Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der plads til flere Affiliate rejsesider?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik der er jeg så direkte uenig, jeg har ikke været i et rejsebureau i over 10 år og jeg rejser på ferie ca. 3-5 gange om året, alt foregår på nettet, det er vist kun den ældre del af befolkningen som ikke handler på nettet. Du får oftest en bedre pris på nettet end i en forretning.  

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:58

Lars Seo Andersen:

hej

kan du afsløre hvilket land det handler om evt i email

så kan jeg muligt hjælpe dig ?

lars@tjenester.dk

Hej Lars. Tak for tilbud, men jeg har allerede lavet en aftale med en programmør, jeg tidligere har brugt, uanset om det bliver en rejseside eller et andet projekt.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:47

Volt & Volume:

Havde tænkt mig at integrere Expedia's søgemaskine. Men troede egentlig også, at Momondo indgik i samarbejde med Affiliate-partnere? Eller det, du mener, er måske, som jeg lidt frygtede, at de fleste klikker direkte ind på Momondo i stedet for at søge på flybilletter til et specifikt land på Google?

Hvad forbinder du med "større ture". Jeg selv, min omgangskreds, og min familie køber alle flybilletter (og til tider hotel) og lejer bil på nettet?

Momondo.dk har så vidt jeg ved ikke nogen affiliate aftaler og som du skriver så tror jeg Momondo er så stort et navn i Danmark at næsten alle tænker flybillet = Momondo, at de ikke bruger Expedia, Supersaver osv. Desuden er Momondo jo også den bedste søgemaskine måske med undtagelse af ITA matrix som er købt af Google nu.
Med større ture, så mener jeg fx en familietur til Thailand eller en rundrejse i Kina, som procentuelt er der hvor der er gode penge at tjene. Jeg har selv drevet Thailandguiden.dk med FDM Travel som affiliate partner og resultatet har været skuffende. Det har ikke været min oplevelse at folk bare svinger dankortet på en rejse til 20-30K, især ikke når FDM Travel plastrer deres telefonnummer overalt på siden eller bruger diverse formularer så folk kan få et tilbud. De skrev for noget tid siden herinde at de ville fikse det, sådan at der var kommission når folk brugte deres kontaktformular, men det er ikke sket så vidt jeg ved.

Så er der alle charterturisterne der vel stadig er den største og mest populære rejseform. Her er der et par firmaer der har haft affiliate, Primo Tours og Apollo, men det har nu heller ikke været nogen stor success for mig. Problemet her er at der er så mange konkurrenter, ikke kun på nettet, men reklamer i TV, kataloger og alt mulig andet.
Hotels.com er udmærket, især hvis du skriver nogle anmeldelser af hoteller, men også her er Hotels.com så stort et brand at mange godt kender det i forvejen og ikke klikker.
Problemet er at de søgeord hvor der er gode penge i, alt med 'hotel', 'fly' osv er ekstremt konkurrencepræget og at det derfor kun er folk i researchfasen som du kan få fat på.
Derfor mener jeg at jo smallere en side du kan lave desto bedre, med mindre du har en lang tidshorisont. Fx en guide til Budapest har langt større sandsynlighed for at lykkes end en side om storbyferie i almindelighed.
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:29

Tak for et langt og uddybende svar, Erik.

Erik Hamre:
Momondo.dk har så vidt jeg ved ikke nogen affiliate aftaler og som du skriver så tror jeg Momondo er så stort et navn i Danmark at næsten alle tænker flybillet = Momondo, at de ikke bruger Expedia, Supersaver osv.

Ok. Ville ellers have sværget på, at jeg havde set en momondo-søgemaskine på en eller anden rejseside. Men du har vist ret; jeg kan i hvert fald ikke finde et Affiliate program på deres website.

Hvorfor er momondo i øvrigt bedre en expedia (som jeg også har set tv-reklamer for)? Er den større? Expedia ser ellers umiddelbart ud til at favne meget bredt.

Har selv tænkt, at det er vigtigt, at det fremstår klart og tydeligt, hvem man handler igennem, og det gør det med Expedia's søgemaskine. Derudover ville jeg lave en rubrik, hvori der står, at siden er et samarbejde med Expedia. Men...hvis mange absolut ønsker at søge på/handle med momondo, så hjælper det naturligvis ikke så meget.

Igen, mange tak for feedback.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 15:11
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:07

Hej Thomas,

Jeg er ikke særlig god til affiliate, men har da forsøgt mig lidt, om end det lige så meget er hobby.

For lidt over et år siden flyttede jeg indlæg om rejser til Thailand over på sin egen blog: www.kronberg.dk/rejser. Dog er indtægten fra affiliate er ikke specielt ophidsende i forhold til arbejdsindsatsen, men det kunne være, at den skulle have været endnu højere.

På sigt vil blokken i øvrigt blive ændret til primært at pege på noget internt, hvorved affiliate stort set vil forsvinde. Nu har jeg alligevel lavet bloggen, og så er der ingen grund til at slette den.

Nu ved vi ikke, hvad for et land du snakker om, men det er min erfaring, at der er meget stor konkurrence på hjemmesider, der handler om specifikke og populære rejsedestinationer. Man skal konkurre imod rejsebureauer, rejseportaler, professionelle affilates, amatør-affiliates, helt private rejsesider som fx rejsedagbøger og alt muligt andet.

Jeg tror, at de affilate-rejsesider, der klarer sig bedst, er dem, som er super personlige. Jeg tror måske, at mange bliver forvirrede over en affiliate rejseside, der forsøger at virke professionel, men i virkeligheden blot er en masse tekst, uagtet artiklerne er interessante. Folk, herunder mig, kan godt lide at læse om personlige rejseoplevelser, hvor der er en masse skæve og pudsige vinkler. Men jeg ved ikke, om det er profitabelt.

Tilbage til dit spørgsmål: "er der mon plads til flere rejsesider". Jo, det er der vel, især hvis den ikke blot skriver den samme sludder for en sladder, som alle de andre gør. Mange affiliate-rejsersider skriver om det samme, som alle andre, blot med andre ord. Derfor nævner jeg den personlige vinkel som en mulighed (det er blot en tanke).

Men jeg tror ikke, at man kan tjene penge nok til at dække ens eget tidsforbrug.

Du skriver: "Det gode ved denne type side er så, at jeg på et senere tidspunkt, når jeg har været hele vejen omkring, vil kunne nøjes med at skrive et blogindlæg nu og da". Her er jeg bange for, at du ikke får ret, men det er stadig gætteri fra min side.

Jeg har haft og har stadig baggrund i selve rejsebranchen, og destinationerne ændrer sig hele tiden, og brugerne vil se noget nyt, hvilket du så skal/kan integrere med aktuelle tilbud fra fx FDM og andre, hvilket til dels kan modsige min tidligere påstand om, at siden måske bør være super personlig, men det kan sikkert lade sig gøre at samle disse to påstande i en højere enhed.

Hilsen, Robert

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:23

Jesper72:

momondo har affiliate program, men det kræver du har over 300 000 besøgende om måneden 

http://www.momondo.dk/press/affiliates/

Aah, det er da også rigtigt, Jesper. Det har jeg faktisk godt set på et tidligere tidspunkt. Også derfor jeg ikke kunne forstå det. Men med det antal besøgende om måneden, så er det jo helt uinteressant for en som mig. Tak for input.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:27

Robert Kronberg:

Hej Thomas,

Jeg er ikke særlig god til affiliate, men har da forsøgt mig lidt, om end det lige så meget er hobby.

For lidt over et år siden flyttede jeg indlæg om rejser til Thailand over på sin egen blog: www.kronberg.dk/rejser. Dog er indtægten fra affiliate er ikke specielt ophidsende i forhold til arbejdsindsatsen, men det kunne være, at den skulle have været endnu højere.

På sigt vil blokken i øvrigt blive ændret til primært at pege på noget internt, hvorved affiliate stort set vil forsvinde. Nu har jeg alligevel lavet bloggen, og så er der ingen grund til at slette den.

Nu ved vi ikke, hvad for et land du snakker om, men det er min erfaring, at der er meget stor konkurrence på hjemmesider, der handler om specifikke og populære rejsedestinationer. Man skal konkurre imod rejsebureauer, rejseportaler, professionelle affilates, amatør-affiliates, helt private rejsesider som fx rejsedagbøger og alt muligt andet.

Jeg tror, at de affilate-rejsesider, der klarer sig bedst, er dem, som er super personlige. Jeg tror måske, at mange bliver forvirrede over en affiliate rejseside, der forsøger at virke professionel, men i virkeligheden blot er en masse tekst, uagtet artiklerne er interessante. Folk, herunder mig, kan godt lide at læse om personlige rejseoplevelser, hvor der er en masse skæve og pudsige vinkler. Men jeg ved ikke, om det er profitabelt.

Tilbage til dit spørgsmål: "er der mon plads til flere rejsesider". Jo, det er der vel, især hvis den ikke blot skriver den samme sludder for en sladder, som alle de andre gør. Mange affiliate-rejsersider skriver om det samme, som alle andre, blot med andre ord. Derfor nævner jeg den personlige vinkel som en mulighed (det er blot en tanke).

Men jeg tror ikke, at man kan tjene penge nok til at dække ens eget tidsforbrug.

Du skriver: "Det gode ved denne type side er så, at jeg på et senere tidspunkt, når jeg har været hele vejen omkring, vil kunne nøjes med at skrive et blogindlæg nu og da". Her er jeg bange for, at du ikke får ret, men det er stadig gætteri fra min side.

Jeg har haft og har stadig baggrund i selve rejsebranchen, og destinationerne ændrer sig hele tiden, og brugerne vil se noget nyt, hvilket du så skal/kan integrere med aktuelle tilbud fra fx FDM og andre, hvilket til dels kan modsige min tidligere påstand om, at siden måske bør være super personlig, men det kan sikkert lade sig gøre at samle disse to påstande i en højere enhed.

Hilsen, Robert

Tak for din omfattende feedback, Robert. Der er tydeligvis meget, der skal tænkes igennem. Må tilstå, at jeg er i syv sind. Det er meget arbejde for noget, der virker så usikkert. Men nu må jeg se.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:28

Hej Thomas,

De fleste rejsesider til Thailand, som jeg kender, og som måske klarer sig okay, er sider, der ikke er startet med henblik på affiliate og Adsense, men som hobby, hvorpå affiliate og Adsense er tilføjet senere.

Sådan blev min personlige blog også startet, men da jeg splittede den op i den personlige blog og en rejseblog mhp. affiliate og Adsense på rejsedelen, så blev det mindre sjovt.

Det tager lang tid at skrive et god indlæg med okay billeder, og måske med nogle brugbare link-henvisninger. Dertil kommer, at man skal have lov til at bruge disse billeder, hvis man ikke har dem selv. Personligt synes jeg næsten, at de gode billeder er vanskeligere end selve teksten.

Men hvis du brænder for det, så synes jeg, at du skal gå i gang, og når først platformen er bygget, så skal der nok komme noget ind gennem årerne. Dog er det ikke her, hvor jeg ville starte, hvis jeg ville lave en konkret affilate-side.

Husker, da jeg for en del år siden smækkede Adsense på min personlige weblog, og så kom der pludseligt en check fra Google. Det var da hyggeligt, eftersom jeg ikke havde regnet med den.

Men i mellemtiden begyndte affiliate-sider om Thailand at stige ekstremt, så i dag er indtægten faldet voldsomt.

Dog er jeg bevidst om, at blogs og sider nok rankes forskelligt af Google. Det er vist ikke altid en fordel, hvis Google udnævner ens side som blog, såfremt man ikke er ekstremt aktiv.

Hilsen, Robert

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:03

Robert Kronberg:

Hej Thomas,

De fleste rejsesider til Thailand, som jeg kender, og som måske klarer sig okay, er sider, der ikke er startet med henblik på affiliate og Adsense, men som hobby, hvorpå affiliate og Adsense er tilføjet senere.

Sådan blev min personlige blog også startet, men da jeg splittede den op i den personlige blog og en rejseblog mhp. affiliate og Adsense på rejsedelen, så blev det mindre sjovt.

Det tager lang tid at skrive et god indlæg med okay billeder, og måske med nogle brugbare link-henvisninger. Dertil kommer, at man skal have lov til at bruge disse billeder, hvis man ikke har dem selv. Personligt synes jeg næsten, at de gode billeder er vanskeligere end selve teksten.

Men hvis du brænder for det, så synes jeg, at du skal gå i gang, og når først platformen er bygget, så skal der nok komme noget ind gennem årerne. Dog er det ikke her, hvor jeg ville starte, hvis jeg ville lave en konkret affilate-side.

Husker, da jeg for en del år siden smækkede Adsense på min personlige weblog, og så kom der pludseligt en check fra Google. Det var da hyggeligt, eftersom jeg ikke havde regnet med den.

Men i mellemtiden begyndte affiliate-sider om Thailand at stige ekstremt, så i dag er indtægten faldet voldsomt.

Dog er jeg bevidst om, at blogs og sider nok rankes forskelligt af Google. Det er vist ikke altid en fordel, hvis Google udnævner ens side som blog, såfremt man ikke er ekstremt aktiv.

Hilsen, Robert

Hej igen, Robert.

Troede faktisk, at det lige netop indenfor dette område var forholdsvis let at finde billeder, der må bruges - om ikke andet igennem dem, man vælger at blive Affiliate partner hos.

Jeg har netop googlet lidt mere og til min store overraskelse, så har Expedia.dk en virkelig dårlig gennemsnitskarakter på Truspilot. Kan ikke forstå, at jeg ikke har set det tidligere i min research. Nu stoler jeg ikke nødvendigvis på Trustpilot, men i netop dette tilfælde er der godt nok for mange negative og meget ensartede vurderinger af siden. Så udover Momondo, så er Expedia nu heller ikke en mulighed. Så er der vel kun FDM tilbage, og de har vist også deres begrænsninger i forbindelse med Affiliate (ifølge Erik tidligere i tråden).

Hvis jeg beslutter mig for at afprøve det alligevel, så tror jeg, at jeg bare vil købe domæne/webhotel, få programmeret det absolut mest nødvendige, og så ellers bare begynde at læsse godt indhold på siden for at se, hvordan google tager imod den. Så kan jeg altid få lavet et lækkert design senerehen, hvis jeg vurderer, at det kan betale sig.

Er dreambooking i øvrigt et helt "almindeligt" rejsebureau, siden det i din signatur påpeges, at det ikke er Affiliate?

Hilsen

Thomas

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)