Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mails ryger direkte i SPAM

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Aminoer.

Jeg står her med et ganske irriterende problem, eftersom mange af mine mails ender direkte i SPAM mappen hos modtagerene.
Der er her tale om helt almindelige mails, med tekst (HTML format og en signatur), ingen billeder eller andet - dog enkelte med en PDF vedhæftet.

Jeg har oprettet SPF og DKIM i går, da dette problem blev bemærket. Men mailsne ryger stadig i SPAM hos nogle (eks. Gmail, Hotmail og enkelte domæne-mails). Har ikke haft mulighed for at teste yderligere.

Det forekommer både når jeg sender fra Mozilla Thunderbird (17.0.7), Roundcube (webmail) eller når der bedes om en bekræftelse via. kontaktformularen på egen hjemmeside.
Hertil skal det bemærkes at mailen ikke er blevet brugt til masseudsendelse af nyhedsbreve eller andet, hvorfor den ikke burde være blacklistet. 

Det hele bliver hostet af Meebox, og kan se at emnet her har været oppe flere gange med denne host - men har ikke kunnet løsningen i de enkelte emner.

Er der nogen med et godt bud på, hvad jeg kan stille op?

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Casper.

Hvis det er den server, som dit eget website ligger på, bør du være opmærksom på, at det er en delt IP-adresse.

Der er mere end 700 domæner på den IP.

Nogle antispam filtre og -løsninger filtrerer også på IP-adresse niveau.

Dit eget websites IP er pt registreret på mindst én blackliste.

Dine udfordringer deler du så med de øvrige webhotel brugere, som har mail på den nævnte server/IP.

De nævnte risici med blacklisting af en delt IP er en af argumenterne for at have placeret mail på en dedikeret IP - eller for at have hostet hos en udbyder, som har et setup, som har større trust worldwide. 

Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du oprette en support-ticket hos Meebox. De kan sikkert hjælpe dig med at få fjernet din/deres IP fra blacklisten. De har jo også en interesse i, at de øvrige webserver kunder ikke generes af samme blacklisting.

Håber du kan bruge det. :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 08:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper, 

Når du sender udgående e-mail - hvilken mailserver har du så stående i dit mailprogram? 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 09:08

John Nielsen:

Dit eget websites IP er pt registreret på mindst én blackliste.

De nævnte risici med blacklisting af en delt IP er en af argumenterne for at have placeret mail på en dedikeret IP - eller for at have hostet hos en udbyder, som har et setup, som har større trust worldwide.

Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du oprette en support-ticket hos Meebox. De kan sikkert hjælpe dig med at få fjernet din/deres IP fra blacklisten. De har jo også en interesse i, at de øvrige webserver kunder ikke generes af samme blacklisting.

Håber du kan bruge det. :-)

Dbh. John

Hej John og tak for dit fyldige indlæg.

Har du mulighed for at uddybe lidt med hvor IP'en er blacklistet, så jeg kan gå videre med dette?

Vil dette problem kunne løses ved at blive flyttet til anden server?

Frands:

Når du sender udgående e-mail - hvilken mailserver har du så stående i dit mailprogram? 

Hej Frands.

Jeg benytter mig af mail.domæne.dk til udsendelse af mail igennem Thunderbird.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 09:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Casper, 

Dit problem er ganske enkelt fordi din udbyder har valgt en dårlig måde at håndtere din mail på. 

Din e-mail er hosted på samme server som din hjemmeside. Det vil sige, at den IP adresse du udsender legitim e-mail fra den deler omdømme med alt hvad der automatisk udsendes fra de sites der er hosted på serveren. 

Det vil også sige, at når et site f.eks. bliver hacked og står og sender SPAM og serveren derved opnår dårligt omdømme i diverse spamfiltre og lister - ja så går det også ud over omdømmet på det e-mail du gerne vil sende fra din e-mail klient, selvom dine udsendelser er helt legitime.

Du kan læse lidt om hvad jeg mener med omdømme (reputation) her: http://en.wikipedia.org/wiki/Reputation_system 

Om problemet løses ved at flytte dig til en anden server?  Måske - men det er jo kun indtil det samme sker for den server, altså, at den får dårligt omdømme. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 09:55

Hej Frands og tak for din forklaring.

Det er egentlig en lidt kedelig melding at få, at hosten står for problemet. Er lidt i vildrede for, hvad jeg så kan stille op for at undgå at havne som SPAM.

Forstår jeg det korrekt, så vil det kunne hjælpe at få koblet en dedikeret IP på webhotellet fremfor en "shared" som den er nu?

Vil det imidlertid hjælpe at benytte Meebox' egen mailserver? (webXX.meebox.net)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Casper Tofte:
Vil det imidlertid hjælpe at benytte Meebox' egen mailserver? (webXX.meebox.net)

Er jo samme IP nummer dine emails kommer fra så det har ingen effekt. Som webdesigner/professionel, og det reklamerer du med på din side, var det måske en ide at kigge efter en alternativ udbyder, dit site er ej heller specielt hurtigt og det er bestemt noget potentielle kunder vil kigge på, jeg ville ihvertfald. Det setup du kører under nu er lavet til at hoste så mange kunder som muligt for så lidt penge som muligt og så er det du har diverse problemer derefter som dårlig performance, mange kunder per server (= større risiko for der sendes spam ud fra dit IP), mail og udgående smtp på samme server (hvis jeg forstår det korrekt), der er mange elementer der gør at du har det problem du har nu.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 10:30

Hej Casper,

Det der typisk sker er, at en bad-guy spammer ud fra den IP-adresse, som du også benytter, hvilket gør at IP-adressen bliver blacklisted. Det får vi en notifikation om og anmoder altid om at få det fjernet med det samme. Desværre, så går det i de fleste tilfælde meget langsomt i den anden ende, med at få os fjernet fra den blackliste. Derfor kan der gå lidt tid, før at tingene kører normalt igen.

De organisationer der håndterer spam blacklisterne, har desværre en ret firkantet holdning til tingene og har ikke forstået at flere individuelle og uafhængige sider godt kan ligge på samme IP-adresse, uden at det betyder at alle fra den IP-adresse er bad-guys. Ligesom at en nabo i en lejlighed kan være kriminel, betyder det ikke at du også er det - men det mener de, åbenbart.

Det er dog en udfordring vi arbejder med. Jeg ved at vores tekniske team allerede har kigget på anti-spam-systemer der både overvåger indgående og udgående mail. Den rigtige løsning ville selvfølgelig være at give alle sin egen IP-adresse. Mængden af IP-adresser der er tilbage, gør dog at den løsning er temmelig umulig. :-)

Jeg håber at det var en forklaring på dit problem. Den bedste måde at få vores hjælp og få tingene løst på, er selvfølgelig altid at oprette en support ticket hos os. Så det vil jeg opfordre dig til at gøre en anden gang! Lad os lukke den her og tage den i supporten.

Ha' en god dag og god sommer.

Lige en sidste note: SPF og DKIM er en rigtig god måde, at vise at ens mail er legitim. Det tager dog op til 72 timer, fra man aktiverer det det, til at det træder i kraft. 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 10:50

Hej Patrick, og tak for forklaringen heraf.

Det er skam ikke for at hænge nogen ud, men snarere hensigten få en forklaring på problematikken, som jo netop er kommet til overfladen gennem Aminoerne her. En supportticket blev oprettet i går aftes, så det er skam ikke fordi jeg holder nogen udenfor :-)

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 14:57

Hej igen - er netop hjemvendt fra ferie og har prøvet at se, om løsningen bar frugt. Sendte en mail under ferien og den landte fint i indbakken. Nu hvor jeg er kommet hjem og har prøvet at sende en mail til selvsamme adresse, ryger den igen i SPAM.
Så løsningen er desværre ikke helt fundet, og jeg ryger SPAM som vinden blæser hos forskellige indbakker til trods for der er opsat SPF og DKIM.

Så mine egne løsningsforslag er løbet ud. Skulle der være en derude med andre løsningsforslag, for hvordan jeg undgår at blive kastet i SPAM end de allerede udførte?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)