Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mails ryger direkte i SPAM

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper. Løsningen er i mange tilfælde at benytte sig af en ekstern SMTP host. 

Du ændrer simpelthen den udgående mailserver i dit setup og sender dine mails igennem en anden mailserver. 

Jeg blandt andre tilbyder en sådan service. Vi har simpelthen en server i skyen med smtp relay sat rigtigt op. Sig til hvis du vil testkøre. 

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Casper.

Der er nu en ganske god grund til, at dine mails bliver smidt i uønsket post eller direkte blokeret i anti-spam løsninger.

Den IP-adresse, som dit website ligger på, er registreret på minimum 4 RBL-lister (spam.dnsbl.sorbs.net , dnsbl-1.uceprotect.net, cbl.anti-spam.org.cn og dnsbl.inps.de).

Der findes flere online services til at tjekke status for en given IP eller et givent domæne.

Et af stederne, som foretager et multi-check, er www.anti-abuse.org/multi-rbl-check

Her kan du også registrere dit domæne gratis til automatisk RBL-tjek på rblmon.com.

Håber du kan bruge det, og at det snart lykkes for din hostingudbyder at fjerne den delte IP adresse fra de nævnte RBL-lister, inden det går yderligere ud over de andre brugere, som er placeret på mailserveren med den delte IP.

Dbh. John 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37

John Nielsen:
Her kan du også registrere dit domæne gratis til automatisk RBL-tjek på rblmon.com.

Tak for tippet. (deres aktiveringsmail blev sorteret fra af mit spamfilterSmile)

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 09:59

Kim Gregersen:

Hej Casper. Løsningen er i mange tilfælde at benytte sig af en ekstern SMTP host. 

Du ændrer simpelthen den udgående mailserver i dit setup og sender dine mails igennem en anden mailserver. 

Jeg blandt andre tilbyder en sådan service. Vi har simpelthen en server i skyen med smtp relay sat rigtigt op. Sig til hvis du vil testkøre. 

Kim

Hej Kim - Jeg skal gerne give besked hvis det bliver aktuelt at flytte til en anden udgående mailserver. Du får mange tak.

John Nielsen:

Hej Casper.

Der er nu en ganske god grund til, at dine mails bliver smidt i uønsket post eller direkte blokeret i anti-spam løsninger.

Den IP-adresse, som dit website ligger på, er registreret på minimum 4 RBL-lister (spam.dnsbl.sorbs.net , dnsbl-1.uceprotect.net, cbl.anti-spam.org.cn og dnsbl.inps.de).

Håber du kan bruge det, og at det snart lykkes for din hostingudbyder at fjerne den delte IP adresse fra de nævnte RBL-lister, inden det går yderligere ud over de andre brugere, som er placeret på mailserveren med den delte IP.

Dbh. John 

Hej John, og tak for dit svar :-)

Det er måske ikke så underligt at mine mails ryger i SPAM, nu hvor IP'en er blacklistet 5 steder (lige kørt testen i dit link igennem). 
Jeg må næsten formode at det er dét der skaber problemerne nu. Så må jeg se hvordan det bliver løst af hostingudbyderen eller om jeg er nødsaget til at flytte mailserver :-)

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 10:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denne side / service løste mit spam problem helt: mandrillapp.com

værd at kigge på , hvis / når der skal benyttes en ekstern smtp.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 19:01

Tak for linket Kim. Jeg vil lige kigge nærmere på det, når jeg finder ud af hvad jeg stiller op med problemet :-)

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:51

Patrick - Meebox:
De organisationer der håndterer spam blacklisterne, har desværre en ret firkantet holdning til tingene og har ikke forstået at flere individuelle og uafhængige sider godt kan ligge på samme IP-adresse, uden at det betyder at alle fra den IP-adresse er bad-guys. Ligesom at en nabo i en lejlighed kan være kriminel, betyder det ikke at du også er det - men det mener de, åbenbart.

Sikke noget vås. Det er jo netop hvad de har forstået og derfor opfordrer de udbydere som jer til at finde andre løsninger end den i kører med.
I kan da sagtens sætte systemer op, som sender kunders e-mails ud gennem en anden server, hvor I nemmere kan stoppe mails fra dem, hvis sider bliver misbrugt. Det må da også være i jeres egen interesse ?

I min verden er I netop med til at SPAM stadig findes. Det er >alt< for nemt at sende SPAM, bla. pga. systemer som jeres.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:54

Patrick - Meebox:
Desværre, så går det i de fleste tilfælde meget langsomt i den anden ende, med at få os fjernet fra den blackliste.

Patrick, du forstår tydeligvis ikke hvordan blacklister virker. Blacklister arbejder ikke med manuel fjernelse. Det vil være et >alt< for stort arbejde.
De virker ved at dem der afsender SPAM mails får løst deres problem, så de automatisk ikke længere kommer på listen...

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:55

Casper Tofte:
Jeg vil lige kigge nærmere på det, når jeg finder ud af hvad jeg stiller op med problemet :-)

Hej Casper,

Det eneste du kan gøre for at løse problemet er at skifte til en anden udgående mail server. Problemet løses ikke ved at benytte en udgående mailserver på en delt IP-adresse, hvor der >ikke< er styr på hvem og hvordan der afsendes e-mail.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 17:06

VELOCIgroup ApS:

Casper Tofte:
Jeg vil lige kigge nærmere på det, når jeg finder ud af hvad jeg stiller op med problemet :-)

Hej Casper,

Det eneste du kan gøre for at løse problemet er at skifte til en anden udgående mail server. Problemet løses ikke ved at benytte en udgående mailserver på en delt IP-adresse, hvor der >ikke< er styr på hvem og hvordan der afsendes e-mail.

Så forstår jeg det korrekt, så er eneste mulighed: Benytte ekstern mailserver eller tilkøbe en dedikeret IP til domænet?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)