Først tak for et rigtigt godt svar, giver lidt ekstra stof til eftertanke...
Har lige læst paragraf 83, og kan sagtens se den ligger op til at man selv må gøre dette, da der jo ikke står noget om hvem som skal bestemme kravet/erstatningens størrelse, og jeg synes det er 100 procent fair, UDEN TVIVL endda at de krænkede får erstatning osv, synes bare ikke metoden er i orden, bare fordi man kalder det ophavsret i stedet for tyveri, burde det ikke åbne for selvtægt, og det er det jo i bund og grund! Men kan godt se vi nok aldrig bliver enige om dette, for selve teksten er meget åben for hvordan man vil tolke denne. Husk endelig på at jeg bestemt er imod enhver form for ophavsret krænkelse, men jeg synes det er bekymrende at metoder som disse bliver brugt, jeg er nemlig af den simple overbevisning at man kan kalde en snegl for en kage, men det er stadig en snegl :)
Det var nu heller ikke for at være efter dig, overhovedet ikke, du er ikke den eneste som jeg har set foreslå disse metoder, metoder som jeg bestemt tror du har ret i er 100 procent lovlige, men det gør det ikke kønnere, igen bestemt en smags sag. Men jeg må give dig, du har fat i den lange ende her, er helt sikkert i orden det som du rådgiver om, nok ingen tvivl om dette, men kan stadig ikke se hvorfor ophavsretten ikke skal følge andre metoder hvor man stjæler eller krænker personer? Det er netop dette som jeg ikke kan følge. Hilsen Johnny |
Sorry, fik lige rodet godt rundt i quotes der, håber det er til at forstå alligevel :)