Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække fra i hobbyvirksohed

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nykøbing F.
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Sundby vinduespolering Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvert kvartal laver jeg kørsel og regnskab i excel, som jeg udskriver og sætter i mappe. Er det dokumentation nok?
Har desuden også lavet flyers på computeren.
Henrik From:

Hej

Jeg betragter ikke din virksomhed som en hobbyvirksomhed.(Vil dog lige bemærke at direkte relateret udgifter kan fratrækkes i en hobbyvirksomhed så længe det netto giver overskud)

Fuld fradrag for flyers.

Forholdsvis fradrag for dæk efter antal km(privat/erhverv - skøn). Eller kørselsgodtgørelse 0,51 kr.

Du kan få fradrag for din computer, hvis du kan dokumentere eller sandsynliggøre, at udstyret bruges i virksomheden. Du skal ikke betale skat af privat brug af din arbejdscomputer. Er ændret i 2012 i forbindelse med afskaffelse af multimediebeskatning.

Og da du ikke er momsregistreret er det beløb inklusiv moms der kan fratrækkes skattemæssigt.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Next.man:
din virksomhed IKKE er en hobbyvirksomhed. Folk bruger det udtryk forkert. Du kan intet trække fra, hvis du har en hobby virksomhed :).

Forkert. En hobbyvirksomhed må ikke give skattemæssigt underskud. Driftsudgifter afholdt for at opnå eller vedligeholde indtægter kan selvfølgelig sagtens trækkes fra.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 03:53

Martin Sprenger:
Hvert kvartal laver jeg kørsel og regnskab i excel, som jeg udskriver og sætter i mappe. Er det dokumentation nok?
Har desuden også lavet flyers på computeren

Driftsomkostninger, d.v.s. de udgifter som i årets løb er anvendt til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten kan fratrækkes. Driftsomkostningsbegrebet skal forstås, at der skal være en direkte og umiddelbar forbindelse mellem afholdelsen af udgiften og erhvervelse af indkomsten. Der skal være en aktuel dritsmæssig begrundelse for at afholde udgiften.

Hvis du har en aktuel driftsmæssig begrundelse for at afholde udgiften til computeren, vil der normalt ikke være grundlag for at kritisere størrelsen eller den mere eller mindre rinelige begrundelse for at afholde udgiften.

Så jeg er af den opfattelse at det er dokumentation og begrundelse nok. Men det er en vurderingssag og SKAT kan have en anden opfattelse.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)