Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teamviewer eller Office 365?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Kenneth Wellin:
Alle dine mails vil dog havne i den samme indbakke.

aarrg... hvorfor er der altid liiiige 1 lille ting der ødelægger det hele?? Hmm... æv (men tak for svaret :))

Hilsen Morten

Dét er da det mindste problem. Autoarkiver direkte fra indbakke, så mails ender i mappe 1 -2 -3 osv. !

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:03

Kenneth Wellin:
Alle dine mails vil dog havne i den samme indbakke.

aarrg... hvorfor er der altid liiiige 1 lille ting der ødelægger det hele?? Hmm... æv (men tak for svaret :))

Du kan ret hurtigt lave en filter som flytter mails som f.eks. er sendt til a@a.com til en mappe og mails sendt til @b.com til en anden mappe.
Så det skal ikke være det er laver problemer for dig.

Jeg har selv regler som flytter mails som kommer ind via en anden mailserver som flytter det over i min Exchange mappe, i stedet for at have mellem de andre mails fra samme konto.
Så det er kun et spørgsmål om opsætning.

Og hvis du ikke har behov for alle muligheder for som er i en fulde 365, kan du også bare nøjes med at købe Exchange(mail)delen alene.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 16:06

Du siger bare til Morten - så ved du hvor du kan få hjælp til "mail-kontrol" :-)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:15

Det er nok ikke auto-arkiver, som skal bruges... kræver vist også Outlook, hvilket man ikke nødvendigvis bruger, fordi man kører office 365

Regler er fine. Hvordan plejer i at knække sorteringen, når modtager står i bcc: ?

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:40

Kenneth Wellin:
Regler er fine. Hvordan plejer i at knække sorteringen, når modtager står i bcc: ?

Du kan altid bruge den parameter i filtret som søger i mailens hoved(Header).

/Nicolay Høy

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:19

Nicolay:
Du kan altid bruge den parameter i filtret som søger i mailens hoved(Header).

Hvad skal jeg søge efter?

bcc: info fremgår *ikke* af mail header. Det er sådan lidt det der er idéen med bcc.

I bedste fald kan du lave en regel, som tjekker, at du ikke findes som modtager i to: og cc: og så f.eks. kigge efter "Undisclosed recipients" i header. Hvis disse ting er opfyldt, kan man med god grund konkludere, at man har modtaget mail'en bcc. Men du kan *ikke* se hvilken adresse du har modtaget den bcc på.

Derfor giver det ingen mening i Mortens tilfælde, hvis han har 5-7 domæner og ønsker mail'en opdelt efter hvilket domæne den er modtaget på.

dbh
Kenneth

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:08

Hej Morten
Jeg sidder til dagligt med O365 hos TDC. ud fra fine behov, ville du umiddelbart godt kunne sætte det op så det imødegår netop dem.

Jeg kan give dig et uforpligtende kald imorgen hvis du har lyst, så kan vi sammen gennemgå løsningen.

Vi har de samme priser som MS, blot med garanteret Dansk support.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 07:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Wellin:

I bedste fald kan du lave en regel, som tjekker, at du ikke findes som modtager i to: og cc: og så f.eks. kigge efter "Undisclosed recipients" i header. Hvis disse ting er opfyldt, kan man med god grund konkludere, at man har modtaget mail'en bcc. Men du kan *ikke* se hvilken adresse du har modtaget den bcc på.

Derfor giver det ingen mening i Mortens tilfælde, hvis han har 5-7 domæner og ønsker mail'en opdelt efter hvilket domæne den er modtaget på.

Det er korrekt at der ikke er et felt i headeren der hedder bcc:, men en bcc modtager vil altid optræder i headeren på deres egen mailserver.
Enten som delivered-to eller på anden måde.
På 365 optræder det på følgende måde:

Received: from CO9EHSMHS006.bigfish.com (unknown [10.236.132.249]) by
 mail97-co9.bigfish.com (Postfix) with ESMTP id A1863880062 for
 <nicolay|nodata.dk>;(@ ændret til | af mig)
Den er sendt med to, til min private email, og bcc til min firma email.
Så jow man kan filtrere på det.
Man kan filtrere på rigtig meget ud over to, cc, from og subject.

Så det giver fint mening i mortens tilfælde og filtrere på hvilket domæne en mail er modtaget på.
Det er et spørgsmål om opsætning.

/Nicolay Høy

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:02

Nicolay:
Det er korrekt at der ikke er et felt i headeren der hedder bcc:, men en bcc modtager vil altid optræder i headeren på deres egen mailserver.
Enten som delivered-to eller på anden måde.

Nope. Det vil den ikke altid!

På nogle punkter er vi dog enige:

Modtager mailsystemet kender selvfølgelig godt den rigtige modtager af mail'en. Ellers kom den jo aldrig frem! Smile

Og vi er også enige om, at hvis man sidder med et mailsystem, som man har 100% kontrol over, så kan man godt videregive information (i header eller på anden vis) om hvilken email, som er modtager af den enkelte besked.

Så, ja. Det er et spørgsmål om opsætning. Så langt, så godt.

Vi har tidligere foretaget denne test på office365. Og jeg har lige gentaget testen.

Jeg har oprettet en bruger: "Bruger" og nogle distributionsgrupper ("Gruppe1", "Gruppe2"), som begge har "Bruger" som medlem. På samme måde, som jeg forestiller mig, at det ville blive gjort i Mortens tilfælde, når han kun vil betale for een bruger.

Jeg har nu sendt mails "udefra" og til office 365 mail-adresserne. Og uanset om jeg sætter "Bruger", "Gruppe1" eller "Gruppe2" i bcc:, så fremtræder denne information *ikke* af headeren i den modtagne mail i "Bruger"'s indbakke.

Nu skal jeg ikke kunne sige, om der er forskel på de forskellige hosted exchange løsninger hos Microsoft. Men på dem jeg har testet, fremgår bcc-informationen altså ikke. Og derfor kan man ikke altid regne med, at den er der.

dbh
Kenneth

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:04

1) Teamviewer.

Smart fordi jeg har adgang til hele min arbejdscomputer - så længe den er tændt, men det er den stort set altid

Ufedt fordi jeg tidligere har haft stor irritation over alt med med 6-9cifret kode. Kan man sætte Teamviewer op så den automatisk logger på fra en bærbar computer?

PROBLEM er at jeg skal foran en computer for at tjekke mails...

Hej Morten,

I stedet for TeamViewer, så ville jeg sætte computeren op til Remote Desktop. Det er min erfaring at det kører bedre end TeamViewer. Til at logge på, vil du bare bruge din egen Windows logon kode.
Du skal have åbnet i din firewall, så den peger udefra og ind på din computer. Det kræver at sikkerhed er sat korrekt op på computeren (f.eks. at Administrator kontoen er disablet osv.)
Så vil du have adgang til alle dine programmer på PC'en incl. e-mail.

Mht. check af e-mails, giver din hostingudbyder ikke adgang til webmail ?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)