Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætterforening - Hvem vil være med...

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig Allan
Så håber vi kan samle nogle her som ønsker nytænkning og nye tiltag for iværksætterne.

Der er mange ting som kan forbedres.

Og til John.
Indhold kommer når man er flere.
Så kan man diskutere hvor der skal sættes ind og hvad som skal laves så det bliver endnu mere attraktivt at starte op. Som fortaler for bankverdenen regner jeg nu heller ikke med at netop du vil være med til forandringer i denne gode sags tjeneste. Lyt dog til iværksætterne.
Hvad efterspørger de. Giv dem det!
De er jo dem vi skal leve af i fremtiden og dem som vil skabe arbejdspladser.
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:00 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Mere handling, mindre tale siger du? Hvordan gik det med Korsør-netværksgruppen, du ville starte op? Det blev også "slået stort op", men da folk ville i gang, trak du i håndbremsen flere gange, blot fordi I ikke var 10-20 tilmeldte. Ofte starter tingene i det små - i ovennævnte ville flere af de tilmeldte gerne starte netværksgruppen op, til trods for kun 5-7 interesserede.

Ovenstående er blot min tanke, når jeg læser dit "Mere handling, mindre snak". Men god vind herfra.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:20 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

@allan - prestigebyggeri en iværksætter ikke har råd til eller bare en iværksætter med dårlig økonomisk sans og for meget klynk ????

De første mange år havde mit firma domicil i soveværelset!

Nu sidder jeg - efter mange års hårdt arbejde på et flot kontor

Stram nu op! Det er jo der, mange iværksætteres problem er - manglende realisme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Ronni Larsen:
Som fortaler for bankverdenen regner jeg nu heller ikke med at netop du vil være med til forandringer i denne gode sags tjeneste. Lyt dog til iværksætterne.
RENT vrøvl og det må jeg nok ha lov at skrive om en sådan grov beskyldning mod en der støtter iværksætteri som jeg gør

Du bekræfter mig i at du er klynker - Jeg går i den grad ind for forandringer men ikke for klynk og gi os gi os - Det er nok snarere der du finder årsagen til jeg ikke er med - Det er rent vrøvl at jeg er fortaler for bankerne - Jeg er bare ikke med i noget der netop som du indikerer - går ud på klynk og brok og ikke har fundet indhold - 

Ronni Larsen:
Indhold kommer når man er flere.
Nej det kommer fra ledelsen i en ny forening - og jeg frygter at din forening bliver "dansk helt nye iværksættere for klynk"  - men bevis det gerne gennem andet indhold og et lille gratis ekstra råd - lad være med at sprede iværksættere - og sparke til dem - fordi de ikke lige har været enig med dig i bankspørgsmål eller andet - eller måske er abbonentet på dit magasin -

Sprede dem i de som er enige med gi i alt som de duelige - og de som kan ha andre opfattelser som de uduelige

Du beviser bare hvor svært det er at lave en sådan forening uden nedskrevne formål, for de ender bare som enkeltmændsplatform. Det kræver meget mere format end det du her viser. Du kan godt ha det, men viser det ikke lige her sorry.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:59 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
RENT vrøvl og det må jeg nok ha lov at skrive om en sådan grov beskyldning mod en der støtter iværksætteri som jeg gør
Yes

Wink Og hjælper mange herinde ganske gratis m.m.

Prisværdigt Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06 | Låst

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Og hjælper mange herinde ganske gratis m.m.
TAK Ib - Jeg skal ikke påstå jeg ikke laver fejl og ikke har temperament Big Smile - men jeg kan garanteret jeg støtter iværksættere og selv har sat en ganske pæn stribe ting i gang - så jeg er i alle fald ikke iværksætter fjendtlig - så tak - det var rartSmile

vh

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:31 | Låst

Trusted Partner:
Drenge - lad nu hver med at opfinde den dybe 2 gange og da slet ikke når noget så godt som Dansk Iværksætter Forening kører så godt i forvejen! Nogle gange er der lige fart nok på ideerne herinde - uden der hverken er særlig gennemtænkt eller undersøgt!

Kort sagt - der findes en yderst kompetent iværksætterforening allerede !

Det er dejligt at se der endelig er nogen som vil slå et slag for Dansk Iværksætter Forening på Amino.

DIF er som bekendt en totalt annonym forening med undtagelse af de lejligheder deres direktør er i medierne for at profilere sit folketingskandidatur. Jeg har aldrig før set omtale af DIF på Amino. Jeg kender ingen iværksættere eller virksomheder, der er medlem af DIF. Jeg er ikke klar over hvordan DIF finansieres, men har desværre mine bange anelser. Jeg er ikke klar over hvor mange medlemmer DIF har. Nu er der så - langt om længe - en annonym bruger på Amino, der anpriser foreningen.

Som du kan høre er jeg lidt overrasket, kan du ikke fortæller om du selv er medlem af foreningen og hvorfor du syntes den er så god?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 22:36 | Låst

Trusted Partner:
@allan - prestigebyggeri en iværksætter ikke har råd til eller bare en iværksætter med dårlig økonomisk sans og for meget klynk ????

Trusted Partner:
Stram nu op! Det er jo der, mange iværksætteres problem er - manglende realisme.

Det bliver du lige nødt til at forklare for mig, jeg kan ikke lige forstå hvad du mener med ovenstående.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:49 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jytte hansen:

Jeg ved ikke hvornår du selv er startet, men hvis du har været i gang i nogen tid har du vel også opdaget, at der er mange ting i livet som selvstændig, vi har jo kumunernes ehvervsråd og væksthus Sjælland, dem skal man gøre brug af, det har jeg gjort og gør det stadig, men man skal også have en som selv er selvstændig, og gerne har en del erfaring, som man kan støtte sig til, har man disse mennesker omkring sig, er man godt hjulpet.

Det der med at skal have en forening, det er i mine øjne noget være snik snak,   har man ikke viljestyrke til selv at kæmpe sig frem og få sin egen erfaring, har man ikke rygrad nok til at være selvstændig

Jeg syntes det er direkte komisk du først fortæller hvor meget hjælp du har fået af offentligt ansatte i kommunen og derefter nedgører folk der på frivillig basis vil hjælpe hinanden i foreningsregi.

Personligt er jeg enig med John om, at der ikke vil kunne skabes enighed blandt iværksættere om det konkrete formål med foreningen. Ronni har luftet en parole:  'mindre politik - mere handling' og selvom det er sympatisk, men det er noget enkeltpersoner har lettere ved at efterleve end en forening. Hvad skulle foreningen f.eks. svare, hvis de blev spurgt om der skulle sendes flere penge til Væksthusene? Jeg tror der er meget forskellige opfattelser.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
der ikke vil kunne skabes enighed blandt iværksættere om det konkrete formål med foreningen. Ronni har luftet en parole:  'mindre politik - mere handling' og selvom det er sympatisk, men det er noget enkeltpersoner har lettere ved at efterleve end en forening. Hvad skulle foreningen f.eks. svare, hvis de blev spurgt om der skulle sendes flere penge til Væksthusene? Jeg tror der er meget forskellige opfattelser

Yes der er så forskellige opfattelser OG kæmpe forskel mellem en virksomhed der måske omsætter 50 elller 500 mio og stadigt opfatter sig som iværksætter og en ung med drøm om SEO eller Iphone cover virksomhed. 

At dække hele det spænd, som hver har deres helt legitime ønsker, er meget svært med beskrivelsen iværksætter. 

Skal det ha en kinamands chance så skal der være nogle stiftere - lad os sige Ronnie og Michel More - og et par mere som sætter sig ned og formulerer et program (det har startede jo med et parti som blev til forening, men program er vigtigt uanset hvad)

Man kan ikke lave en forening og sige programmet kommer når nok har meldt sig ind. Hvad hvis jeg var med, og flertallet besluttede at man skulle kunne starte virksomhed som person med 6 mdr overførselsindkomst - gennemføre iværksætterkurser på overførselsindkomst - bankerne skulle halv nationaliseres og der skulle være krav om alle havde krav på erhvervskonto - og hvad ved jeg??

Det ville ikke være højt profilerede ønsker for mig, men skulle jeg så stemples som iværksætter uvenligt (som Ronnie anser mig for), eller var jeg røget direkte ind i iværksætternes forening - topstyret af nogle få?

Det går ikke at lave en forening for iværksætteri med kontroversielle personer i toppen og tro der skabes fællesskab uden en klar politik for hvad man vil med foreningen. Det ender let som en malkeko for alt muligt andet end flertallets interesse.

vh

vh

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)