![]() ![]() |
Jeg er enig i at disse unge mennesker kan få en god hjælp herinde, og at vi kan være med til at gøre deres iværksætterdrømme lidt mere realistiske.
Jeg har selv skrevet sider af konstruktiv kritik og forslag til disse unge gutter, men efter at have besvaret det ca samme spørgsmål dagligt, eller med to dages mellemrum løber jeg hurtigt træt i det.Måske skulle nogle aminoer sætte sig sammen og lave en lille guide til de unge i hvordan de kan starte egen virksomhed, og hvad det faktisk kræver.
Det kunne måske også være en mulighed at lave iværksætter camps i skolernes sommerferie, ligesom man har fodboldskole. På en-to uger kan de unge prøve kræfter med nogle af iværksætterlivet, både det gode og det dårlige.
Men samtidigt savner jeg også en forståelse af hvad iværksætteri er hos disse unge mennesker, men ved ikke rigtigt hvordan man kan lokke dem væk fra tanken om at de bare skal sætte en webbutik op med black mask's, eller at deres ide er en million værd, og at de derfor bare skal finde en partner som gider at lægge alt arbejdet og alle pengene. Men hvordan de skal lære dette ved jeg ikke.