Godmorgen Aminoer. Jeg står her med et ganske irriterende problem, eftersom mange af mine mails ender direkte i SPAM mappen hos modtagerene. Jeg har oprettet SPF og DKIM i går, da dette problem blev bemærket. Men mailsne ryger stadig i SPAM hos nogle (eks. Gmail, Hotmail og enkelte domæne-mails). Har ikke haft mulighed for at teste yderligere. Det forekommer både når jeg sender fra Mozilla Thunderbird (17.0.7), Roundcube (webmail) eller når der bedes om en bekræftelse via. kontaktformularen på egen hjemmeside. Det hele bliver hostet af Meebox, og kan se at emnet her har været oppe flere gange med denne host - men har ikke kunnet løsningen i de enkelte emner. Er der nogen med et godt bud på, hvad jeg kan stille op? |
Hej Casper.
Hvis det er den server, som dit eget website ligger på, bør du være opmærksom på, at det er en delt IP-adresse.
Der er mere end 700 domæner på den IP.
Nogle antispam filtre og -løsninger filtrerer også på IP-adresse niveau.
Dit eget websites IP er pt registreret på mindst én blackliste.
Dine udfordringer deler du så med de øvrige webhotel brugere, som har mail på den nævnte server/IP.
De nævnte risici med blacklisting af en delt IP er en af argumenterne for at have placeret mail på en dedikeret IP - eller for at have hostet hos en udbyder, som har et setup, som har større trust worldwide.
Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du oprette en support-ticket hos Meebox. De kan sikkert hjælpe dig med at få fjernet din/deres IP fra blacklisten. De har jo også en interesse i, at de øvrige webserver kunder ikke generes af samme blacklisting.
Håber du kan bruge det. :-)
Dbh. John