Først og fremmest skulle din far jo opgive fortjenesten til skat og betale skat af den - så hvis ikke han gør det, så bryder han loven. Pengene udbetales i hans navn og er dermed hans.
Så vil han gi nogle penge til jer. Var det lomme penge til dig så var det skattefrit, men nu ligner det så løn til dig og løn til din ven. Det ville så være beløb der fragik i din fars fortjeneste så hans regnskab ville ende på 0. I ville så ha fået pengene som løn og din far skulle indberette det for begge til skat og i skulle begge betale skat af beløbet og sikre det var med på årsopgørelsen
Hvad moms angår kan der være noget specielt jeg ikke husker, da det jo er en betaling fra Irland = EU så jeg tror ikke umiddelbart I har moms problem, men der er jeg ikke vidende nok om adsence og Irland. Jeg kan ikke overskue om man kan rammes af 50 t omsætningsreglen - som ikke er kalender år men for 12 sammenhængende måneder bare
Jeg er helt sikker på, at enten skal jeres far skatte af overskud og pengene er hans - eller han skal trække jeres løn fra i overskuddet og jeg mener da det så er løn at han er indberetningspligtig (og skal ikke afgøre om alm lønmodtager og a skat eller om B skat - men indberettes skal det og skatten bliver det samme og indeholder AM bidrag.
I skal efter min mening agere proaktivt så I selv får det rettet omgående frem for at skat skal opdage det og smække en bod oveni.
Vent lige og se om andre med mere Adsence viden kan sige noget om moms eller andet for hvis der slet ikke er krav om registrering for at få over 50 t fra Irland og adsence så bliver det jo endnu mere meningsløst at først din far, og så jer to - bryder loven
Det korte og lange er - ja din far og I - bryder loven - så se at ret det 
vh