det tror jeg da også du gør helt ret - men faktisk synes jeg skattedamens svar med at hvis en virksomhed stillede flere ipads (eller bærbare som hun havde som eksempel) til rådighed for en medarbejder ville det ofte kunne lede til forkastelse og ses som skjult løn, er ret fornuftigt - derimod forkaster de jo givet ikke en bærbar og en iphone f.eks. Jeg tror egentlig de fleste har en rigtig fornuftig tilgang til det og hvis bare ikke alle nye lever i troen at 2 ipads skal købes og bare lige begrundes lidt - så er jeg fint tilfreds (og så ved jeg ikke en gang hvad Hay-Day er ![]() ![]() |
Fru Hartmann:vigtigt at specielt de unge håbefulde iværksætterhelte ikke bliver vildledt, men vejledt
Præcist og så er vi tilbage med Tonny's bemærkning om, at det alene afhænger af anvendelsen (vejledningen).
Hvor går grænsen mellem vildledning og vejledning. Tag det evindelige spørgsmål om "hvordan undgår jeg at betale SU tilbage". Vores typiske svar er brug VSO. En ordning som du reelt kun kan bruge, hvis du driver din virksomhed erhvervsmæssigt. Hvor mange studerende kan opfylde det kriterie på et studie, hvor SU gives under forudsætning af fuld tid (forelæsninger plus forberedelse)?
På baggrund af nogle de bindende forhåndsbeskeder der er givet til studerende om skildringen mellem hobby og erhvervsvirksomhed - vil mit bedste bud være, at en del studerende her på Amino lever livet farligt. (vildledt)
Det korte af det lange, på Amino kan du kun rådgive ud fra den information som en trådstarter stiller til rådighed. Ligesom den rådgivning man får herinde ikke kan erstatte den rådgivning, som man ville kunne opnå ved enten selv at kontakte en rådgiver direkte eller SKAT.