Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der plads til flere Affiliate rejsesider?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg overvejer meget at lave et dansk rejsesite, der udelukkende omhandler ét specifikt land. Udover, at der naturligvis skal være mulighed for at købe flybilletter, pakkerejser og bestille hotelværelse, samt bil, så skal der være en hel masse spændende indhold om landet (mere end på de fleste rejsesider).

Jeg forestiller mig, at siden skal være det ultimative sted på nettet for folk, der elsker det pågældende land, således, at det ikke kun handler om at sælge flybilletter, m.m., men i lige så høj grad handler om hyggelig og interessant læsning om alt mellem himmel og jord indenfor landets grænser - en slags rejsebog om kultur, mad, etc.

Men er der mon plads til flere rejsesider - om ikke andet, så hvis man gør noget særligt ud af det?

Og vil folk typisk overhovedet købe en rejse gennem en side på nettet, der kun omhandler ét specifikt land fremfor bare at søge på et kendt rejsebureau eller en rejseside, der dækker alverdens lande?

Hvad tror du? Og endnu bedre, ved du noget, du vil dele om dette emne?

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:05

Ingen, der kunne tænke sig at ytre deres mening eller viden? :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 145
Fra  UG Arts Skrevet kl. 11:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil mene med den rette erfaring og viden indenfor rejseområdet så vil der altid være plads til en side mere hvis du har den rette erfaring, du skal selvfølgelig kunne skabe noget kvalitet indhold på dit site iforhold til de mange konkurrenter du får med sådan en side. Det er bare som jeg ser på.

Mvh. Mathias

Mit første affiliate site: http://frituregryde.dk/

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:37

De specifikke spørgsmål til nichen kan jeg ikke svare på, men du skal i hvert fald gøre dig klar hvordan besøgende skal komme til din side.

Det lyder som om du vil satse på SEO/sociale medier og i det tilfælde ville jeg overveje kraftigt hvordan jeg har tænkt mig at få genereret links og skabt buzz om min side.

Umiddelbart er den en af de nicher med hårdest konkurrence online, så du skal virkelig lægge en slagplan hvis du vil lave ordentlige penge på det.

Jeg synes ikke idéen til siden er dårlig: jeg aner ingenting om hvor flertallet af danskere rejser hen i disse år, men der er vel nogen hotte destinationer i f.eks. Thailand man kunne fokusere på.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når man arbejder med affiliate ser man ikke om der er plads, man TAGER plads :-)

Når der er sagt så er det som regel riiiigeligt med plads til gennemarbejdede super gode sider, med masser af information som rent faktisk giver brugen noget, udover bare et link videre til en affiliate.

Så med din indgangsvinkel lyder det som et godt projekt, hvor der dog ligger masser af arbejde i starten, som ingenting giver, men som på sigt kan blive en god forretning.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:23

Det er svært at tjene penge på affiliate i rejsebranchen. Folk arrangerer deres rejser på alle mulige måder. Fx bruger de fleste Momondo til flybilletten og her er der ikke affiliate. Hotels.com er udmærket at tjene penge på, men også her er der flere konkurrenter: Agoda, Hotelscombined og alle mulige andre. Større ture købes ofte ikke på nettet men gennem rejsebureau osv.

En undtagelse er weekendophold og storbyferie, men her er konkurrencen også høj.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:37

Mas:
Det lyder som om du vil satse på SEO/sociale medier

Yes, det er nemlig rigtigt. Tror på, at jeg kunne få den pågældende side op på side 1 i Google, men nu har jeg også en tendens til at tænke ret positivt - at jeg kan gøre det mindst ligeså godt som de andre. Naivt eller ej, så er det nok en ganske god indgangsvinkel at have til et projekt.

Mas:
Jeg synes ikke idéen til siden er dårlig: jeg aner ingenting om hvor flertallet af danskere rejser hen i disse år, men der er vel nogen hotte destinationer i f.eks. Thailand man kunne fokusere på.

Jeg har fundet et land, der interesserer mig meget, og som er meget velbesøgt af danskere.

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 12:45

hej

kan du afsløre hvilket land det handler om evt i email

så kan jeg muligt hjælpe dig ?

lars@tjenester.dk

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:45

Thomas Frost:

Når man arbejder med affiliate ser man ikke om der er plads, man TAGER plads :-)

Når der er sagt så er det som regel riiiigeligt med plads til gennemarbejdede super gode sider, med masser af information som rent faktisk giver brugen noget, udover bare et link videre til en affiliate.

Så med din indgangsvinkel lyder det som et godt projekt, hvor der dog ligger masser af arbejde i starten, som ingenting giver, men som på sigt kan blive en god forretning.

Jamen, du beskriver det jo præcist, som jeg selv ser på det, Thomas :-). Jeg har ingen problemer med HÅRDT arbejde i lang tid fremover. Det gode ved denne type side er så, at jeg på et senere tidspunkt, når jeg har været hele vejen omkring, vil kunne nøjes med at skrive et blogindlæg nu og da i modsætning til mit amerikanske musikanmelder-website, hvor jeg konstant skal levere nye anmeldelser og blogindlæg.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:49

Erik Hamre:

Det er svært at tjene penge på affiliate i rejsebranchen. Folk arrangerer deres rejser på alle mulige måder. Fx bruger de fleste Momondo til flybilletten og her er der ikke affiliate. Hotels.com er udmærket at tjene penge på, men også her er der flere konkurrenter: Agoda, Hotelscombined og alle mulige andre. Større ture købes ofte ikke på nettet men gennem rejsebureau osv.

En undtagelse er weekendophold og storbyferie, men her er konkurrencen også høj.

Havde tænkt mig at integrere Expedia's søgemaskine. Men troede egentlig også, at Momondo indgik i samarbejde med Affiliate-partnere? Eller det, du mener, er måske, som jeg lidt frygtede, at de fleste klikker direkte ind på Momondo i stedet for at søge på flybilletter til et specifikt land på Google?

Hvad forbinder du med "større ture". Jeg selv, min omgangskreds, og min familie køber alle flybilletter (og til tider hotel) og lejer bil på nettet?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)