Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tjene penge på en madblog?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste har startet en madblog for et par måneder siden. Hun startede den mest for sig selv, så hun havde et sted at gøre af alle sine opskrifter, men allerede efter 4 måneder har hun mere end 10.000 besøg om måneden, over 300 followers på bloglovin og mere end 500 followers på Instagram.

Jeg synes det kunne være spændende at høre, om folk har forslag til, hvordan sådan en blog kunne tjene lidt penge. Hun er ikke meget for at have bannere på siden, så jeg ville høre, om der var nogle herinde, der havde et par gode forslag til, hvordan vi kunne få siden til at generere lidt penge, og om folk måske har nogle erfaringer med madblogs?

Link: http://smagpaamaden.dk

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 09:19

Jeg har en ven, som har været med til at udvikle http://cookpad.com og ejeren af dette site, har nu forlængst tjent millioner på sitet.. Det er også et ambitiøst projekt med rigtig mange ansatte... Ejeren overvejer at købe en ranch i USA og han overvejer at lave noget á la Aarstiderne i Japan.. så jo det kan man godt!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er selvfølgeligt muligt at tjene lidt ved at smide reklamer på siden, men sikkert ikke nok til at det er værd at skæmme siden med reklamer. Så jeg vil foreslå at hun i stedet kaster sig over e-kogebøger og/eller instruktionsvideoer som går i dybden med ting, giver nye opskrifter med videre, og som så sælges på hjemmesiden.

Eller hvad med at lave et plus abonnement ligesom her på Amino, hvor plusmedlemmer får adgang til alle opskrifter med det samme, uddybende videoer, information om rettens energifordling med mere. Som basis medlem har man adgang til alle opskrifter der er mere end 30 dage gamle, men får så heller ikke mere. Abonnementet fornys hvert år og der er derfor løbende indtjening på siden. 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:35

I kunne også med planlægge at udgive en rigtigt trykt kogebog med retterne. For selvom de findes på nettet, så gider jeg f.eks. ikke at have min computer med ud i køkkenet, og hvis jeg allerede var vild med nogle af retterne ville jeg måske give bogen til min mor til jul. Så overvej om det er noget I vil prøve.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Hej Charly.

Tag et kik på, hvad www.newyorkerbyheart.com gør.

Der er mulighed for reklamer i form af annoncer, sponsorede indlæg (f.eks. anmeldelse af arla), kommercielt samarbejde (virksomheder leverer vare eller andre services) samt muligheden for opskriftbøger i trykt og e-bogs format.

Hvis man vil gå længere: Online madlavningskurser, web tv, app med betaling eller f.eks. medlemsskab for fordele og eksklusive retter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44

Hun kan tjene "lidt" på reklamer, men det er en god idé ikke at overdrive. Lav f.eks. en 300x250px reklameblok i sidebaren og hold jer til relevante reklamer.

Adservice har pt. 4 relevante annoncer (FragtFriVin, SaveALot, Årstiderne Frugt og Årstiderne Måltidkasse) og værktøjer til at lave en rotationsblok. De giver typisk 100 kr. eller mere pr. lead, så mulighederne er til stede for en god indtjening.

----

I kan også kontakte f.eks. superbest.dk og irma.dk, som har webshops med madvarer. De kunne måske være interesseret i en løsning, hvor opskrifterne kunne bestilles direkte i deres webshop, eller hvad man nu kan finde på.

---

Tænk løsninger, der både gavner hjemmesiden, den besøgene og annoncøren, så er der gode penge at tjene.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 09:58

PDF filer i et godt format, med gode billeder til udprintning i pay per click.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Charly

Hvis hun ikke er så glad for bannere, så lav nogle artikler (sponsorerede indlæg), hvor hun anmelder produkter og hvor hun benytter et tekstlink i stedet for med direkte link til et produkt.

Hun kan anmelde ingredienser til maden, tilbehør til maden eller udstyr som hun bruger.

Hos Partner-ads findes der en række annoncører som kunne være relevante:
KitchenOne med køkkenmaskiner o.l., Bagetid.dk med udstyr til bagning, Osuma som sælger dagligvarer online og f.eks. Vild med Vin og Tekanden, som sælger f.eks. vin og te.

Har hun fokus på sunde opskrifter, paleo e.l. har vi nogle helsebutikker samt f.eks. Vivaa.dk.

Der er mange muligheder i.f.m. produktanmeldelser :-)

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:49

Lav et nyhedsbrev med nye opskrifter hver uge og sælg annoncer i nyhedsbrevet.

Derudover banner som andre foreslår

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 12:56

AdSense annoncer kunne også prøves tiltrods for det ikke er overvældende med antallet af annoncører. Det er dog en meget nem løsning at sætte ind og vil kunne give lidt kroner i kassen.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)