Der er lavet en ordre i min webshop i dag, hvor mails med ordrebekræftigelse og andet bouncede tilbage med forkert adresse (en hotmail ting med kundens fulde navn før @). Det er sket før, så det er der i sig selv ikke noget underligt i. Men da jeg så ser adressen, så er der stavefejl i vejnavnet. Via lidt kiggen rundt på Google Maps i den pågældende by kommer jeg så frem til den formodede rigtige vej, da byen ikke er så stor. Når jeg slår adressen op på internettet, så får jeg ikke køberens navn frem, som er et ganske dansk navn. På adressen bor der en med et navn, der klinger hen af noget anden etnisk baggrund. (Ja jeg prøver at træde varsomt, så jeg ikke fremkommer racistisk...) Der er ingen i hele byen med hverken det fulde navn eller blot efternavnet, som er et lidt specielt dansk navn. Det der sådan set rigtig gør mig mistænksom er, at jeg kan se i den ene mail, der bouncer, hvilket password der er blevet brugt til at oprette kontoen i den danske kvindes navn. Og det matcher præcis det navn på den person af anden etnisk herkomst. Jeg er ret sikker på, at jeg afviser ordren, men jeg ved ikke, om jeg bør tage yderligere aktion og kontakte en bank for at få dem til at undersøge, om det er et stjålet dankort. Er der nogen, der har et godt råd/en mening eller kan fortælle mig, hvem man kontakter i sådan en sag? |
Har de et nummer tastet du kan ringe til?
Vi har før prøvet at ringe til en bank ang en fake ordre men de var totalt ligeglade.. :/
Ved ikke om Teller er mere brugbar måske?
Men ellers kan jeg ikke lige se at du kan gøre andet desværre...