Er det egentlig ikke fedt, at vi "internet iværksættere" har det privilegium, at vi ikke skal holde os til "8-16" ? Jeg synes at det er fantastisk at jeg kan sidde og maile med en arbejdsrelateret person, klokken 23 om aftenen nogle gange. Og eftersom dét, med at opstarte en webshop, er en ren passion for mig, så gør det mig ingenting, at jeg skal lægge fritidstimer, aftentimer og nattetimer i mit arbejde. - Det hele flyder bare på en eller anden måde sammen for mig, i dagligdagen. Og så kom jeg til at tænke på en anden lille fordel. Min kæreste og jeg, er begge inkarnerede nørder, der tilbringer 80 % af tiden, med hovedet ind i vores skærme. Mange i vores omgangskreds synes at det er en mærkelig, og asocial måde, at tilbringe tid med sin kæreste. "I er jo aldrig rigtig sammen!?" Men vores aftener går med, at vi sidder tæt vedsiden af hinanden i sofaen. Med hovedet fordybet i hver vores computer projekt. - Vi har tændt stearinlys, og drikker kaffe som vi skiftes til at brygge til hinanden. Og så skal vi bare lige dreje hovedet, så kan vi kysse! :) Denne lejlighed benytter vi selvfølgelig nærliggende tit. Så i mit forhold, har jeg ingen problemer. Vi skændes aldrig... bogstavelig talt ALDRIG. Og vi har nu været sammen, i 3 år Nå, bare lidt strøtanker, fra en lykkelig iværksætter (fremtidsskaber) :) God dag <3 |
Hej Rikke
Ja det er dejligt priviligeret selv at kunne tilrettelægge sin dagligdag uden at skulle møde fra 8-16.
Dog er det også mange flere timer man knokler på som iværksætter.
Det er kun sundt som du selv gør lige at stoppe og op engang imellem og mærke efter hvor dejligt man egentlig har det.
Et råd herfra. Husk at oplev livet og lav noget sammen med din kæreste uden for hjemmest 4 vægge.
Kom ud og oplev lidt andet end at sidde dag ud og dag ind foran computeren.
Som iværksætter kan det være svært at strukturere arbejdstiden da den tit flyder ud. Men kommer der lidt struktur på så bliver det også endnu nemmere at håndtere og være der for sine venner, sin kæreste og familie.
De Bedste Hilsner
Ronni