtet artiklerne er interessante. Folk, herunder mig, kan godt lide at læse om personlige rejseoplevelser, hvor der er en masse skæve og pudsige vinkler. Men jeg ved ikke, om det er profitabelt.
Tilbage til dit spørgsmål: "er der mon plads til flere rejsesider". Jo, det er der vel, især hvis den ikke blot skriver den samme sludder for en sladder, som alle de andre gør. Mange affiliate-rejsersider skriver om det samme, som alle andre, blot med andre ord. Derfor nævner jeg den personlige vinkel som en mulighed (det er blot en tanke).
Men jeg tror ikke, at man kan tjene penge nok til at dække ens eget tidsforbrug.
Du skriver: "Det gode ved denne type side er så, at jeg på et senere tidspunkt, når jeg har været hele vejen omkring, vil kunne nøjes med at skrive et blogindlæg nu og da". Her er jeg bange for, at du ikke får ret, men det er stadig gætteri fra min side.
Jeg har haft og har stadig baggrund i selve rejsebranchen, og destinationerne ændrer sig hele tiden, og brugerne vil se noget nyt, hvilket du så skal/kan integrere med aktuelle tilbud fra fx FDM og andre, hvilket til dels kan modsige min tidligere påstand om, at siden måske bør være super personlig, men det kan sikkert lade sig gøre at samle disse to påstande i en højere enhed.
Hilsen, Robert