Hejsa...
Undskyld hvis dette er hijacking af en tråd, men trådstarter har jo tydeligvis fundet svar, så ville da lige lufte noget som jeg har tænkt meget over...
Jeg er helt klar for at man ikke må stjæle/låne kald det hvad du vil, men efter at have tænkt over det i længere tid, så kommer der nogen ting op i mit hoved som jeg synes er problematiske, ikke at det at stjæle hverken tekst eller billeder skal tillades, men jeg synes blot at de råd som kommer herinde er lidt moralsk forkerte og grænser til selvtægt...
Lad mig sige det kort her første gang, så ingen falder i søvn :) Jeg synes faktisk det er noget forbandet svineri (undskyld det hårde ordvalg) at nogen kan finde på at sende faktura ud til nogen som måtte have stjålet noget af deres tekst, eller nogen af deres billeder, lad mig forklare:
Det er noget forbandet svineri at de har gjort dette, JA, men man kan da ikke selv lege dommer og afsige bøde størrelse osv til disse personer, hvis man mener man har fået noget stjålet, så må man vel melde dette til politiet, eller sætte en advokat ind på sagen som så kan forhandle for en...
Jeg har tænkt rigtigt meget over dette inden jeg skrev, og jeg har et eksempel som jeg faktisk synes er meget godt...
En gut stjæler en pakke tyggegummi i Føtex, han bliver taget, kommer med ind bagved, her siger den ansvarlige Føtex medarbejder, at han kan betale 1000 kroner også kommer denne sag ikke længere.... I min verden er det faktisk nøjagtigt det samme, kan godt være jeg tager fejl, og vil da meget gerne høre argumenter for hvad der berettigerer nogen som helst til at sende "dummebøder" ud til folk?
Hilsen Johnny...
PS: Nu skal ingen blive sure over dette indlæg, jeg ville bare gerne høre andres tanker om disse råd herinde!