Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til at forbedre SEO?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg vil gerne høre hvad kigger du mest efter når det er du skal SEO din side?, og hvad gør du ?

Holder du din facebook side opdater med links og nyhedr?

opdater du tit dine keywords?

ja med andre ord hvad gør du 100% for at sikker dig en bedre plads på google :) ?

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Der er mange, mere eller mindre, kvalificerede svar på dit spørgsmål.

Når du skal lave teknisk SEO på din side er det mest grundlæggende sådan set at siden kan indekseres, at der ikke er duplicate content (altså at indholdet eksisterer eller genereres andre steder) samt en fornuftig struktur på dine interne links, sidetitler, og lignende.

Hernæst følger den knap så tekniske del af SEO, nemlig at skabe indhold der bidrager til brugerens gøren og laden. Med andre ord ønsker du at have noget indhold dine brugere får lyst til, intuitivt, at dele. Der er mange eksempler på folk der bruger gratis e-bøger, en "del på facebook og få en 5% rabatkode" og lignende typer incitamenter.

Derfra og fremad handler det om at resten af internettet skal få øje på din side. Det er alt fra relaterede forums, nyhedsmedier, sociale medier, relaterede branchesider osv.

Til førstnævnte del kan du med fordel købe SEO-LEX af Thomas Rosenstand.

Til sidstnævnte del kan du med fordel købe Henrik Bondtoftes nye bog "Link Building" som jeg trygt tør anbefale uden selv at have læst den. Alene fordi mange andre gode mennesker har sagt god for den :-)

Held og lykke

Thomas

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det tekniske som titler, meta descriptions, H-tags, m.v. er på plads, så er mit allerbedste tip til dig, at du skal lave et pissegodt indhold. Når du synes dit indhold er fedt, så tager du dig sammen og laver det ENDNU bedre. Hvis du laver en side, du virkelig gerne vil ranke på, så skriv mere end 100 ord på siden. Skriv mindst 1000 ord om det emne/ting/whatever, du vil ranke på.

Mht. keywords kan jeg godt finde på at tilføje yderligere tekst til mine sider eller redigere småting, hvis en longtail/frase måske ranker bedre end mit oprindelige ord. 

I forhold til Facebook (og andre sociale medier) skal du engagere dine brugere. Lav ikke indlæg som "Fed dag!" eller "Nårhhh hvad, vild dag på job måske". 

Tjek denne: http://d3w2bm0qyee8h5.cloudfront.net/insights/wp-content/uploads/2013/06/facebook-status-infographic.jpg ;-)

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Ulstrup:

Når det tekniske som titler, meta descriptions, H-tags, m.v. er på plads, så er mit allerbedste tip til dig, at du skal lave et pissegodt indhold. Når du synes dit indhold er fedt, så tager du dig sammen og laver det ENDNU bedre. Hvis du laver en side, du virkelig gerne vil ranke på, så skriv mere end 100 ord på siden. Skriv mindst 1000 ord om det emne/ting/whatever, du vil ranke på.

Mht. keywords kan jeg godt finde på at tilføje yderligere tekst til mine sider eller redigere småting, hvis en longtail/frase måske ranker bedre end mit oprindelige ord. 

I forhold til Facebook (og andre sociale medier) skal du engagere dine brugere. Lav ikke indlæg som "Fed dag!" eller "Nårhhh hvad, vild dag på job måske". 

Tjek denne: http://d3w2bm0qyee8h5.cloudfront.net/insights/wp-content/uploads/2013/06/facebook-status-infographic.jpg ;-)

Jeg har udarbejde mine tanker på title, h-tags, og meta osv, ;) jeg kan virkelig ikke komme på noget bedre tekst vdr indhold og det er nok omkring 1000 ord på siden. Du kan selv se her ; Allerød brandvæsen

Har dog også kigget på flere søge ord som har en betydning for mit site,

Vdr så er det f.eks http://alleroed.lokalavisen.dk/beboer-opdagede-brand-jeg-saa-flammer-i-toerrerum-/Politi/20130801/artikler/130809967/1064 tilføj den til facebook siden og skrive en title til indhold,

Du kan se det her: https://www.facebook.com/allerodbrand

Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Når du har fået nogenlunde styr på din side, så handler det primært om een ting: Links, links og atter links. Men det er altså bare noget lettere at opnå de gode resultater, hvis du har styr på dit on-site seo først. Start med en god søgeordsanalyse og arbejd ud fra det.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg vil give Jan ret. Det handler om links, og hvor de links kommer fra, samt de interne links på side.

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg gør altid sådan, at jeg laver en grundig analyse, hvor jeg går efter HULLET i markedet trafikalt set, før jeg går i gang for mig selv eller en kunde.

Det kan jo godt være, at søgeordet "bank" f.eks. søges på 2000 gange om måneden, men hvad hjælper det, hvis konkurrencen er hård, og ens hjemmeside kun ender som nr. 21 på Google.dk?

Mange begyndere begår den fejl at optimere på ord, som de aldrig kommer højt nok på, så afsøg nettets nicher, der er relevante. Og gå efter en masse lavthængende frugter i form af længere søgefraser, f.eks. "bank i kolding" frem for "bank" eller "billig bank"

I fht. links hører man tit en masse Amino-gas (primært fra do it yourself-typer, undskyld!) om, at det kun gælder om at lave eksterne links til ens side - og mange af dem. Det er imidlertid selve LINKPROFILEN, der er vigtig i fht. Google.dk efter de seneste mange hovedopdateringer af algoritme. Dvs. ser din profil SPAM-agtig ud (mange indkøbte links fra Kina eller Indien?) eller meget reel (mange forsk. ankertekster og få links ad gangen) ...

Du kan læse mere i dette link om SEO og online-PR. Læs også om (alt for) billige SEO-tekster og artikler. 




Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg plejer at finde sider der handler om samme emne, produkt(er), m.v. Hvis de har en kommentarsektion med dofollow links skriver jeg gode kommentarer, ikke bare spam. Har også i et par tilfælde kontaktet ejeren af sitet og tilbudt et blogindlæg mod et link til min side. Det har virker ganske udemærket indtil videre.

On page SEO er en anden snak, her handler det om at have 110% styr på sit indhold, mht. kvalitet og at der ikke er duplicate content osv.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

sorenfl:
I fht. links hører man tit en masse Amino-gas (primært fra do it yourself-typer, undskyld!) om, at det kun gælder om at lave eksterne links til ens side - og mange af dem. Det er imidlertid selve LINKPROFILEN, der er vigtig i fht. Google.dk efter de seneste mange hovedopdateringer af algoritme. Dvs. ser din profil SPAM-agtig ud (mange indkøbte links fra Kina eller Indien?) eller meget reel (mange forsk. ankertekster og få links ad gangen) ...

Nu ved jeg ikke om du referer til mig som "do it yourself-type" og hvis ja "No offense taken" ;-)

Det jeg mener med interne linking, er, man skal søger for en linkjuice ikke bare går tabt på de forskellige sider.

Når jeg tænker på linkbuilding, så tænke jeg ikke på links fra profilelinks. Og hvis man gør det, skal de kun komme fra profilelinks, hvor man er aktiv bruger af siden, man linker fra. Men med linkbuilding kommer man langt med få høje PR links fra relevante sider end med flere 100 eller 1000 af spammy links. Derudover skal man også passe på anker teksten som man bruger. Det skal se naturligt ud.

sorenfl:
Det kan jo godt være, at søgeordet "bank" f.eks. søges på 2000 gange om måneden, men hvad hjælper det, hvis konkurrencen er hård, og ens hjemmeside kun ender som nr. 21 på Google.dk?

Mange begyndere begår den fejl at optimere på ord, som de aldrig kommer højt nok på, så afsøg nettets nicher, der er relevante. Og gå efter en masse lavthængende frugter i form af længere søgefraser, f.eks. "bank i kolding" frem for "bank" eller "billig bank"

Her giver jeg fuldstændig ret. Mange fokusere for meget på antal besøgende per måned.

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker på den samlede linkprofil, dvs. porteføljen af links ...

Googles algoritme er desværre blevet så hightech, at den screener for dårlige nabolag - eller det der ligner - meget intenst
Geeked

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)