Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Østeuropeiske Håndværker til virksomheder eller private tilbydes

Side 3 ud af 11 (108 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

søren feltved:
Du som selvstændig vil vel ikke gøre rent til 130 kr vel. Kan du få det til og løbe rundt. Nej vel. 
mej næppe - dog bedre end intet at lave - og det er jo det som er tilfældet

søren feltved:
Men det er da klart at en udlært maler/murer/tømrer osv ikke gider arbejde til 130 kr i timen. Der er jo en grund til at de har taget en uddannelse. 

også forståeligt en vi lever jo i en verden (som ikke kun er EU) hvor fok kan være rejsende arbejdere. Danskere var det i Europa i mange år - på valsen - og hvis andre lovligt vil arbejde til 130 kr i timen, så kan vort system med forhandlede aftaler til 190 jo være outdatede?

søren feltved:
Vi lever og betaler skat i Danmark
og stadigt enig- men krisen - den største i tredverne kom jo faktisk i høj grad af at der var handelsbarrierer. Det er ikke sikkert vi in 2013 og frem kan isolere os på den måde, så - som LO boss Thomas Nielsen sagde for mange år siden efter en ny forhandling med lønsstigninger - "Vi har sejret ad helvede til"-  Det hele nytter jo ikke noget, hvis vi isoleret bevilger os selv løn og velfærd, hvis vi ikke kan sælge vores varer til udlandet til de omkostninger vi har aftalt. Så kan vi ikke leve af at barbere hinanden til høje lønninger.

Jeg forstår irritationen, men vi bliver også nødt til at være realistiske

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 23:02 | Låst

Hej John.

Alle disse ting kan ikke ændres før skatten bliver sat ned til det samme som de lande som kommer her op og udkonkurrer os, Vi ka jo ikke arbejde til 130 kr som selvstændige og stadig leve et anstændigt liv. Og alt det med velfærd, vi er dem der betaler mest i afgifter/skat i hele verden, og så undskyld mit sprog, men så har der fandme også og være velfærd. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43 | Låst

søren feltved:

Hej John.

Alle disse ting kan ikke ændres før skatten bliver sat ned til det samme som de lande som kommer her op og udkonkurrer o

Nej men det kan jo ikke gøres uden voldsomme ændringer i hele samfundets velfærd, så det har lange udsigter, og det vil ikke fungere bare at køre os ned på nigeria niveau med løn og omkostninger - så  VI lever i en mindre verden end tidligere - og det mærkes - det kunne vores politikere måske ha forudset - men alt skifter - og vi kan ikke rulle verden tilbage eller beskytte os selv mod, at der er folk i Polen eller Kina, som vil arbejde til mindre timeløn end vi vil. Skræmmende JA - men sådan er det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 09:35 | Låst

Cookie - John Hannover:
jeg bruger f.eks. af princip kun nogen med byg-garanti - men det er der jo andre der ikke tager som så vigtigt så det er jo helt OK

Det er grunden til vi ville lave vores hjemmeside, som KUN har virksomheder der er medlem af en garantiordning - ikke kun BygGaranti. Lige nu har vi 7.000 håndværkere som man kan søge blandt på vores hjemmeside.. De er alle fra BygGaranti og DS Garanti.. Så stort set alle fagområder er dækket ind.. 

Det er IKKE en kvalitets garanti, men det sikrer i højere grad bygherre, hvis der skulle komme skader, fejl, mangler og konkurs. Ydermere sikrer det ordentlige vilkår for de ansatte i virksomheden..

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 12:22 | Låst
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Kvalitet og at man er medlem af 1001 fagforening hænger ikke nødvendigvis sammen.:)

Netop fagforeninger og deres 1001 regel forværrer håndværkers vilkår. Man skal investere i så mange bi ting at deres løn bliver nedsat. Så det skal I også overveje. :) 

Jeg sikrer kvalitets håndværker ved at udvælge nogle der har mange års erfaring inden for deres fag. At de er over 40 år. At de er gode til kunde kommunikation. At de kender deres egen værdi og deres svage sider. Osv osv.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 12:39 | Låst
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

vonbale.dk:

Kvalitet og at man er medlem af 1001 fagforening hænger ikke nødvendigvis sammen.:)

Netop fagforeninger og deres 1001 regel forværrer håndværkers vilkår. Man skal investere i så mange bi ting at deres løn bliver nedsat. Så det skal I også overveje. :) 

Jeg sikrer kvalitets håndværker ved at udvælge nogle der har mange års erfaring inden for deres fag. At de er over 40 år. At de er gode til kunde kommunikation. At de kender deres egen værdi og deres svage sider. Osv osv. 

Tænker du ikke på, at der er mange rigtig gode grunde til at der skal investeres i det du kalder bi-ting (hvad det så er for en størrelse) for at sikre håndværkerne og forebygge div. arbejdsskader og uheld? Men de bi-ting behøver østeuropæere ikke??? 

"At de er over 40 år"  Skulle det være en garanti for ærlig, pålidelig og kvalitetsbevidst arbejdskraft?
Sorry, men som andre også ytrer; jeg går ind for at bruge dansk, købe dansk - og meget gerne lokalt.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 12:52 | Låst

Fru Hartmann:

vonbale.dk:

Tænker du ikke på, at der er mange rigtig gode grunde til at der skal investeres i det du kalder bi-ting (hvad det så er for en størrelse) for at sikre håndværkerne og forebygge div. arbejdsskader og uheld? Men de bi-ting behøver østeuropæere ikke??? 

"At de er over 40 år"  Skulle det være en garanti for ærlig, pålidelig og kvalitetsbevidst arbejdskraft?
Sorry, men som andre også ytrer; jeg går ind for at bruge dansk, købe dansk - og meget gerne lokalt.

Det skal du selvfølgeligt fortsætte med:) Dog du glemmer at de østeuropæiske håndværker kan være fra dit lokale område, og de betaler skat til det danske stat og til en dansk entreprenør:)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:04 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Og du undgår helt at kommentere på investeringen i "bi-ting".....

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 18:31 | Låst
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

jeg kan ikke blive ved

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 20:27 | Låst
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

igen igen dansk

vi skal være medlem af en fagforening som gør ´noget for medlemmer, såsom at lukke en resturant, lukke firksomheder fordi nogle af dem havde en bedre overens komst med krifa, kan bla nævne ikadan fra ikast som var under belejring i mange mdr.

firmaet havde en aftale med kommunen om en stor grund til udvidelse, men så skulle de RØDE blande sig, selvom deres overenskomst var

ca 3 kr ringere, men de ville bare ind, hvad sker der så.

Ikadan laver det meste af produktionen automatisk, og flytter resten til udlandet, og ingen grund ingen udvidelse

og nej jeg siger ikke selvstændige kan arbjede til 130 kr. i timen, men en timelønnet hvad er der galt i det, nåh ja de er polakker, ja nej de er eu borgere som os andre, bor her tjener betaler skat osv, nå ja så vil i frem til dem der snyder, sntes faktisk det er bedre end dem der ikke gider lave en skid fordi det gider man ikke det er ikke et godt nok job for dem

nej alle de arbjedsløse skulle vækkes hver morgen kl. 7 nede i en trænings center for at holde sig igang, ogs så kunne de gå op på plejehjemmet og drikke en kop kaffe med de gamle, så de kunne give lidt tilage til dem der har bygget samfundet op til det vi har idag.

jeg må nok sige, danske håndværker er efterhånden så slåset så klart arejds giver skal være medlem, fordi de laver så mange fejl

Side 3 ud af 11 (108 indlæg)