Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"låne" billeder

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian....

Undskyld hvis du lader dig provokere af mine små spøjse ord sammensætninger :)

Jeg er skam med på at lovgivningen kan bruges så man kan sende faktura ud, og det er helt fair, synes faktisk (se nedenfor) at Nicolai har gjort det i den perfekte rækkefølge, og ikke ladet sig nedværdige til at bruge trusler, fået dem til at fjerne materialet, og da de ikke ville betale fakturaen, så hev han dem i retten, dette må da være måden på det...

Hvor (og med stor chance for at gentage mig selv), det ligesom falder sammen for mig (og det er af moralsk karakter og derfor en debat) er når folk mener de kan true med RKI, inkasso, dagsbøder og andet for at virke skræmmende på krænkeren. Hvis ikke du gider debattere om dette, så fint, så lad være med at skrive, men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad du mener personligt om disse trusler/dummebøder, altså din helt personlige mening, ikke noget med lovens mening, men din egen?

En debat er jo skabt af følelser eller af ens måde at leve livet på, hvis man blot skrev som dig, så ville man ikke kunne debattere noget som helst, for så blev de lukket med det er ulovligt eller ej, debat ovre :)

Hilsen Johnny

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Johnny Andreasen:
Hvis ikke du gider debattere om dette, så fint, så lad være med at skrive

Der tager du fejl Johnny, min opgave er at prøve at holde debatten på sporet - du har hijacket denne tråd, det er ikke god stil.

Denne debat har trådstarter oprettet for at at få råd vedr. krænkelse af hendes rettigheder, i fobindelse med ophavsretten, det spørgsmål bruger du til at kalde rådene for "moralsk forkerte" og "selvtægt" - det er vi nogle der gør dig opmærksom på ikke er tilfældet.

Johnny Andreasen:
men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad du mener personligt om disse trusler/dummebøder, altså din helt personlige mening, ikke noget med lovens mening, men din egen

Hvis du ønsker at debattere det moralske i den danske lovgivning, så vil jeg bede dig oprette en tråd til det og ikke fortsætte her i kategorien for hjælp til e-business.

Johnny Andreasen:
Undskyld hvis du lader dig provokere af mine små spøjse ord sammensætninge

Der skal meget mere til at provokere mig, men et råd til dig i fremtidige debatter er at du skal lade være med "spøjse ordsammensætninger" hvis du ikke mener dem. Eksempelvis bliver du ved med at kalde lovlige fakturaer for "dummebøder" - det afspore debatten.

Debatten om det moralske i den lovgivningen hører ikke til i denne tråd, så jeg vil bede dig oprette en ny eller stoppe debatten og give tråden tilbage til emnet.

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:46

Nu hopper jeg lige på min tråd igen...

xxxxxxxxx

http://www.nancysbox.dk/produkter/9-philosophy-blues-original/91-philosophy-blue-original-bluse-velma/

Jeg har lige lagt link ind til min og "låners" side, min er Nancysbox...
Har fået svar fra dem, de beklager meget at billedet ligner mit..!,,

Øøhhh det er mit billede i har på jeres side, ingen tvivl..!,

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:10

StineR:
Nu hopper jeg lige på min tråd igen...

xxxxxxxxx

http://www.nancysbox.dk/produkter/9-philosophy-blues-original/91-philosophy-blue-original-bluse-velma/

Jeg har lige lagt link ind til min og "låners" side, min er Nancysbox...
Har fået svar fra dem, de beklager meget at billedet ligner mit..!,,

Øøhhh det er mit billede i har på jeres side, ingen tvivl..!,

Hej Stine

Gør dig selv den tjeneste at stoppe med at skrive til dem. Der er mennesker der ikke vil forstå noget og tror de kan stjæle billeder og tekster. Brug teksten på denne tråds side 2 fra Johnny, og få sendt regningen afsted.

Jeg havde ikke nøjes med en faktura på 5.000 jeg ville skrive en på 10.000 ud fra den betragtning at de fortsætter krænkelsen.

Jeg er sikker på der er flere herinde der gerne vil hjælpe med det videre forløb.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 10:20

Send en mail til dem med et tilbud om at de kan købe retten til at bruge billederne og send en faktura med :-)

Skriv så at de kan vælge at stoppe med at bruge billederne i stedet for, hvis de ikke vil betale fakturaen. Husk at tage en god pris for brugen, da det jo er dig der har brugt tid og ressourser på at tage billederne. Og læg vægt på at det jo er dig der har ophavsretten på billederne.

Hold det i en god tone og se om ikke de vælger at fjerne billederne.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 10:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan ikke kræve at der bliver betalt mere for tyggegummiet end det koster.

Prisen på tyggegummiet fremgår af prisskiltet i forretningen og der kan ikke herske tvivl om at tyggegummiet ikke éé gratis.

I forhold til billeder af produkter, så er sagen en anden. Det er jo ikke billeder der er til salg, men billeder brugt i markedsføring af et produkt.

Den der sælger produktet kan have betalt en høj pris for at få taget billederne af en professionel fotograf. Dermed er det jo ulovligt at anvende dem for andre, da det er ejeren af webshoppen der har købt brugsretten til billedet.

Synes du også det er ok at låne et logo fra en virksomhed, fordi man synes det er pænt og bare lige kan ændre teksten? Nej vel :-)

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:49

Jens Andersen:

Man kan ikke kræve at der bliver betalt mere for tyggegummiet end det koster.

Prisen på tyggegummiet fremgår af prisskiltet i forretningen og der kan ikke herske tvivl om at tyggegummiet ikke éé gratis.

I forhold til billeder af produkter, så er sagen en anden. Det er jo ikke billeder der er til salg, men billeder brugt i markedsføring af et produkt.

Den der sælger produktet kan have betalt en høj pris for at få taget billederne af en professionel fotograf. Dermed er det jo ulovligt at anvende dem for andre, da det er ejeren af webshoppen der har købt brugsretten til billedet.

Synes du også det er ok at låne et logo fra en virksomhed, fordi man synes det er pænt og bare lige kan ændre teksten? Nej vel :-)

Vh Jens

Har du ikke læst tråden?

Eller kan du forklare hvad meningen er med indlægget du skriver her?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)