Jo det har du sikkert helt ret i, men pointen var netop at denne mulighed for at lave indsigelse er der, så bliver det hele retfærdigt, så at sige, for som jeg skrev før, så har jeg altså set herinde at folk også rådede andre til at sende rykkere og sætte inkasso på hvis ikke fakturaen bliver betalt, se eventuelt længere oppe på eksemplet man kan sende ud, her truer personen ikke med retssag hvis denne ikke bliver betalt, nej han truer med at bøden vokser 500 kroner om dagen hvis den ikke bliver betalt, det er forkert i min verden, fair nok at sende en faktura, gøre opmærksom på at der vil komme retslige skridt hvis ikke denne bliver betalt, men alt derudover minder meget mere om afpresning, og dummebøder... Er jeg virkeligt den eneste som synes dette herinde :) Vi har jo trods alt rets sikkerhed både for krænkeren og den krænkede.
Hilsen Johnny |
Johnny Andreasen:Altomargan.dk - Jan:At lave en indsigelse er i nogle tilfælde bare som at "pisse" i bukserne, da omkostningerne til en advokat i de fleste tilfælde vil overstige fakturaens størrelse, og derved kommer man af med mere, da det jo ikke sænker omkostningerne til advokaten hvis advokaten får nedsat bødens størrelse. Jo mere han skal kæmpe en krænkers ønske om lavere pris des dyrere bliver det.Jo det har du sikkert helt ret i, men pointen var netop at denne mulighed for at lave indsigelse er der, så bliver det hele retfærdigt, så at sige, for som jeg skrev før, så har jeg altså set herinde at folk også rådede andre til at sende rykkere og sætte inkasso på hvis ikke fakturaen bliver betalt, se eventuelt længere oppe på eksemplet man kan sende ud, her truer personen ikke med retssag hvis denne ikke bliver betalt, nej han truer med at bøden vokser 500 kroner om dagen hvis den ikke bliver betalt, det er forkert i min verden, fair nok at sende en faktura, gøre opmærksom på at der vil komme retslige skridt hvis ikke denne bliver betalt, men alt derudover minder meget mere om afpresning, og dummebøder...
Er jeg virkeligt den eneste som synes dette herinde :) Vi har jo trods alt rets sikkerhed både for krænkeren og den krænkede.
Hilsen Johnny
Du blander tingene sammen Johnny :)
Prøv nu at læse hans tekst. Han skriver at såfremt teksten ikke fjernes, så stiger erstatningskravet med dkk 500 pr. dag det fortsat ligger tilgængeligt på nettet og dermed skader.
Den taksering kan ingen gøre noget ved, da det er den krænkedes opfattelse af hvad han vil have pr. dag for at hans virksomhed skades og han intellektuelle ret fortsat krænkes. Dette beløb er endda meget lavt.
Der kan ikke ændres i fakturaens størrelse hvis tekstens fjernes øjeblikkeligt, så er kravet som det er fremsendt.
MEN ret beset kan en dommer da muligvis godt blive uenig i størrelsen af kravet af tillægsydelserne der opkræves for fortsat krænkelse, men jeg tror omvendt også en dommer ville se med strengere øjne på at en krænker fortsætter sin krænkelser på trods af opfordring til at stoppe.
Uanset retsbevidsthed, følelser, vejret og egne opfattelser, så kommer en krænker til at betale og jo længere tid det tager at få fingeren ud og søge et forlig, des dyrere bliver det.