|
Dagens store nyhed er lanceringen af trustpilot.dk til offentlig udhængning af "dårlige" internetbutikker. Man kan så mene om deres metoder hvad man vil. Jeg synes de ser lidt spegede ud, men jeg har ofte selv overvejet sådan et sted, hvor man kunne samkøre dårlige erfaringer med forhandlere etc. De gange jeg har set det foreslået, er det dog hurtigt blevet skudt ned, pga. den ret stramme lovgivning der vist nok er på området, især mht. at lave og vedligeholde registre (især når de aldrig udløber). Direktøren for forehavendet er endda så fri at sammenligne sig med smiley-ordningen. Han glemmer måske bare, at de er en offentlig instans og at de rent faktisk fornyer deres vurdering (og har du fået en sur smiley bliver du vist endda "genbedømt" hurtigere). Hmm... Er der nogen, der ved, hvordan de har fået lov til at lave sådan en side? Eller bliver den lukket i morgen? Hilsener fra Marianne
|
Hej Marianne
Anders fra trustpilot her... det vi laver er i princippet det samme, som du kan finde på google og andre søgninger. Vi samler blot, alt information for dig og analyserer det. Mht. lovgivningen så er den stram og meget hård. Men Trustpilot gør imidlertid ikke noget forkert. I løbet af det næste stykke tid, vil vi have utrolig mange mennesker, som vil udnytte systemet og kritisere andre, for deres egne interesser. Det vil vi undersøge og stoppe, så trustpilot kan blive så uafhængig og troværdig som muligt. Måske er vi naive, men i sidste ende tror vi på, at danske forbrugere heller vil have en troværdig portal, som alle kan bruge og stole på, fremfor et sted folk udlever deres aggressioner.
Hav en god aften
Bliv gratis medlem