Hvis du vil til at manipulere med Google, som dette jo er et forsøg på, så vær påpasselig. En ting er hvad Google reagerer på i dag og eventuelt straffer, men noget andet er hvad der sker om et år eller to. Emnerelevante blogs er SUPER, ingen tvivl om det, men jeg ville personligt aldrig:
Det hele handler om risiko her. Jeg arbejder stort set aldrig 100 % efter Googles retningslinjer, men jeg overvejer i meget høj grad hvilke redskaber google algoritmisk kan tage i brug i fremtiden, for at straffe det jeg laver, og hvordan jeg undgår dette. Min erfaring omkring emne-specifikke blogs er i øvrigt at de virker enormt godt (og er meget tidskrævende, selv med spinnere osv.), og ikke behøver samme antal backlinks hver især, for at have super effekt på mainsitet. Men fordi de virker godt og fordi man har muligheden for at krydslinke dem, behøver man ikke blive skødesløs, med mindre meningen er at komme hurtigt op, og er man ligeglad med om man måske bliver straffet senere. |
Thomas Frost:Emnerelevante blogs er SUPER, ingen tvivl om det, men jeg ville personligt aldrig:
- Registrere dem i samme navn
- Linke dem sammen, lige gyldigt hvor naturligt jeg selv synes det er
- Kun linke til min egen side fra blogs´ne
- Linke til min egen side mange gange fra hver blog
- Lægge dem på samme webhotel
Helt enig med Thomas. Selvfølgelig kan ingen af os forudsige, hvad Google kan og vil i fremtiden. Men det handler om, at gøre det så godt som overhovedet muligt allerede nu. Men mindre man er villig til at løbe en overordentlig stor risiko!
Thomas Frost:Det hele handler om risiko her. Jeg arbejder stort set aldrig 100 % efter Googles retningslinjer
Fy, Thomas
dbh
Kenneth