Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Østeuropeiske Håndværker til virksomheder eller private tilbydes

Side 2 ud af 11 (108 indlæg)
Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 19:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Synes virkelig det er dårlig stil og bilde folk ind at du er med i alle mulig forbund, når det eneste du står for er dumping. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:38 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Natasha:
Måske hun mener, at de har overenskomst med 3F.
Wink

Hvis der forefindes et stykke papir på dette ? er det måske i form af en tiltrædelsesoverenskomst ? Wink

Men i denne er der også fastsat nogle regler omkring aflønning m.m.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:08 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

vonbale.dk:
jeg er medlem af 3f og dansk byg:)

Du har skrevet mange gange du er medlem af 3F og arbejdsgivere kan jo ikke være medlem af 3F, så derfor bliver jeg altså nødt til at spørge: Mener du at du - personligt - er medlem af 3F eller mener du at du har en overenskomst med 3F? :)

Nevermind... kan se andre kom mig i forkøbet, men fra min side er det alene et nysgerrigt spørgsmål. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 20:49 | Låst
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 6 person

Ja min virksomhed har overenskomst med 3f. Ib vær nu sød og hold dig væk fra mine indlæg, Du er altid god ti at smadre dem med dine kommentarer.:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 20:56 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Man skriver da ikke overenskomst med 3F, når man står i Dansk byggeri, for det er noget der forgår gennem arbejdsgiverforeningen

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:10 | Låst
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hun kan som arbejdsgiver godt være medlem af BYG.

Og derudover have tiltrædelsesoverenskomst med 3F, af hensyn til medarbejdere, der ønsker medlemskab af 3F.

Men det er klart noget nonsens at påstår, at man som arbejdsgiver er medlem af en lønmodtagerorganisation, i dette tilfælde 3F.

Se linkene længere oppe i tråden, til henholdsvis Dansk Byggeri (for arbejdsgivere) og 3F (for lønmodtagere) 

Er man som arbejdsgivere så medlem af BYG, vil BYG på vegne af sit medlem("Lina") forhandle overenskomst med den pågældende fagforening. Indenfor byggeriet, murernes, malernes, tømrernes fagforening m.m.

3F har som regel en lidt anden målgruppe af medlemmer, end dem som er beskæftiget normalt indenfor byggeri.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:18 | Låst

Hvad koster dine håndværkerei timen?

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:44 | Låst
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

hej

jeg vil lige blande mig, fordi jeg syntes efterhånden mange danskere har en tendens til at være nedladende over for dem der kan tilbyde arbejdskraft fra andre lande

jeg syntes sku det er helt iorden hvis en fra et andet land vil arbejde for mindste lønen, nå nej vi har jo som sådan ikke en mindsteløn herhjemme

jeg er selv indenfor rengøring branchen og kun mig selv, men jeg er så fucking trær af danskere der tror vi skal have 200 kr. + tillæg for det ene og det andet for at man gider lette røven

3f er sku skyld i at mange flytter deres produktion til udlandet og henter arbejds kraft fra udlandet, og det med at de ikke dur, de vil sku arbejde mere end dansker og så kommer vi til kernen i det hele

taknemmelighed for at have noget at lave, forsøge sig selv, gøre noget for samfundet, istedetfor en flok hænge røve der ikke gider at tage et job til 110 eller 120 kr.

jeg må indrømme jeg håber der kommer flere til Danmark, så dansker kan vågne og se at den går sku nok ikke i længden med at vi kun vil ha og ikke bidrage med noget.

hatten af for dem der gider arbejde også og det er til mindste lønen uden 3f blander sig som med resturanten og alle de andre virksomheder de har ladet gå konkurs føj

det var min sure opstød

thomas madsbjerg

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 21:53 | Låst

selvstændig38:

jeg vil lige blande mig, fordi jeg syntes efterhånden mange danskere har en tendens til at være nedladende over for dem der kan tilbyde arbejdskraft fra andre lande

jeg syntes sku det er helt iorden hvis en fra et andet land vil arbejde for mindste lønen, nå nej vi har jo som sådan ikke en mindsteløn herhjemme

Nå det har man da når man er medlem af Dansk byggeri og har overenskomst med 3F

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 22:05 | Låst
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Hej Thomas.

Kan se vi er inde for samme branche. Du som selvstændig vil vel ikke gøre rent til 130 kr vel. Kan du få det til og løbe rundt. Nej vel. 

Hvad vil du sige til jeg begyndte og importer en masse udenlandsk arbejdskraft fra mellemøsten/Polen/Østeuropa og ansatte dem til og gøre rent for 80 kr i timen. Så kan du godt se at jeg ville udkonkurrer dig fuldstændigt ikke. Du snakker om ingen dansker gider arbejde til 120 kr i timen. Hvis du har ledig stillinger og slår dem op, så kan jeg love dig for dansker står i kø for at tage arbejde. Men det er da klart at en udlært maler/murer/tømrer osv ikke gider arbejde til 130 kr i timen. Der er jo en grund til at de har taget en uddannelse. 

Og så en sidste ting. Vi lever og betaler skat i Danmark, hvis vi som selvstændig skulle arbejde til den løn, tror du så selv det kan løbe rundt. De har den fordel at de kommer her og arbejder, og det er selvfølig ok, og tager så deres penge med hjem igen. Lønnen er så god her at det kan betale sig for dem. De kommer for det meste og arbejder her i et par måneder, bor i små værelser med 10 mennesker i, og tager så hjem, det kan betale sig for dem, og det er der ikke noget galt i, de skal jo også leve. Men vi bor her og vi skal leve her, alt er dyre i Danmark, vi betaler skatter og afgifter osv, plus madvare og alt andet forbrug er ti gange dyre end deres hjemmelande. Det vil sige det er ikke fair. Skal de komme og arbejde her skal det være under samme vilkår som os. De skal have samme løn som os osv. Kan du se pointen i det. 

Side 2 ud af 11 (108 indlæg)