Hejsa Amino-brugere!! Jeg hedder Mohammad og er 19! Jeg er igang med en HHX-uddannelse og skal igang med det 3. år efter sommer. De fede pandekage/crepes salgsvogne har altid inspireret mig. Det med at sælge mad ud på gaden, møde mennesker og sidst men ikke mindst, TJENE PEEENGEE! Jeg har kigget på flere indlæg herinde ang. køb og salg af kebabvogne/salgsvogne, og fandt ud af at de respektive indlæg er et par år gamle. Jeg er ved at spare penge sammen til at købe en salgsvogn, det går faktisk ikke særligt godt da jeg lever på SU, hehe Jeg har kigget på nogle vogne på www.streat.dk, hvor prisen på en ideel vogn ligger på 40.000+ Jeg har nogle spørgsmål til nogle af jer som måske har erfaringer med dette. - Hvor meget koster det at lave en kebab - Tilladelser, det koster vel ikke penge at holde en salgsvogn på strøget eller andre steder i København? - Kender i nogle som har en vogn til salg? - Do's and dont's? - Hvad med fødevarerstyrelsen, SKAT osv? eller har i andet generel viden på dette område, må i endelig sige frem.!! |
Hejsa
Jeg ved ikke om det koster penge at have vognen stående på f. eks. Strøget, men du skal sikkert ud og have en tilladelse til det. Hvis du kigger på pølsevognene, så skal de ansøge om en stadeplads gennem kommunen. Stadepladserne er vist nok nogle faste steder hvor kommunen synes det passer ind i bybilledet.
Mvh. Jon