Ja jeg siger lige undskyld på forhånd... for jeg vil ikke lige skrive hvad idéen går ud på, men den svarer i sin kapacitet til en
universel e-handels løsning som i sin helhed skal fungere på alle betalings software s men styres via én central. Og her taler jeg så om de betalings systemer der ligger hos de forskellige forretninger som Netto, Kvickly, Fakta, Føtex osv... og senere udvides med andre forretninger som tøjforretninger, skobutikker o.l. altså forretninger som "man" handler i ofte. I princippet kan min idé videreføres til ALLE forretninger på verdensplan, ligesom servicen justeat kan benyttes på alle spisesteder der er tilmeldt.
Mit spørgsmål til de kloge er så - hvis man ikke har kompetencer til at få bragt sådan en idé til live, men har grund-idéen... hvem er så den rette at kontakte i forhold til et evt. samarbejde eller blot salg af idé på licens, således at jeg bare får eks. 1% pr. transaktion for at have været idéhaver på dette???
Håber at nogen har et guldkorn... men ved det er et ret håbløst projekt for en jente som mig :O)
Der fødes rigtig mange ideer hver eneste dag, millioner vel sagtens. En ide er ikke noget værd, før den er bragt ud i livet. Og det er netop processen fra ide, til et decideret koncept der dræber de fleste ideer.
For det første skal du finde ud af om noget lign. allerede findes som patent/løsn. andre steder - hvis den overhovedet kan patenteres.
Men der findes iværksætterhuse i de fleste regioner, som vil hjælpe dig til at undersøge det, og give dig gode råd til hvordan ideen kan virkeliggøres.
Hvor bor du,
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Men kort sagt - ja den er meget vanskelig - du er oppe mod masser af storspillere- mastercard - diners og hvad ved jeg - og 1% af al handel er store penge - det får man ikke en global aftale om i din situation - Ikke for at tage humøret fra dig, men du klarer slet ikke de store spillere i betalingsordninger uden at ha mange mio kroner at stille ind i undersøgelser, marked, systemer - og mange er flere 100 mio vil jeg påstå - dog uden at kende din ide i detalje - men - den er oppe mod stor kapital
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du vil med andre ord lave en ny betalingsmulighed? Og have 1% i avance for hver betaling?
Det er ikke decideret en betalingsmulighed men en idé der gavner forbrugeren samt butikken - rent procentmæssigt var 1% bare et tal... det kan også være en helt anden avance, men blot med mulighed for ikke bare at give en idé som min væk.
Kender ikke de globale avanceprocenter på dette plan.
Der fødes rigtig mange ideer hver eneste dag, millioner vel sagtens. En ide er ikke noget værd, før den er bragt ud i livet. Og det er netop processen fra ide, til et decideret koncept der dræber de fleste ideer.
For det første skal du finde ud af om noget lign. allerede findes som patent/løsn. andre steder - hvis den overhovedet kan patenteres.
Jeg kan sagtens tjekke om idéen er patenteret, men er tilfældet det at den ikke er det, så skal jeg jo videre derfra. Skal ind på tek. ins. imorgen så kan jeg jo forhøre mig... :)
Men der findes iværksætterhuse i de fleste regioner, som vil hjælpe dig til at undersøge det, og give dig gode råd til hvordan ideen kan virkeliggøres.
Hvor bor du,
Bor i Herlev, men kender flere rådgivere de forskellige steder, men det kræver en nyhedsundersøgelse og det vil jeg ikke sætte iværk før jeg ved om det er helt umuligt at gennemføre eller ej.
Men kort sagt - ja den er meget vanskelig - du er oppe mod masser af storspillere- mastercard - diners og hvad ved jeg - og 1% af al handel er store penge - det får man ikke en global aftale om i din situation - Ikke for at tage humøret fra dig, men du klarer slet ikke de store spillere i betalingsordninger uden at ha mange mio kroner at stille ind i undersøgelser, marked, systemer - og mange er flere 100 mio vil jeg påstå - dog uden at kende din ide i detalje - men - den er oppe mod stor kapital
vh
Uha.... det lyder skræmmende. Også enormt irriterende hele tiden at få nye idéer... ihhhh
Vil lige huske læseren på at jeg ikke skrev betalingsmåder men en service-aftale sådan så eks. også betalingsordninger/udbydere også bliver glade...
ja det er en ren win-situation for alle!!!!
fair nok - men det er vel en omkostning som kommer oven i eksisterende omkostninger ved betalingsordninger - og gøre udbyderne glade for noget de ikke selv fandt på, samtidigt med at brugerne skal af med 1% mere - det tror jeg er som at fodre løver med salat - men jeg erkender - vi kender jo ikke din idé - så kør på
med venlig hilsen - læseren
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Haha.. nej det er heller ikke sådan det fungerer. Kunden vælger selv om de vil være en del af fordelsordningen , men NU siger jeg ikke mere... ;O)
Men tak - vil da forelægge idéen til tek. ins. idag og se hvad de siger. Måske er det ligefrem banken der skal yde lån til sådan et projekt - har hørt at der er en pulje til projekter man kan søge.