Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på blogs, der skal linke til min webshop?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Vi har i dag en webshop som er lidt forsømt på SEO delen - i den forbindelse går jeg lidt og pusler med at oprette flere blogs omhandlende relevante emner i forhold til de produkter vi sælger på vores webshop, og så stille og roligt føde dem med relevante tekster mv. og linke herfra til vores webshop.

Ligeledes ville jeg med tiden bruge disse blogs til at bygge videre på indenfor de relevante emner, som ligeledes har stor personlig interesse, til at gøre disse til en forretning i forhold til annoncer mv. 

Er der i denne forbindelse nogle faldgrupper, er der noget jeg skal være opmærksom på, andet end jeg selvfølgelig ikke skal bombardere disse med indhold fra start så man får negativ opfattelse fra googles systemer? Og kan jeg uden at blinke med øjnene også med fordel kryds linke mellem siderne og fra webshoppen linke den anden vej, for at få mest mulig juice ud af siderne?

Og så lige en sidste ting, men er der nogen der kan sætte X antal wordpress blogs op, så de er klar til indhold og billeder, for er ikke så ferm i det med opsætning mv. og hvad vil det koste mig, det skal bare sættes op i en rimelig simpel standard template - ikke noget fancy til at starte med - dog skal det se pænt og ordentlig ud, da jeg har andre tanker med siderne fremadrettet.

Bendtsen

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:46

Ups, fejl :-)

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Bendtsen,

Held og lykke med at lave SEO på din shop. Til at starte med ville jeg i dine sko lægge et link i min Amino-signatur til shoppen. :-)

Et par hurtige kommentarer:

Jeg synes idéen med relevante blogs til at understøtte din webshop er rigtigt god. Links fra blogs til webshop er gode. Men lad være med at linke tilbage fra webshoppen til dine blogs. Gensidige links kan annullere værdien af begge, da det kan blive set som et forsøg på manipulation (du linker til mig, så linker jeg til dig .. )

Nøjes med at linke fra dine blogs til din webshop og få links til dine blogs ad anden vej.

Jeg ser intet problem i at krydslinke dine blogs, så længe det er relevante links og dine blogs er inden for samme genre (fx møbler).

Du bør i øvrigt overveje at være lidt fræk og placere dine blogs på forskellige webhoteller og forskellige IP'er for at sammenhængen ikke er såtydelig. Google tillægger dine links mindre værdi, hvis de kan se, det er dig selv, der laver dem - det er også logisk nok. :-)

Du kan skrive en PB til mig, hvis du gerne vil have uddybet det punkt.

/Halfdan 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 15:00

Hej Halfdan

Tak for dit svar - har hørt det om forskellige web hoteller, men IP, det er jo min pc - så jeg skal oprette siderne fra forskellige enheder på forskellige webhoteller? Og til sidst, hvis jeg gør det i firma regi, så kan jeg jo ikke rigtig kommer rundt i at de alle trods alt bliver ejet af samme firma? Dog kan jeg muligvis oprette alle blogs i et seperat firma i forhold til webshoppen, men altså alle blogs i samme virksomhed?

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 15:05

Og så burde man måske også få mere gang i facebook, twitter, instegram mv. , det kan man vel også vride lidt juice ud af? I denne sammenhæng (uden det skal blive for blandet, men kan man drage nytte af at lave nogle facebook sider, mv. til hver blog også - så hvis man kan samle X antal followers så kan man måske hurtigere booste pageranken på selve blogs'ne, og det vil vel egentlig betyde at links videre til webshoppen får endnu større værdi?

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 15:21

Hej Bendtsen.

Jeg har erfaring både i og opsætte Wordpress, men også i og oprette så kaldte "splogs" som bruges til og linke til ens sider. I dette tilfælde, kan jeg se du ønsker det som sider i rigtig god kvalitet, og det er bestemt heller ikke umuligt. 

Smid en mail til mig på mail@simonr.dk - med dit budget så vil jeg komme med et tilbud til dig. 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 20:25

Bendtsen:

Hej Halfdan

Tak for dit svar - har hørt det om forskellige web hoteller, men IP, det er jo min pc - så jeg skal oprette siderne fra forskellige enheder på forskellige webhoteller? Og til sidst, hvis jeg gør det i firma regi, så kan jeg jo ikke rigtig kommer rundt i at de alle trods alt bliver ejet af samme firma? Dog kan jeg muligvis oprette alle blogs i et seperat firma i forhold til webshoppen, men altså alle blogs i samme virksomhed?

Nu hedder jeg godt nok ikke Halfdan Smile Men jeg svarer lige alligevel.

Det er en god idé i det mindste, at sørge for, at dine blogs er registeret med forskellig handle hos dk-hostmaster. Forskellig ejer er også en god idé. Opret dem evt. i privat navn i stedet for firmaet. Jo mere variation, jo bedre.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 20:28

Bendtsen:

Hej Halfdan

Jeg kan lige tage den med ip også:

Det er ikke IP-adressen på din pc Halfdan taler om. Det er IP-adresserne på de webhosts, som de forskellige blogs ligger på, der skal være forskellige. Selv om Google's Matt Cutts godt siger, at de som udgangspunkt ikke kigger på ip ... så, better safe than sorry.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:

Hej 

Vi har i dag en webshop som er lidt forsømt på SEO delen - i den forbindelse går jeg lidt og pusler med at oprette flere blogs omhandlende relevante emner i forhold til de produkter vi sælger på vores webshop, og så stille og roligt føde dem med relevante tekster mv. og linke herfra til vores webshop.

Ligeledes ville jeg med tiden bruge disse blogs til at bygge videre på indenfor de relevante emner, som ligeledes har stor personlig interesse, til at gøre disse til en forretning i forhold til annoncer mv. 

Er der i denne forbindelse nogle faldgrupper, er der noget jeg skal være opmærksom på, andet end jeg selvfølgelig ikke skal bombardere disse med indhold fra start så man får negativ opfattelse fra googles systemer? Og kan jeg uden at blinke med øjnene også med fordel kryds linke mellem siderne og fra webshoppen linke den anden vej, for at få mest mulig juice ud af siderne?

Og så lige en sidste ting, men er der nogen der kan sætte X antal wordpress blogs op, så de er klar til indhold og billeder, for er ikke så ferm i det med opsætning mv. og hvad vil det koste mig, det skal bare sættes op i en rimelig simpel standard template - ikke noget fancy til at starte med - dog skal det se pænt og ordentlig ud, da jeg har andre tanker med siderne fremadrettet.

Bendtsen

Hej Bendtsen

Jeg har på mine webshops (i sær hjort smykker) selv forsøgt at bygge blogs omkring, som skal linke ind. Det er en rigtig god idé, men overvej lige følgende først, hvilket jeg efterfølgende har måtte sande:

- Har du tid til rent faktisk at lægge indhold på blogsene?

- Hvordan vil du og din virksomhedsbrand have det, hvis en potentiel kunde finder ud af, at det er dig selv, der udgiver indholdet?

- Vil du ikke få mere ud af andre blogging metoder, som eksempelvis gæste blogging, content marketing på webshoppen (hvor du rent faktisk bruger din tid mere konstruktivt på godt indhold) eller tage kontakt til rigtige bloggere og give dem produkter eller indhold?

- Vil du ikke få mere ud af din tid, hvis du brugte den på at optimere dine AdWords, produkttekster eller andet på din webshop.

Bare lidt notes om at du måske kan bruge din tid og resurser bedre i forhold til at lave splogs rundt om shoppen.

Mvh Nikolaj

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 09:55

Hej

Tak for alle jeres input - det med ip adresserne må jeg lige undersøge nærmere - har ikke helt forstået dette endnu :)

Mht. ejerskab, som sagt var det meningen at jeg også længere henne i processen ville bruge disse aktivt til sideløbende med webshoppen at gøre disse til en forretning i forhold til annoncering, abonnement features etc. - og det tror jeg også svare lidt på Nikolajs udmærket indlæg.

Jo vi har tiden, eller omvendt hvis vi vil gøre blogs'ne til en forretning længere fremme så skal vi tage os tiden til at smide indhold på disse sider - og da teksterne ikke nødvendigvis "reklamere" for vores produkter så behøver vi ikke skjule at det er os selv der laver disse.

Nu er vores webshop omkring glas, vinglas mv. og her vil det være nærliggende at man lavede en blog omkring drinks, cocktails, rødvin, hvidvin osv. osv. - på denne måde skulle vi gerne give læserne en masse information som ikke omhandler glas, men alt skal nydes af glas, og derfor kan man jo bygge en masse relevante søgeord/tekster ind, der ligeledes kan linke til vores webshop. 

Det jeg så påtænker i fremtiden kunne være f.eks. at lave en vinklub, vinsmagninger, et drink katalog osv. osv. alt hvor folk der måske ikke interessere sig specielt meget for glas, vil kunne bruge bloggen alligevel, pga. selve indholdet - at vi så kan vride link juice samtidig er jo bare en ekstra bonus :)

Mht. adwords så bruger vi slet ikke dette - al vores traffik kommer organisk - og lige umiddelbart tænker jeg heller ikke vi skal benytte os af dette fremad retttet. Men super ide mht. gæste blogging eller få andre til at blogge om vores produkter - og så har du ret, så skal vi ikke stå som afsender når det specifikt handler om produkterne.

Endnu engang tak for alle input og hvis der er nogen der har yderligere at tilføje så bare kom an, vi har brug for så mange input som muligt for at gøre dette helt rigtigt :)

Bendtsen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)