I din opsætning hvor du bruger grupper som aliaser, vil den alt kunne filtreres på det også. Hvordan jeres 365 er opsat skal jeg ikke kunne sige, men min virker det i hvertfald.
Så lad det ligge, så vi ikke fylder tråden med det.
Hej Nicolay,
Spørgsmålet er selvfølgelig yderst relevant ud fra de ønsker, som Morten opstiller i starten af tråden. Men jeg er enig med dig i, at der ikke er noget formål i at fortsætte med at skrive frem og tilbage om det her i tråden.
Jeg har dog lidt en idé om, hvad det er der forgår. Så hvis du er frisk på et par tests, kan vi evt. lige tage den i pb og så opdatere tråden, når vi har en konklusion. Hvad siger du til det? Så kan Morten få et ordentlig grundlag at træffe sit valg om mail løsning på.
Jeg har kunder hvor de har RDP åbent direkte, der er forsøg på at logge ind ret ofte. De kunder som har en RD gateway opsat væsentlig færre forsøg på at komme ind.
Ja, men kommer de ind ? Hvis du har TELNET, SSH eller alt muligt andet åbent, så har du også login forsøg. Men det er jo ikke ensbetydende med at der bliver logget ind.
Nej men det er jo kun et spørgsmål om det rigtige brugernavn og en bruger der har en simpel kode. Så er det sket med det.
Ja, men det er jo netop min pointe. Det er så fuldstændigt lige meget om det er RDP, mail, SSH, Telnet, Web whatever..... Har du ikke ordentlig kode på, så er der stor chance for at det kan gættes indenfor nogle forsøg. Men netop login på f.eks. RDP, der kan du sætte konti op til at låse efter f.eks. 3 forgæves login forsøg, sådan at man har svært ved bruteforce.
Derfor har jeg svært ved at se jeres argumentation om at RDP er mere usikker end TeamViewer, hvor du iøvrigt stoler på en tredjepart. Hvad tror I der sker, hvis TeamViewer's servere bliver hacket. Jeg tør ikke tænke på hvor mange computere de forkerte så får fingrene i....