Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moralsk dilemma.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at have hørt i en af Martin Thorborgs mange videoer, at han oprettede flere profiler i Aminos tidlige dage, der så skrev med hinanden for at skabe mere aktivitet på Amino.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46794
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35

Simon Mark Nielsen:
Jeg mener at have hørt i en af Martin Thorborgs mange videoer, at han oprettede flere profiler i Aminos tidlige dage, der så skrev med hinanden for at skabe mere aktivitet på Amino.

KAN være korrekt - men det ændrer ikke ved min opfattelse af, at det er forkert at starte dating site ved at lægge 100 profiler af lækre russiske damer ind - uden der mulighed for at kontakte dem - og med betaling fra glade mænd

Det må klares enten ved at samarbejde med andre, eller selv tage omkostningen i starten - hvorfor pokker skulle netop dating sites ha grønt lys for at snyde deres betalende brugere???

Jeg synes stadigt det er fedt nok ikke at gide være med til den slags - al virksomhed har en opstartsomkostning - og det har dating vel også, uden man skal synes snyd af brugerene er fedt

(amino tager vel ikke en pris fra brugerne og det er da en stor forskel - hvis dating var gratis i starten - så ville det måske se anderledes ud, hvis de falske damer var væk inden der blev sat en pris på)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:56

jeg ville heller ikke arbejde for Jehovas vider eller Hitzbollas militære afdeling Big Smile

Men kan vi for god ordens skyld lige blive enige om, at vi taler om organisationer og ikke privatpersoner med den tro (race, politiske holdning) de nu har?

Vi udfører gerne opgaver for mennesker der er troende, ikketroende, tilhører forskellige trosretninger, politiske partier osv.

Men vi føler også,  at vi skal være enige med vores kunder i de væsentlige etiske aspekter i forbindelse med selve opgaven. Der kunne bestemt også være sager, hvor man siger at her er vi så langt fra hinanden, at vi ikke er den rette samarbejdspartner for dig. Det er vel også god service?

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 09:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Moral og etik er en underlig størrelse.

Men, vis mig et dating site som ikke er startet med fake profiler? Eller et community? Skype-Wink

Skulle vinduespudseren så også nægte at pudse den pågældende persons vinduer? For som programmør står du altså ikke inde for det pågældende sites etik og moral, det gør vinduespudseren heller ikke.

Du kan jo ikke vide hvad en kunde efterfølgende beslutter sig for at benytte et site du har programmeret, til?

Er forberedt på tonsvis af 1-stjerner for min kommentar. Star

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:00

Jesper:

Ville Bærbar.com, Jens og Jesper afvise at arbejde for den pågældende dating-site, fordi de havde hørt fra ejeren han ville lave nogle falske profiler for at sparke sit site igang? Jeg tror mange nyerere debatfora er sparket igang af fiktive indlæg og har endda set prominente personer råde en fyr til det her på Amino.

Ja selv Amino er startet sådan, det har Thorborg selv fortalt, og han råder andre til at gøre det samme, hvis de vil have gang i en portal/debatforum...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:33

iVinkel:

Fashion-Seller:
Ja selv Amino er startet sådan, det har Thorborg selv fortalt, og han råder andre til at gøre det samme, hvis de vil have gang i en portal/debatforum.
Nå ja, han har jo også fortalt, at han startede på en piratkopi af Concorde. Hans konklusion var, at han fik sit firma op at køre og at Concorde efterfølgende har tjent mange penge på de licenser han senere købte.

Det må jeg melde pas på, da jeg ik kan huske det... Men jeg ved, at han har fortalt herinde + i diverse videoer, at han startede med at lave en masse fiktive profiler...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:30

Henrik Koudahl:

Fashion-Seller:
Det må jeg melde pas på, da jeg ik kan huske det... Men jeg ved, at han har fortalt herinde + i diverse videoer, at han startede med at lave en masse fiktive profiler...

Yes - men der er forskel på et gratis forum og et betalingsforum. Vi er vel nærmest over i straffeloven, hvis man laver et forum med fiktive medlemmer og lader folk betale for at få adgang.

Enig, men nu er det de færreste datingsites, som koster penge fra begyndelsen, fordi de ik har et produkt... Der gælder det blot om, at få en masse lækre tøser ind på siden, så skal resten nok komme af sig selv... Og jeg formoder, uden at kende den konkrete sag, at det også gælder for det site, som trådstarter fik tilbudt at lave...

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har oplevet noget lign. men var ikke klar over det inden jeg sagde ja til opgaven. Min første betalte opgave var en ungdomsportal - jeg var selv under 18 år og egentlig slet ikke kvalificeret til opgaven (set i retrospekt). Jeg fik også kun små 15.000 kr. for noget der mest mindede om en Arto.dk klon, så trods min manglende erfaring fik de hvis jeg selv skal sige det alligevel mere end hvad de betalte for.

Men til pointen. Da siden blev lanceret, startede kunden ud med at oprette en masse fake profiler som han selv administrerede, og bad mig desuden gange antallet af online brugere med 10, så det så mere aktivt ud end det var. Jeg var ikke særligt gammel, så gjorde bare som der blev sagt. Jeg må nok også erkende at havde jeg vidst det blev sådan, inden jeg sagde ja til opgaven, så havde jeg nok taget imod den alligevel. Noget jeg bestemt ikke ville ha gjort idag - man bliver vel klogere med tiden. :) Særligt det med at gange online-tallet med 10 synes jeg var slemt, selv dengang. Men ja, mine moralske grænser lyder til lægge tæt på af dine, men det er (i det omfang beskrevet her) noget der er kommet med tiden. :)

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Impulskontrol.dk Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man skal lægge linien er der faktisk et par afgørelser, der skal overståes.
Første afgørelse:

Alt hvad der fremmer ens målsætning er godt (målet helliger midlet)? Eller alternativet: Det er ikke altid det vigtigste at nå sit mål - andre ting betyder også noget, f.eks. om man får kørt nogen ned undervejs.

Jeg kan ikke forestille mig at der er mange her som er totalt hensynsløse, så det er ikke det store dilemma.
Men der er et andet lag: Vil man følge regler og traditioner når man afgør hvad der er det rigtig at gøre? Eller vil man følge sin fornemmelse for hvad resultatet bliver? Sagt på en anden måde: Følger man den herskende moral eller følger man sit egen indre moralske kompas?

Jeg tror at vi alle i praksis opperer ud fra en fleksibel moral. Er man priviligeret er det let at blive hellig over for hvad andre føler sig tvunget til at gøre, f.eks. stæle eller snyde med momsen. Men det er i praksis svært at afgøre, hvilke overvejelser der ligger bag andres handlinger. De fleste har den moral, som de har råd til. Der er altid undtagelser, men det er vanskeligt at sige precis hvem og hvornår.

Winnermind forandringsledelse - vejen til bedre beslutninger

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 00:23

Forretning er forretning, men derfor kan man godt tænke sig om.

Jeg vil mene som mange andre, at du har handlet rigtigt. Omvendt kan man så diskutere hvordan og hvorledes at kunden ville aktivere disse profiler. For er det for at lokke, så er det svindel, men er det for at se ud som om der er liv, er det vel noget andet?

Men vi ha vel alle er standpunkt og ja, det handler vel om hvordan vi selv har med det. Mange ville sikkert have dårlig smag i munden over det og andre ville sikkert være ligeglade og blot udføre opgaven.

Men jeg synes det er respekt værd at takke nej til noget man ikke selv kan stå inde for, uanset opgave og hvad man evt kunne vinde på det.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)