Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på blogs, der skal linke til min webshop?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du vil til at manipulere med Google, som dette jo er et forsøg på, så vær påpasselig. En ting er hvad Google reagerer på i dag og eventuelt straffer, men noget andet er hvad der sker om et år eller to.

Emnerelevante blogs er SUPER, ingen tvivl om det, men jeg ville personligt aldrig:

• Registrere dem i samme navn
  • Linke dem sammen, lige gyldigt hvor naturligt jeg selv synes det er
  • Kun linke til min egen side fra blogs´ne
  • Linke til min egen side mange gange fra hver blog
  • Lægge dem på samme webhotel

Det hele handler om risiko her. Jeg arbejder stort set aldrig 100 % efter Googles retningslinjer, men jeg overvejer i meget høj grad hvilke redskaber google algoritmisk kan tage i brug i fremtiden, for at straffe det jeg laver, og hvordan jeg undgår dette.

Min erfaring omkring emne-specifikke blogs er i øvrigt at de virker enormt godt (og er meget tidskrævende, selv med spinnere osv.), og ikke behøver samme antal backlinks hver især, for at have super effekt på mainsitet. Men fordi de virker godt og fordi man har muligheden for at krydslinke dem, behøver man ikke blive skødesløs, med mindre meningen er at komme hurtigt op, og er man ligeglad med om man måske bliver straffet senere.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 10:38

Thomas Frost:

Emnerelevante blogs er SUPER, ingen tvivl om det, men jeg ville personligt aldrig:

• Registrere dem i samme navn
  • Linke dem sammen, lige gyldigt hvor naturligt jeg selv synes det er
  • Kun linke til min egen side fra blogs´ne
  • Linke til min egen side mange gange fra hver blog
  • Lægge dem på samme webhotel

Helt enig med Thomas. Selvfølgelig kan ingen af os forudsige, hvad Google kan og vil i fremtiden. Men det handler om, at gøre det så godt som overhovedet muligt allerede nu. Men mindre man er villig til at løbe en overordentlig stor risiko!

Thomas Frost:

Det hele handler om risiko her. Jeg arbejder stort set aldrig 100 % efter Googles retningslinjer

Fy, Thomas Smile

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 10:40

Hej Thomas

Tror måske du har misforstået mig en smule - de blogs jeg skal lave, laver vi jo ikke alene for at få løftet vores webshop - vi gør det med en plan om at lave selve blogs'ne interessante for læserne og på sigt gøre disse blogs til en forretning hver især.

Men jo vi vil da klart prøve at få det optimale ud af arbejdet - og dit ord "manipulere" klinger i mine øjne negativt. Jeg vil hellere kalde det optimere nu når vi alligevel går igang.

Når det så er sagt så kommer blogs'ne bestemt ikke kun til at linke til vores webshop. langt fra. Der vil være links til andre sider vi synes er relevante for det pågældende emne

Men jeg hæfter mig lidt ved dine to linjer omkring "risiko" - og tolker det som om at hvis jeg gør tingene hvor jeg egentlig tænker mine egne blogs som ligesindede med øvrige sider med samme indhold, og kun vælger at linke der hvor jeg virkelig mener der er en relevans - så går jeg ikke helt galt i byen.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:
Men jo vi vil da klart prøve at få det optimale ud af arbejdet - og dit ord "manipulere" klinger i mine øjne negativt. Jeg vil hellere kalde det optimere nu når vi alligevel går igang

Du må kalde det hvad du vil, men SEO handler for en del om at manipulere med Google og få mest muligt ud af det, for mindst mulig risiko. Hvis du gerne bare ville lave nogle blogs, så er det jo fint nok, men du vil også gerne vide hvordan du bruger disse blogs til at få mest mulig ranking på din shop. Kald det hvad du vil, mit råd er blot at du passer på hvad du linker sammen og hvordan.

Bendtsen:
Men jeg hæfter mig lidt ved dine to linjer omkring "risiko" - og tolker det som om at hvis jeg gør tingene hvor jeg egentlig tænker mine egne blogs som ligesindede med øvrige sider med samme indhold, og kun vælger at linke der hvor jeg virkelig mener der er en relevans - så går jeg ikke helt galt i byen

Det kommer an på hvordan du ser "relevans" og om du linker hver gang du ser "relevans". Det mange i mine øjne gør forkert er at bedømme relevans og medfølgende risiko efter eget hoved, og ikke benhårdt efter om google måske kan se det som værende manipulation.

Hvis du hver gang du mener det er "relevans", linker til din egen side, med en meget optimeret anktertekst, så er det muligt det rent faktisk ER relevant, men risikoen for at blive straffet er bare langt højere end hvis du ikke linkede hver gang og ikke linkede med overoptimerede anktertekster.

I stedet for at prøve at bedømme hvad der er relevant og naturligt i forhold til ens egen mening, er det efter min mening meget mere relevant at se på hvad Google kan se som spammy både nu og her og i fremtiden, så man undgår at det arbejde man laver bliver negativt for ens shop, fremfor positivt.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)