Amino har allerede et forum for unge iværksættere. Personligt mener jeg, at unge skal fokusere på at få en uddannelse fremfor at spekulere i at skabe en virksomhed. Det er et godt fundament at have førend man kaster sig ud i handel og aftaler. At være iværksætter er et kæmpe ansvar - ikke bare overfor en selv, men også for de kunder man får. |
Thomas Frost:Det bedste eksempel fra min Skype er en som har brugt mere end 3 år, på at prøve at tjene lette penge. Jeg har sagt til ham mange gange, at det sværeste overhovedet er at tjene lette penge, mange prøver, næsten ingen lykkes. Denne gruppe går ikke op i hverken at lære eller arbejde for nogle langsigtede mål, så de kommer sjældent videre.
Sjovt! Jeg har prøvet præcist det samme. I en periode var jeg venner med en meget ung Amino på facebook (jeg mener, han var 15 år), der kontaktede mig på chatten i tide og utide, og det handlede også altid om nogle ugennemtænkte "muligheder" for at tjene nogle hurtige og lette penge lige her og nu. Han dukker stadig op her på Amino i ny og næ, og jeg fornemmer ud fra hans profil og indlæg, at han ikke er kommet meget længere.
Det er cool med de unge, der virkelig satser på noget langtidsholdbart, men det er også lidt trættende at læse indlæg fra unge, der tydeligvis er dovne og uden ambitioner.