Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot - dét troede jeg ikke, man måtte?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dagens store nyhed er lanceringen af trustpilot.dk til offentlig udhængning af "dårlige" internetbutikker.

Man kan så mene om deres metoder hvad man vil. Jeg synes de ser lidt spegede ud, men jeg har ofte selv overvejet sådan et sted, hvor man kunne samkøre dårlige erfaringer med forhandlere etc. De gange jeg har set det foreslået, er det dog hurtigt blevet skudt ned, pga. den ret stramme lovgivning der vist nok er på området, især mht. at lave og vedligeholde registre (især når de aldrig udløber).

Direktøren for forehavendet er endda så fri at sammenligne sig med smiley-ordningen. Han glemmer måske bare, at de er en offentlig instans og at de rent faktisk fornyer deres vurdering (og har du fået en sur smiley bliver du vist endda "genbedømt" hurtigere). Hmm...

Er der nogen, der ved, hvordan de har fået lov til at lave sådan en side? Eller bliver den lukket i morgen?

Hilsener fra Marianne

Grøn hverdag, kostvejleder

Tilmeldt 28. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:21

Hej Marianne

Anders fra trustpilot her... det vi laver er i princippet det samme, som du kan finde på google og andre søgninger. Vi samler blot, alt information for dig og analyserer det. Mht. lovgivningen så er den stram og meget hård. Men Trustpilot gør imidlertid ikke noget forkert. I løbet af det næste stykke tid, vil vi have utrolig mange mennesker, som vil udnytte systemet og kritisere andre, for deres egne interesser. Det vil vi undersøge og stoppe, så trustpilot kan blive så uafhængig og troværdig som muligt. Måske er vi naive, men i sidste ende tror vi på, at danske forbrugere heller vil have en troværdig portal, som alle kan bruge og stole på, fremfor et sted folk udlever deres aggressioner.

Hav en god aften

Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:47

Hej Anders!

Nu har jeg (og får heller ikke) en internetbutik, men hvis jeg havde, ville jeg være bekymret over at de negative registeringer ikke "forældes". Det er også ærgeligt, at der fokuseres sådan på det negative. Det kunne måske gøre folk endnu mere bekymrede for at handle på nettet. Jeg har selv et par dårlige oplevelser i bagagen med internetbutikker, desværre, men også rigtig mange gode. Faktisk langt flere gode, end dårlige. Har I overvejet at lave et "ros"-afsnit på hjemmesiden, til de dygtige og ærlige købmænd?

Mange hilsener Marianne 

Grøn hverdag, kostvejleder

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:07

> Men Trustpilot gør imidlertid ikke noget forkert.

Ifølge Politiken er Datatilsynet ike nødvendigvis enige med jer. jeg synes I skulle starte med at afklare disse forhold med Datatilsynet inden der meldes så bastant ud omkring lovligheden af det i laver, og måden i gør det på!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)