Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætterforening - Hvem vil være med...

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 19:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Drenge - lad nu hver med at opfinde den dybe 2 gange og da slet ikke når noget så godt som Dansk Iværksætter Forening kører så godt i forvejen! Nogle gange er der lige fart nok på ideerne herinde - uden der hverken er særlig gennemtænkt eller undersøgt!

Kort sagt - der findes en yderst kompetent iværksætterforening allerede !

Sorry my Statement!

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 53
Fra  Sailorknit Skrevet kl. 19:26 | Låst

Jeg kan måske godt følge din tanke lidt, men jeg vil ikke deltage.

Jeg ved ikke hvornår du selv er startet, men hvis du har været i gang i nogen tid har du vel også opdaget, at der er mange ting i livet som selvstændig, vi har jo kumunernes ehvervsråd og væksthus Sjælland, dem skal man gøre brug af, det har jeg gjort og gør det stadig, men man skal også have en som selv er selvstændig, og gerne har en del erfaring, som man kan støtte sig til, har man disse mennesker omkring sig, er man godt hjulpet.

Det der med at skal have en forening, det er i mine øjne noget være snik snak,   har man ikke viljestyrke til selv at kæmpe sig frem og få sin egen erfaring, har man ikke rygrad nok til at være selvstændig

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 19:29 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jytte - så sandt som skrevet :) men derfor er det alligevel godt, at nogle taler til politikerne! For iværksætteri er godt for samfundet! Og her er Dansk Iværksætter Forening dygtige til at råbe op for at flere tør springe ud som selvstændig!

Men rigtig - foreningen står med en BRED kompetence og erfaring!

Jeg er dog ikke selv medlem

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:31 | Låst
Den må være på din egen regning.
Personligt har dansk iværksætterforening ikke hjulpet nogen i min omgangskreds eller ej sat initiativer i gang uden egen fortjeneste.
Come on. Dansk iværksætterforening er forældet og bruger for meget til på politik.
Jeg mener der er plads til en ny forening i en anden boldgade.

Gennemtænkt vil eg mene ideen er.

Det er fint med forskellige meninger.
Klart det selvfølgelig ikke er for dem som synes det ikke kan gøres bedre og det som er i dag er fint nok.
Jeg vil gøre handling og ikke så meget snak.
Dansk iværksætterforening er jo ikke attraktivt for nystartet. Alt for dyrt og har endnu ikke læst om tiltag betalt af foreningen. De stiller og og kører på politik det er også fint men ikke det jeg vil!
Jeg vil skabe ting nu og her som kan gavne start ups.
Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:37 | Låst
Hej jytte.
jer er garvet iværksætter og har været i gang i mange år.
Væksthuse og kommunale tiltag kan stort set ikke bruges til noget som helst.
Det er få iværksættere der er tilfredse med disse tiltag og få der får noget som helst ud af det.
De fleste synes det er spild af penge og ressourcer og var det attraktivt så var det også en stor succes.
Så ville de ikke mangle iværksættere både til rådgivning og kontorpladser.
Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 19:47 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ronni ! Du lyder som en narkoman, der ligeledes giver samfundet skylden for sit dårlige liv!

Der er meget stor hjælp i både iværksætterhuse, hos nogle kommuner og hos DIF!

DIF er politisk og det er som det skal være - en samlet flok til at råbe til politikerne!

At du eller din omgangskreds ikke har haft succes hos dem - eller for den sags skyld væksthusene - er ikke ens betydende med at de ikke fungere eller andre ej heller har haft succes!

De er guld for danske iværksættere, væksthusene!

Her må jeg holde med Jytte! Kan man ikke finde ud af at drive forretning, skal man holde sig væk. Her hjælper en selvopfundet forening ingen ting!

Gennemtænkt er din ide i hvert fald ikke

Slut herfra

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:55 | Låst
Til trusted partner.
Jeg giver netop ikke samfundet skylden.
Jo derfor jeg ønsker at starte en ny forening som netop kan gøre en forskel og udfylde alle de mangler der er brug for som ny Iværksætter.

Jeg er lodret uenig i det du skriver.
Det er IKKE guld for iværksætterne. Kun for de mange ansatte der er ansat for at gøre en forskel.
Gør din research før du udtaler dig.
Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:59 | Låst
Og lige en kommentar så der ingen misforståelser og egne tolkninger opstår.
En forening vil ikke erstatte en forretning eller er en erstatning for at man ikke kan drive forretning.
Det var da noget af en fortolkning.

Den skal varetage iværksætternes interesse og gøre det nemmere at være iværksætter.
Især nye og kommende iværksættere skal det gavne.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:
Ronni ! Du lyder som en narkoman, der ligeledes giver samfundet skylden for sit dårlige liv!

Der er meget stor hjælp i både iværksætterhuse, hos nogle kommuner og hos DIF!
Det synes jeg nok er lidt hårdt opsat - men min opfattelse af mange diskussioner med Ronnie er faktisk for meget klynk og for mange ting - banker og andet - som er årsag til at iværksættere ikke kommer godt fra start. Hvis en ny forening skal være klynke forening hvor man kan slå sig sammen om hvor hårdt samfundet er - manglende direkte støtte - så blir den isoleret og dør fra start. 

Der skal meget mere til end brok over ydre omstændigheder - og her er det svært at finde det fælles fodfeste mellem helt nye uden penge og erfaring og mere rutinerede. 

Det er en vanskelig gang, hvis ikke man har nogle meget klare målsætninger som ikke i sig selv går i retning af at rotte sig sammen om klynk mod samfundet og betingelserne - men som har helt konstruktive nye tanker - og de er ikke så lette

Ronnie har da en del forudsætninger og et blad - men der skal meget mere til i form af konkrete tanker og planer - og forsikring om, at det ikke er en indtjening man ønsker men rent foreningsaktivitet for iværksættere - formål og indhold manger - iværksætterforening rækker ikke som navn bare - men det betyder ikke pakken skal forkastes før vi ser hvad indholdet er.

vh

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 20:37 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

Jeg kommer lige med et indspark.

Jeg kender ikke til Iværksætterforeningen andet end navnet, men derimod kender jeg noget til iværksætter hoteller og kommunale væksthuse.

Her hvor jeg bor, er der et stort, flot og ikke ret gammelt( læs prestigebyggeri lige ned til havnekanten)) universitet, og i forbindelse med dette, er der iværksætter lokaler, med ALLE faciliteter. Problemet med disse lokaler, er at der så dyre, at ingen nystartede har råd til at bruge dem, og derfor er de fleste tomme. Jeg har et skrivebord, ikke et af de største, men hvis jeg skulle have et hjørne, hvor det lige kan klemmes ind, skal jeg slippe ca 4000,- pr md !! I udkanten af byen ligger endnu et prestigebyggeri, en erhvervsby, som efterhånden kan skifte navn til Ghost Town, for her er også nærmest tomt. Årsag ?...huslejen er så høj, at selv et godt etableret firma ville vride sig slemt ved at flytte ind her.

Derfor er mange såkaldte væksthuse ikke særlig attraktive for iværksættere.

Og derfor er der brug for nogle andre muligheder.

Tak for jeres tid Geeked

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)