Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække fra i hobbyvirksohed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nykøbing F.
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Sundby vinduespolering Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Startede et "vinduespudser firma" sidste år. Og har i den forbindelse været ude med en del flyers i lokalområdet på christianiacykel (omkr. 1000 stk)

Har lige skiftet dæk på cyklen, og tænkte om jeg kunne trække de 3 dæk fra? Cyklen bliver både brugt privat og til kunder i nærområdet (Der er reklamer på cyklen)

Kan jeg trække en computer fra til regnskab? og nej har ikke planer om at købe en appel til 9000, tænkte en alm til max 3000.

Mit firma/hobbyvirksomhed har en omsætning på 20-25.000 og er ikke momsregistreret

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej Martin.

Lad mig lige starte med at forklare, at din virksomhed IKKE er en hobbyvirksomhed. Folk bruger det udtryk forkert. Du kan intet trække fra, hvis du har en hobby virksomhed :).

Anyway :

1. Flyers er en reklameudgift og der er derfor fuldt fradrag.

2. Problemstillingen her er, at du kan bruge din cykel privat. I den terroristiske verden skulle du opgøre dine km og fratrække den forholdsmæssige værdi. Personligt havde jeg trukket dem fra - men det ikke 100% korrekt :).

3. Prisen er irrelevant. Du må gerne købe en PC til formålet. Desværre kommer samme problemstilling ind angående at det kan bruges privat. Så fremt den kan bruges privat bør du beskattes af 2.500 kr.

Giver det mening :) ?

Fra Nykøbing F.
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Sundby vinduespolering Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Giver det mening :) ?

 

Dvs: Hvis jeg kan bruge tingene privat også, kan det ikke trækkes fra?

 

Ang. cykeldæk, skal jeg i stedet skrive det som skattefri km, som jeg gør når jeg kører i bil ud til kunderne. (dog uden hvad km tællerne viser før og efter) og så bruge "cykle-taksten" som ligger på under 1 kr/km?

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

De kan godt trækkes fra - bare kun forholdsmæssigt med den andel som er erhverv.

Det er korrekt du kan vælge at betale cykelslangerne selv og derfor få kilometer penge. Husk at lave en oversigt over dem. F.eks. i excel.

Kan ikke huske taskterne, mener det var omkring 0,86 sidst :)

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang dækkene til cyklen, så skal du enten opgøre den private/erhvervsmæssige andel og kun fratrække den del. Alternativt kan du fratrække kr. 0,50 pr. kørt km.

Ang computeren, så kan du fratrække den, hvis den er nødvendig for virksomhedens drift (som fx til regnskab). Du skal her skønne hvor stor en %-del du benytter computeren privat og kun fratrække den erhversmæssige del af momsen, resten kan dog stadig indgå som udgift i driften. Du skal ikke betale skat af kr. 2500 for privat brug af pc, denne regel blev ophævet 1. jan 2012. Bemærk at telefoner stadig er beskattet.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra Nykøbing F.
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Sundby vinduespolering Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Next.man:

Hej Martin.


De kan godt trækkes fra - bare kun forholdsmæssigt med den andel som er erhverv.


Det er korrekt du kan vælge at betale cykelslangerne selv og derfor få kilometer penge. Husk at lave en oversigt over dem. F.eks. i excel.


Kan ikke huske taskterne, mener det var omkring 0,86 sidst :)



Hvad menes der med det? :)
Beløbet er knapt 600 for de 3 dæk
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Sprenger:
Next.man:

Hej Martin.

De kan godt trækkes fra - bare kun forholdsmæssigt med den andel som er erhverv.

Det er korrekt du kan vælge at betale cykelslangerne selv og derfor få kilometer penge. Husk at lave en oversigt over dem. F.eks. i excel.

Kan ikke huske taskterne, mener det var omkring 0,86 sidst :)



Hvad menes der med det? :)
Beløbet er knapt 600 for de 3 dæk

Det var nogle halvdyre slanger ;)

Muligheder :

1. Opgør andelen af kilometer i viksomheden og privat. Lad os sige 50% er virksomheden. Så kan du fratrække 50% af 600 kr. = 300 kr.

2. Betal slangerne privat og træk kilometer penge. Dvs. 0,xx pr. kørt kilometer i virksomhedens øjemed. Husk at lave regnskab.

Giver det mening ?

Fra Nykøbing F.
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Sundby vinduespolering Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Betaler skat af fri tlf og internet, som jeg får gennem mit "rigtige" arbejde :)
Fra Nykøbing F.
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Sundby vinduespolering Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er dæk og ikke slanger ;)
Men ja det giver mening, takker mange gange :)
Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg betragter ikke din virksomhed som en hobbyvirksomhed.(Vil dog lige bemærke at direkte relateret udgifter kan fratrækkes i en hobbyvirksomhed så længe det netto giver overskud)

Fuld fradrag for flyers.

Forholdsvis fradrag for dæk efter antal km(privat/erhverv - skøn). Eller kørselsgodtgørelse 0,51 kr.

Du kan få fradrag for din computer, hvis du kan dokumentere eller sandsynliggøre, at udstyret bruges i virksomheden. Du skal ikke betale skat af privat brug af din arbejdscomputer. Er ændret i 2012 i forbindelse med afskaffelse af multimediebeskatning.

Og da du ikke er momsregistreret er det beløb inklusiv moms der kan fratrækkes skattemæssigt.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)