Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække to iPads fra?

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:

Jeg har en del forskellige MAC produkter og almindelige computer trukket fra. Kan ikke se der er noget forkert i det.

Men jeg bruger også mine til andet end at spille Hay-Day Big Smile

det tror jeg da også du gør helt ret - men faktisk synes jeg skattedamens svar med at hvis en virksomhed stillede flere ipads (eller bærbare som hun havde som eksempel) til rådighed for en medarbejder ville det ofte kunne lede til forkastelse og ses som skjult løn, er ret fornuftigt - derimod forkaster de jo givet ikke en bærbar og en iphone f.eks. Jeg tror egentlig de fleste har en rigtig fornuftig tilgang til det og hvis bare ikke alle nye lever i troen at 2 ipads skal købes og bare lige begrundes lidt - så er jeg fint tilfreds (og så ved jeg ikke en gang hvad Hay-Day er Stick out tongueBig Smile)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:
vigtigt at specielt de unge håbefulde iværksætterhelte ikke bliver vildledt, men vejledt

Præcist og så er vi tilbage med Tonny's bemærkning om, at det alene afhænger af anvendelsen (vejledningen).

Hvor går grænsen mellem vildledning og vejledning. Tag det evindelige spørgsmål om "hvordan undgår jeg at betale SU tilbage".  Vores typiske svar er brug VSO. En ordning som du reelt kun kan bruge, hvis du driver din virksomhed erhvervsmæssigt. Hvor mange studerende kan opfylde det kriterie på et studie, hvor SU gives under forudsætning af fuld tid (forelæsninger plus forberedelse)?

På baggrund af nogle de bindende forhåndsbeskeder der er givet til studerende om skildringen mellem hobby og erhvervsvirksomhed - vil mit bedste bud være, at en del studerende her på Amino lever livet farligt. (vildledt)

Det korte af det lange, på Amino kan du kun rådgive ud fra den information som en trådstarter stiller til rådighed. Ligesom den rådgivning man får herinde ikke kan erstatte den rådgivning, som man ville kunne opnå ved enten selv at kontakte en rådgiver direkte eller SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06

vi er jo ret enige. Også om VSO ja. Det er derfor jeg hælder til, når jeg ikke er indsat i det helt konkrete, hellere at sige - som her - generelt nej to ipads er sjælden en god ide og skal kunne begrundes meget stærkt, frem for måske næsten identiske - ja det kan man det skal bare begrundes

Det lyder så ens, men sidste er meget let at opfatte som at det er superlet at begrunde - så det skal man ikke være bekymret for

Netop den med at selv et større A/S som gav medarbejderne 2 ipads med hjem med stor sandsynlighed ville blive nægtet fradrag, peger på at der skal ret stærke begrundelser til

Det andet spørgsmål SU og VSO er faktisk mindst lige så vigtigt, for du har givet helt ret i, at det let bruge til en omsætning og aktivitet der er så begrænset, hvis det er sideløbende med CBS eller lægestudiet, at det slet ikke rigtigt berettiger VSO

Her er risikoen vel, at man kan skulle betale SU tilbage. Faktisk lidt underligt, i en tid hvor man mangler penge, ikke sammen med den øgede bundgrænse for SU - krævede at alle der brugte VSO skulle indberette dette til SU for at øge muligheden for at begrænse misbrug af den SU som jo kan komme under pres på mange områder. Kunne være sjovt at vide hvor mange nystartede med VSO der får SU samtidigt
Nå det var vist en ny hvepserede - og jeg som sidder i solen og slapper af, har jo heller ikke problemet :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29

Cookie - John Hannover:
Netop den med at selv et større A/S som gav medarbejderne 2 ipads med hjem med stor sandsynlighed ville blive nægtet fradrag, peger på at der skal ret stærke begrundelser til

Basalt set er det princippet i statsskatteloven  § 6, " ...Udgifter, som i Aarets Løb er anvendt til at erhverve, sikre og vedligeholde Indkomsten...", der gælder.

Jeg ville gerne se hvilken argumentation SKAT ville bruge for at nægte mig fradrag for 3 ipads, som bruges ved messer mv, som kasseapparat og til at opsamle ordre. SKAT skal trods alt løfte bevisbyrden for at de ikke er brugt erhvervsmæssigt.

Det vigtige er, at bruge den sunde fornuft.

Omkring VSO og SU - så er løsningen vel for de studerende fremover at lægge deres aktivitet i et af de kommende IVS......Devil

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 16:31

Det er 100% korrekt, jeg vil gerne undskylde højt. Det er rigtigt at det kun er telefon man bliver beskattet af. Jeg var da lige kort for hovedet der ;) Sådan kan det gå, når man er for hurtig på tasterne. 

Men jeg vil da gerne runde af med at sige, at hvis man selv føler at man kan argumentere for sin sag, så gør man det. Men jeg vil give ret i, at det lyder lidt opmærksomhedsvækkende, at fratrække 2 ipads i en enkeltmandsvirksomhed

Personligt, ville jeg nok kun trække den ene fra. Så store beløb snakker vi heller ikke, men omvendt så tæller alt det små jo også. Så det er lidt op til en selv. Men bruger man dem 2 forskellige steder eller til 2 forskellige formål, så er det vel hel fint. 

Men over and out fra mig, der er blevet givet en del på denne tråd og skal nu ikke forvirre mere end hvad godt er. 

Sidste råd fra mig: Hvis du mener din argumentation er 100% iorden, så trækker du dem fra. Du har sikkert også en rådgiver, som kan hjælpe med den beslutning. :) 

Mvh Mark

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:47

Cookie - John Hannover:

Havde lige fat i skat i anden forbindelse for et familiemedlem. Bad om at blive stillet om til en der havde med kontrol af personlige virksomheder at gøre, og det sagde hun at den kunne hun sagtens tage

Spurgte så damen hvordan skat så på spørgsmålet, og den rare dame sagde som ventet - at man ikke kunne udelukke situationer men at skat helt klart var skeptiske overfor netop flere bærbare - flere telefoner og flere ipads hvis de var indkøbt og eksisterede samtidigt i enkeltmandsvirksomheder drevet hjemmefra. 

Hun erkendte, at skat jo ikke laver mange checks, men der hvor de laver dem, er de i høj grad opmærksomme overfor netop sådanne ting, som generelt bruges privat lige så meget som firmamæssigt og helt specielt hvis der eksisterede flere indkøbte tablets, bærbare og telefoner, kameraer o-l- ville skat ofte undersøge om behovet var tilstrækkeligt velbegrundet.

Jeg prøvede eksemplet med hvis man havde en ipad man havde med til kunder og en hjemme fordi man var bange for at miste den man havde med ud - og hun svarede grinende, at det ville lyde meget søgt i en mindre personlig virksomhed med EN person. Skat hører ikke kun på begrundelsen, men lægger også egen fornuft i vurderingen

Hun nævnte dog også, at det jo også var en helhed man så på, og dermed den samlede aktivitet - En lille omsætning - lille aktivitet - flere bærbare osv - ville skabe flere spørgsmål end en stor.

Endeligt sagde hun at det ikke kun var i enkeltmandsvirksomheder. Hvis selskaber stillede mere end en bærbar og mere end ex en Ipad til rådighed for medarbejderne, ville det også ofte kunne lede til forkastelse og blive set som skjult løn - har vel ganske meget samme sammenhæng

Nå - det blev i jo ikke så meget klogere af, men jeg opfatter det nu ret klart som, at man skal være ganske forsigtig med flere ipads og iphones i enkeltmandsvirksomheden

vh

Ja, en sød lille historie, som vi alt andet lige ikke kan bruge til noget som helst.

Hvis SKAT havde svaret anderledes, var jeg nok blevet meget overrasketWink

Dog som det refereres, så vil SKAT netop træffe en afgørelse ud fra sine egne vurderinger og deraf begrundelsen for anskaffelsen og anvendelsen af de aktuelle aktiver.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:53

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:

Basalt set er det princippet i statsskatteloven  § 6, " ...Udgifter, som i Aarets Løb er anvendt til at erhverve, sikre og vedligeholde Indkomsten...", der gælder.

Jeg ville gerne se hvilken argumentation SKAT ville bruge for at nægte mig fradrag for 3 ipads, som bruges ved messer mv, som kasseapparat og til at opsamle ordre. SKAT skal trods alt løfte bevisbyrden for at de ikke er brugt erhvervsmæssigt.

Det vigtige er, at bruge den sunde fornuft.

Omkring VSO og SU - så er løsningen vel for de studerende fremover at lægge deres aktivitet i et af de kommende IVS......Devil

Helt enig Henrik Yes

I disse tilfælde er det SKAT, som faktisk skal kunne løfte beviset for, at anskaffelsen af eks. 3 Ipads eller 3 smartphones ikke er erhvervsmæssigt betinget.

Som nævnt har jeg 2 smartphones og 2 tablets ( 1 Ipad og og 1 Samsung tablet), hvor jeg gerne ser SKAT omstøde denne disposition.

Kan kun gentage til alle, at det handler om at bruge den sunde fornuft og i givet fald være forberedt på, at SKAT i tvivlstilfælde vil kunne nægte fradrag helt eller delvist for anskaffelsen. Dette er dog også gældende i de tilfælde, hvor du kun har 1 smartphone og/eller 1 Ipad, idet det ikke er antallet, der er afgørende for vurderingen af den erhvervsmæssige anvendelse.

Tonny

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)