Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"låne" billeder

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop hvor jeg bruger en del tid på at tage billeder af de varer jeg får ind, jeg sidder så lige og lurer rundt om andre har fået samme varer, og der opdager jeg så at der er en der bruger mine billeder på deres webshop...!

Må de godt snuppe dem, jeg har jeg ikke skrevet copyright på dem..

Hvad ville i gøre..

MVH Stine

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:53

Nopes, de må ikke snuppe de billeder du selv har taget.

Der har lige været en tråd om det herinde med bla tekst til at sende som mail osv, kan ske andre lige kan huske navnet.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:54
Man behøver ikke at påberåbe ophavsret for at have den.
Hvis din webshops billeder er taget af dig, må ingen "låne" dem uden din udtrykkelige accept.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 19:56

Hvad ville i så gøre, jeg overvejer at sende dem en mail..??

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 20:02

Du skal dog kunne dokumentere at det er dine billeder. :)

Men ja, der var en udmærket tråd for ikke så lang tid siden omkring dette, og hvordan det skulle gøres, kan dog ikke lige finde den, men måske en anden heldig søger kan?

Mvh

Jesper

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 20:05

Fandt lige tråden..:o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:36

StineR:
Må de godt snuppe dem, jeg har jeg ikke skrevet copyright på dem.
Nej du har copyright uanset hvad og kan dels kræve de fjerner dem omg og dels evt kræve erstatning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 01:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa...

Undskyld hvis dette er hijacking af en tråd, men trådstarter har jo tydeligvis fundet svar, så ville da lige lufte noget som jeg har tænkt meget over...

Jeg er helt klar for at man ikke må stjæle/låne kald det hvad du vil, men efter at have tænkt over det i længere tid, så kommer der nogen ting op i mit hoved som jeg synes er problematiske, ikke at det at stjæle hverken tekst eller billeder skal tillades, men jeg synes blot at de råd som kommer herinde er lidt moralsk forkerte og grænser til selvtægt...

Lad mig sige det kort her første gang, så ingen falder i søvn :) Jeg synes faktisk det er noget forbandet svineri (undskyld det hårde ordvalg) at nogen kan finde på at sende faktura ud til nogen som måtte have stjålet noget af deres tekst, eller nogen af deres billeder, lad mig forklare:

Det er noget forbandet svineri at de har gjort dette, JA, men man kan da ikke selv lege dommer og afsige bøde størrelse osv til disse personer, hvis man mener man har fået noget stjålet, så må man vel melde dette til politiet, eller sætte en advokat ind på sagen som så kan forhandle for en...

Jeg har tænkt rigtigt meget over dette inden jeg skrev, og jeg har et eksempel som jeg faktisk synes er meget godt...

En gut stjæler en pakke tyggegummi i Føtex, han bliver taget, kommer med ind bagved, her siger den ansvarlige Føtex medarbejder, at han kan betale 1000 kroner også kommer denne sag ikke længere.... I min verden er det faktisk nøjagtigt det samme, kan godt være jeg tager fejl, og vil da meget gerne høre argumenter for hvad der berettigerer nogen som helst til at sende "dummebøder" ud til folk?

Hilsen Johnny...

PS: Nu skal ingen blive sure over dette indlæg, jeg ville bare gerne høre andres tanker om disse råd herinde!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Johnny Andreasen:
vil da meget gerne høre argumenter for hvad der berettigerer nogen som helst til at sende "dummebøder" ud til folk?

Der er ikke tale om dummebøder, men om en helt legitim opkrævning af godtgørelse og eventuel erstatning for uretmæssig brug. 
Det er beskrevet i ophavsretslovens §83.

Det kan ikke rigtig sammenlignes med butikstyveri. Det er nemlig ikke et tyveri, men en krænkelse af ophavsretten.

Johnny Andreasen:
hvis man mener man har fået noget stjålet, så må man vel melde dette til politiet, eller sætte en advokat ind på sagen som så kan forhandle for en...

Det vil med meget stor sandsynlighed være langt dyrere for krænkeren, hvis sagen køres i retten. Den krænkede vil sjælden have noget ud af at køre en straffesag, hvorfor det ikke giver mening at melde sagen til politiet. Der skal også være tale om beviseligt fortsæt eller grov uagtsomhed for at der kan blive tale om straf.

Johnny Andreasen:
men jeg synes blot at de råd som kommer herinde er lidt moralsk forkerte og grænser til selvtægt...

De råd, som jeg har været med til at give i denne sammenhæng er 100% i overensstemmelse med loven og har absolut intet at gøre med selvtægt.

Johnny Andreasen:
En gut stjæler en pakke tyggegummi i Føtex, han bliver taget, kommer med ind bagved, her siger den ansvarlige Føtex medarbejder, at han kan betale 1000 kroner også kommer denne sag ikke længere.... I min verden er det faktisk nøjagtigt det samme,

I dit tilfælde er der tale om afpresning, og det er absolut ikke lovligt. 
I de tilfælde, som jeg har kendskab til, er der tale om forhandling af et forlig med henblik på at undgå en retssag. I et enkelt tilfælde, som jeg kender, har krænkeren valgt ikke at indgå forlig, hvorfor han har tabt sagen i retten - hvilket jo understreger, at Ophavsretsloven fungerer.

Jeg håber, at dette belyser dine tvivlsspørgsmål.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)