Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webdesigner på udkig efter flere opgaver

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Olsen:
Lige til webshops kan det dog være en udfordring at lave det hele "responsive" og mange gange foretrækker kunden at se shoppen på mobilen som den ses på andre enheder, da det skaber et bedre overblik, og så har man selv kontrol over hvor og hvornår der skal zoomes ind på siden.

Du er helt galt på den, hvis "kunden" du hentyder til er kunden i webshoppen, og ikke din kunde som driver webshoppen. Der er efterhånden lavet mange splittests af mobiloptimerede shops vs ikke-mobiloptimerede shops, og der er klart bedst konvertering når en shop er optimeret til mobil og ikke bare en nedskaleret udgave (eller en udgave der slet ikke virker ordentligt til mobil).

Når alting bare skaleres ned er der jo ofte tekst der bliver så småt at det ikke er læsbart, billeder der er så små man ikke kan se dem osv. osv. Det er netop de ting man skal optimere til den mobile bruger, så mobiloplevelsen bliver så god som muligt.

Det kan f.eks. være at hvor man normalt kører 4 kolonner med varer, der kører man 2 til mobil, og samtidig har man sørget for at tekster vises i en størrelse så de er læsbare uden zoom. Det gør at man ikke som bruger konstant skal sidde og zoome ud og ind, for at læse om produkterne og bestille.

Og lige så vigtigt er betalingsflowet. Her er det enormt vigtigt at felter er store og tydelige, så man ikke skal sidde og zoome ind og ud for at komme igennem. For de kunder der har pengepungen helt oppe af lommen, skal det være så nemt som muligt at lægge ordren, og det er det sjældent med en nedskaleret version.

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Måske du lige skulle justere title tags ?

Jeg mener lige nu står der noget i retning af:  Forsiden - Printmore.dk ....

Jeg tror ikke der er mange der bruger det i søgninger efter printer patroner ?

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidens title-tag er: "Forside- Printmore.dk - Blækpatroner, Toner & Printertilbehør"

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Tonne Andersen:

Jeps

Hvilket ser sådan her ud i Google

Forside - Printmore.dk - Blæk, Toner & Printertilbehør
www.printmore.dk/‎

Tonere, blækpatroner og tilbehør til landets laveste priser.
 
Det kunne sagtens laves bedre ?

Det kunne laves bedre, men hvad kunden vælger sit titletag skal være har jo intet at gøre med tråden her. Jeg har flere gange oplevet at hjælpe kunder med titles og meta descriptions, hvorefter de senere selv går ind og "optimerer", eller leger med indstillinger, som giver dårlige titles.

Så er det ikke lidt ligegyldigt for denne tråd hvad den kunden har valgt som titletags?

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jow det er det muligt

jeg gav blot et venligt tip

Og da han nu fremhæver den som et eksempel bør minimum forsiden have et godt titel tag og chancen er jo også

at kunden ikke selv ved hvad der er bedst

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Faktisk har jeg vedr. Printmore.dk ikke haft med SEO at gøre andet end struktureringsoptimering i PHP-koden.

Min kunde har fra start af hyret en anden til SEO-arbejdet, og dette SEO arbejde er ikke udført endnu.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Tonne Andersen:
jeg gav blot et venligt tip

Det er også helt OK, og jeg takker for din feedback :)

Jeg vil lige tilføje at på trods af at der ikke er lavet SEO på tekster, link-building osv. klarer printmore.dk sig virkeligt godt, når det handler om kategori-siderne og produktsiderne. Her har jeg lavet PHP-baseret SEO optimering, så der generes søgemaskinevenlig HTML struktur og indhold i forhold til de enkelte produkter og kategorier. Der mangler dog stadig at blive lavet komplet rich snippet optimering, hvilket jeg har oplyst min kunde vil være en fornuftig ting at implementere.

Lav en Google-søgning på følgende 10 søgeord (baseret på reelle søgninger som vist i Google Webmaster Tools):

"8080cw" - resultat nr. 3, / Bedste placering blandt danske sider 

"dell 1160w toner"  resultat nr. 3, / Bedste placering blandt danske sider 

"lbp7680" resultat nr. 3, / Bedste placering blandt danske sider 

"pixma ip4820" resultat nr. 19, / 2. bedste placering blandt danske sider 

"401dw" resultat nr. 2, / Bedste placering blandt danske sider 

"hp 1220c" 2. og 3. / Bedste placering blandt danske sider 

"q7563a" Bedste placering blandt danske sider 

"windows 7 ultimate oem" 3. bedste placering blandt danske sider

"ch562ee" resultat nr. 2, / Bedste placering blandt danske sider 

"dell 1160w" nr. 45, / 4. bedste placering blandt danske sider

Det skal bemærkes at printmore.dk´s google pagerank kun er på 2 lige pt., så disse fine placeringer er stort set kun opnået ved grundigt HTML/PHP arbejde på kategori og produktsiderne samt et ordentligt sitemap.

Hvis vi kigger på traelastogbyggemarked.dk så er resultaterne ligeså positive, selvom der endnu slet ikke er opnået pagerank på domænet.


Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg var lidt inde på er de webshops jeg laver modificeret til at blive vist "ordentligt" på mobile enheder, så alle funktioner er anvendelige og så alle tekster er læselige osv. 

Jeg arbejder primært i Joomla og bruger komponenten Virtuemart til webshop-delen, og hvis min kunde har særligt behov for et mobilt webshop-design kan jeg anvende specielt udviklede mobile-templates som kan anvendes sammen med den template jeg har udviklet til det "alm." webshop design.

Jeg vil anbefale dig at besøge printmore.dk fra din smartphone og se om ikke siden er fuldt ud anvendelig.
Alle tekster bør være læsbare uden at du behøver zoome ind, i hvert fald hvis du vender din mobil i horisontal position.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg jo ikke om det er GeniusDesign der står for teksten på forsiden, men nederst på siden er der en del tekst, som er centreret.

Som udgangspunkt synes jeg det ser forfærdeligt ud når man centrerer tekst.

Hvis man insisterer på centrering, bør der være linjeskift efter hvert punktum og evt. efter komma også.

Forsøgt gengivet herunder til sammenligning.

No
"En stor del af vores MM Toner sortiment er Svanemærket. 

Den europæiske Blomst og den nordiske Svane er de to eneste miljømærker, der er officielt anerkendt i Danmark. Miljømærkerne gør det nemt og hurtigt at finde miljøvenlige produkter."

 

Yes

"En stor del af vores MM Toner sortiment er Svanemærket. 

Den europæiske Blomst og den nordiske Svane er de to eneste miljømærker,
der er officielt anerkendt i Danmark. 
Miljømærkerne gør det nemt og hurtigt at finde miljøvenlige produkter."

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)